MXZ 600:n kulkupuoli ja tra-kytkimen säädöt

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä Jarzendekkeri, 31/1/06.

  1. Jarzendekkeri

    Jarzendekkeri Polaris Indy 600 SP

    Auttakaas vähän. Hankin -99:n MXZ:n, myyjän mukaan kytkintä on joskus säädetty niin että kiihtyvyys paranee ja huippunopeus putoaa. Olen nyt ajanut n.100km, kiihtyvyys on varsin reipasta, mutta huiput jäivät lumisella järven jäällä n. 125 km/h (GPS). Kierrokset oli karvan verran alle satasen vauhdissa n. 7000 ja kun tuo 125 oli vauhtia, kiekkamittari heilui 8000 seutuvilla, ehkä karvan yli tra-kytkimessä ne kolme ruuvia on asennossa 3.

    Kysymys kuuluu,
    -saako tuota huippunopeutta nousemaan säätämällä noita ruuveja ja mihin asentoon? mielestäni mxz:n pitäis saada mittariin 150-160 vakiosäädöillä?
    -paljonko mxz600 ottaa kierroksia vakiosäädöillä; lähelle 9000?
    -jos tra-kytkimen säätö ei auta, onko mahdollista että kytkimelle on tehty jotain muuta; mitä??
     
  2. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    välitykset on vaihdettu lyhyempiin.

    voit testata variaattorin vaihtoa silleen, että tussilla piirrät viivan ykkösen lautaselle ja käyt ajaan ja katot kuinka ylös hihna nousee (eli vaihtaako täydet)

    kone saa kiertää max 8000rpm (mittarissa voi olla heittoa 200rpm suuntaan jos toiseen)

    trasta ku puotat vaikka ruuvit kakkoselle, pitäs kierrosten laskea/nopeuden kasvaa jonkun verta kun ramppikulma muuttuu.
     
  3. Jarzendekkeri

    Jarzendekkeri Polaris Indy 600 SP

    Eli tuolla välitysten vaihtamisella tarkoitat että ketjukotelon rattaiden kokoa on muutettu?

    Ja jos piirrän tussilla tuon viivan ykkösvariaattoriin niin kuinkas ylös remmin pitää "nousta"? Ja jos ei nouse eli ei "vaihda täysiä" niin siinä on sitten jotain vikaa?
     
  4. Nastamatto

    Nastamatto Guest

    Juu, ketjukotelosta muutettu, vakio välithän taitaa 600 satkus olla 24/43 ???

    Viiva pitää melkein kokonaan hävitä (5mm jäädä näkyviin ::) ), on siellä vikaa, jos hihna ei nouse tarpeeksi ylös.
     
  5. nuse1

    nuse1 n-duro rave 600-06

    Mulla ainakin ottaa mittariin sen 160km/h ja vari vakiosäädöissä.Kytkin ottaa 3800 rpm:ssa joka on ilmeisesti vakiosäätö :-\
     
  6. RiejuRace

    RiejuRace Ski-Doo Mxz 500

    mul meni 500mxz 175km/h mittarii ::) saa nähä apljo kulkee uudenmaton ja kytkimen puhistuksen jälkee ;D
     
  7. sami78

    sami78 skidoo mxz500 vm.00

    taitaa olla viritetty mittari ;)
     
  8. RiejuRace

    RiejuRace Ski-Doo Mxz 500

    niin taitaa ;D mut kyl se melko kovaa menee.
     
  9. Jarzendekkeri

    Jarzendekkeri Polaris Indy 600 SP

    5-6 v vanha vakio MXZ600 ottaa huippuja tietääkseni n. 150km/h, mutta mittareissa on uskomattomia heittoja. Kuulee noita juttuja että on ajettu 170 km/h ja ylikin :) Omassani mittari on neuroottisen tarkka, gps:llä mittasin 125 ja vauhtia oli mittarin mukaan just saman verran.

    Noista säädöistä sen verran, että täytyy sitten pudottaa ruuveja kakkkoselle ja katsoa miten vaikuttaa. Ja testata tuo vaihto isoimmaille.
     
  10. RiejuRace

    RiejuRace Ski-Doo Mxz 500

    no kyl se ny yli 120toi mun kelkka menee! :eek: mut ite oon arvellu et 130lieppeillä ois oikee nopeus?? ::)
     
  11. Nastamatto

    Nastamatto Guest

    Taitaapi oikea nopeus olla 130 - 140 kiepeillä, jos sulla on 500cc, kuulemma ski-doo on nopeampi, kuin lynx ja mulla menee gps mukaan 139km/h.
     
  12. sami78

    sami78 skidoo mxz500 vm.00

    joo,eiköhän se lähempänä sataaneljääkymppiä ole.mulla otti gps.ään 132,nyt on säädetty toi tra sen jälkeen 3sta kakkoseen ja kulkee nyt vähän paremmin...ja tietty pitäs auttaa ku vaihteli noi paskat telaston laakerit uusiin.pitäis katsoa taas kun jäälle menee ja muistaa ottaa gepsin mukaan.
    hyvin kyllä kerkeaa tuollakin vauhdilla :D
     
  13. Erä-Jorma

    Erä-Jorma Well-Known Member

    Eikö tuo 125 riitä reitillä. Itse haen kelkalta ennemmin kiihtyvyyttä kuin kulkua, koska kuka viitsii jäällä ajella muuten kuin pakolliset siirtymät ja nekään ei yleensä kovin pitkiä ole. Mutta kyllähän tuo sun kelkkas taitaa vähän käydä yläkierroksilla jos tehoaluetta miettii, tuo ramppikulman muuttaminen voi kyllä ratkasta tuon ongelman kun yksi pykälä alemmaksi alentaa kierroksia n. 200-300rpm
     
  14. "Sixpäkki"

    "Sixpäkki" Xterrain 900 R Turbo

    Mulla meni g-type -98 lynxi 500cc muutama vuosi sitten 140 tasan tutkan mukaan ;D ja painoo on melkeen 100 kg. Että kyllä ne kulkee ihan kivasti kun on säädöt ja keli kohdallaan 8)
     
  15. "Sixpäkki"

    "Sixpäkki" Xterrain 900 R Turbo

    NIIN JOO ja mittari näytti silloin 145 km/h
     
  16. sami78

    sami78 skidoo mxz500 vm.00

    tänään ajoin lumisella kelkkauralla 8000rpm mittari näytti vähän alle 140 gps 128km/h
    30mm matto alla alkuperäsellä meni kuulemma kovempaa jonnii verran...paitsi ei tarvi olla ku 10cm lunta ni ei tuolla sileemmällä tee mitään :)
     
  17. "Sixpäkki"

    "Sixpäkki" Xterrain 900 R Turbo

    mut 10 cm on jo melekeen umpista.. eikö?
     
  18. Jarzendekkeri

    Jarzendekkeri Polaris Indy 600 SP

    Kyllä tuossa huippuja alkaa olla tarpeeksi ja meno mutkaisella reitillä on suorastaan repivää kun kiihtyy niin hyvin 40-80 km/h alueella. Ihme juttu muuten ettei bensa kuitenkaan maistu kauheasti, viikonloppuna ajettiin ihan hyvää kyytiä 230 km, patikkoa ja järven selkää, keskikulutus jäi n. 24 l:n satasella.
     
  19. make72

    make72 Well-Known Member

    Minun MXZ 600 vm99 meni 38mm harjasella Camoplastin matolla gepsin mukaan 149kmh ja tuntu että oli hiukan rikkaalla, aivan kaasu pohjassa alkoi hyytyyn.
     
  20. RiejuRace

    RiejuRace Ski-Doo Mxz 500

    nbyt on 500mxz:ssa variaattori B 6 ja kiihtyy 0-120iha hemmetin hyvin ;D mut kulkupuoli 140 ja mattona 28mm harjalla :D
     

Suosittele tätä sivua