Netin säälinkkejä kehiin!

Keskustelun 'Linkit' on aloittanut käyttäjä Jarzendekkeri, 1/12/07.

  1. Jarzendekkeri

    Jarzendekkeri Polaris Indy 600 SP

    Nyt kun on taas SE aika vuodesta jolloin säälinkkeja selataan päivä- ja yökaudet kynnet verillä niin laittakaapa tietoa kehiin mistä säitä tsiigailette. Minulla on tiedossani nämä perinteiset eli:

    www.ilmatieteenlaitos.fi (5 vrk)
    www.foreca.fi (6 vrk)
    www.elisa.net/saa (6 vrk)
    www.smhi.se  (5vrk) (yllättävää kyllä, löytyy enemmän Suomen paikkakuntia kuin esim. IL sivuilta  ::)
    www.intellicast.com (10 vrk) (löytyy muutama suomalainen paikkakunta, esim. Jyväskylä ja Kuopio)
    www.accuweather.com (15 vrk)
    www.wetterzentrale.de (10 vrk)

    Sitten tietysti mtv3:n ja Iltalehden täsmäsäät (Foreca)

    Accuweather on minun mielestäni hieman "himmeä"; esim. kerran otin ennusteet Mikkeliin, Imatralle ja siihen puoleen väliin Puumalaan. Mikkeliin ja Imatralle ennusteli aika lailla samanlaista, Puumalaan jotain ihan muuta. Jopa 9 asteen lämpötilaheittoja  ::) Ja kyseessä oli nimenomaan Puumala Itä-Suomen läänissä, ei keski-Pohjanmaalla sijaitseva Puumala. Eli Accuweatheriin en usko pätkääkään. Tuo Intellicast on minun empiiristen havaintojeni mukaan tehnyt aika luotettavia ennusteita ulkomaalaiseksi. Samoin tuo ruotsalaisten smhi.se Tietysti onhan se niin että nämä kansalliset toimijat jakavat dataa toisilleen joten hirveän suuria eroja noissa ennusteissa ei pitäisi olla vaikkapa suomalaisten ja ruotsalaisten välillä.
     
  2. -Antti-

    -Antti- Member

    http://weather.msn.com/ (10 vrk)
     
  3. Leader Dog

    Leader Dog ROTAX 440x-06 +R8 -63+R8 -64+912-ULS

    Miami Beach +82 f,ei paha.Calgary -18 c =hui.
     
  4. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    www.iltasanomat.fi/saa (6vrk)
     
  5. Masai

    Masai Well-Known Member

    Siihen malliin juilii kipiää polvee että tuisku tuloo.
     
  6. Leader Dog

    Leader Dog ROTAX 440x-06 +R8 -63+R8 -64+912-ULS

    Guru kertoo totuuden http://194.252.88.3/rsweblti.nsf/sivut/ahtirantanen
     
  7. Jarzendekkeri

    Jarzendekkeri Polaris Indy 600 SP

    Osin menny oikeaan, marraskuun osalta hieman persiillään  ::) Tai no... ehkä noi Lahen seudulle on ihan jees ;D
     
  8. Leader Dog

    Leader Dog ROTAX 440x-06 +R8 -63+R8 -64+912-ULS

    Jep,kunnioitetaan vanhanliiton ennustajaa,ja katsomme aamulla ikkunasta ulos ja toteamme ennusteen paikkansa pitävyyden ihan itse.
     
  9. junu

    junu pät poi

Suosittele tätä sivua