Nytrozuikkeli saa jatkoa..evoluutio 1 valamis!

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä janzka, 18/7/12.

  1. 325

    325 Lynx- sano lapinmies ja pyörty

    Vs: Nytrozuikkeli saa jatkoa..

    Aika heikolla kokemuksella kestää liukurungot hitsailujen jälkeen.

    Lavo lattaa kummallekki puolen niin kestää etes ens talven, kun tuossa alustassa muuttuu nuot liukurunkoja rasittavat voimatki aikasta paljon.
     
  2. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: Nytrozuikkeli saa jatkoa..

    Joo, ja taipunu aika reilusti ylöspäin hitsauksen takia.
     
  3. Plaaf

    Plaaf Well-Known Member

    Vs: Nytrozuikkeli saa jatkoa..

    Meillä pamahti liukurunko samantien uudestaan hitsauksesta, mutta latalla vahvistamalla pystyi reissun suorittamaan loppuun.
     
  4. Ahkera

    Ahkera Xrs 800

    Vs: Nytrozuikkeli saa jatkoa..

    Jossain toisessa topikissa tämän kirjoitin jo, mutta alumiinilaadusta riippuen alumiinin lujuus jopa puolittuu hitsin lämpövaikutusalueella. HAZ - Heat affected zone. Jotenkihan nämä pitää kuitenki korjata...

    Hiase hitsit tasaan ja lappua molemmin puolin pulttiliitoksella?
     
  5. znood

    znood Guest

    Vs: Nytrozuikkeli saa jatkoa..

    No mulla ei ollu ku yhet reiät. Onko jatkot blingiltä vai ?
     
  6. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: Nytrozuikkeli saa jatkoa..

    On.pituus kuulostaa pitkältä ku jatkot on 28cm ja jatkuu 51cm yht, eli mun mun laskun mukaa 26cm riittäs.. Katotaa onko pitkät.

    Muistatko omien jatkojen pituue ku jatkoit 365cm pitkäks?
     
  7. znood

    znood Guest

    Vs: Nytrozuikkeli saa jatkoa..

    Otetaas komento takas. On niissä kahdet reiät. Tutkailin tänään kun tuuppasin alustan paikalleen. Mulla on ne kiristimet niissä taemmissa ja oli uudella matolla pirun vaikee saada paikalleen. Nyt 5000km ajetulla matolla meni helposti jo :)
     
  8. jarimink

    jarimink yamaha viper xtx

    Vs: Nytrozuikkeli saa jatkoa..

    liukurunkoja ei saa koskaan hitsata vaan halkeaman molemmin puolin latat kiinni sikaliimaa ja 6mm ruuveilla
     
  9. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: Nytrozuikkeli saa jatkoa..

    Jep.. Kelkan lohkojakaan ei varmaan saa hitsata saati auton öljypohjaa. Noo, hyvinhän nuo molemmat pelittää ;D
     
  10. Migetzu

    Migetzu Well-Known Member

    Vs: Nytrozuikkeli saa jatkoa..

    Taitavat olla vaan aika kaukana toisistaan nämä asiat öljypohjalla ja lohkoilla pikkasen pienemmät rasitukset mitä liukurungolla, kun vedetään linkatasta tasaselle alas ja pahimmassa tapauksessa vielä kääntö pyörille. Ite kyllä laittasin kunnon vahvikkeet liukurungon kylkeen, kun kattoo tuota murtuma kohtaa ja ajatteelee, kun "vipuvartta" tulee vajaa 30cm lisää miten käy? Mutta jokainenpa sitä särkee omansa. ;D
     
  11. Larska

    Larska Alpha 154,äskooäs155,indy500

    Vs: Nytrozuikkeli saa jatkoa..

    kylläpä se vaan silti on alumiininen öljypohja hankalampi hitsata mitä liuvut... eihän se hitsattu kohta varmana säry jos sen oikei päästelee,ylleesä särkyy sauman vierestä.. ::)
     
  12. znood

    znood Guest

    Vs: Nytrozuikkeli saa jatkoa..

    Onko jollain jotain(laakerikaupan) kokoo / numeroo niille suksen liukulaakeri kiinnitysholkeille ? Kannattaisko laittaa heti vaan pronssista holkit tilalle ku tuntuu et ne pitää vaihtaa joka vuosi ?
     
  13. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: Nytrozuikkeli saa jatkoa..

    Eihän se liukurunko kestä hitsattuna ko ei oo kestäny hitsaamattakaan. Ite oon todennu että paremmin kestää mitä enemmän on sitä vahviketta, ei oo sen hitsauksen kanssa sitten niin tarkkaa. :)
     
  14. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: Nytrozuikkeli saa jatkoa..

    Jep. Vanhat hitsit hiottu pois ja nyt suoristetaan liukurunko ja hitsataan sievästi suoraan ja molemmille puolille alumiinilätkät pulteilla kiinni, nii pitäs kestää! :)

    Eilen kävin ostaa vetopäänkuivan laakerin ja muitaki laakereita. Kasasin myös ketkukotelon. Ensviikolla saan iskarit Motormannilla, ku vein sinne simmautettavaksi, nii saadaan alusta kasaan. Takapukille tein myös droppikorvakon ja puotan takapukkia 3-5cm kokeilun vuoksi. Korvakot tein 4mm alumiinistä.
     
  15. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: Nytrozuikkeli saa jatkoa..tarjotkaa Nytron etupukin iskaria

    Joo vein Motormannille iskarit simmautettavaksi.. Ei ihme, että oli vähä paska hyppiä ja vetää pattia, ku etupukissa esijännitystä jtn 4cm jouessa ja vuotanu kaikki sisällön ulos.

    Tarjjotkaa Nytron vakioetupukin keppiä!
     
  16. Rammeri

    Rammeri ÄKSY H.O.r.o

    Vs: Nytrozuikkeli saa jatkoa..



    Miksi haluat laittaa sinne samanlaisen kepin jos ei entinenkään siellä kestä?
     
  17. PKE

    PKE Well-Known Member

    Vs: Nytrozuikkeli saa jatkoa..

    Hyvin on kestänyt esim mulla jo 13000km. Esaria tosin max 4 MILLIÄ.
    --> Onkohan joku vääntänyt klikkerin kiinni... ::)
    Kuulemma silloin hajoo tai ainakin ruikkaa öljyt tontille.
     
  18. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: Nytrozuikkeli saa jatkoa..

    Eise hajonnu minkää fyysisen rasituksen takia.. Joku pössi laittanu väärän jouen, sekä väärän pultin tms sinne ja siitä oli jotku kierteet menny ja joku putki.. en oikee hiffannu että mistä se mika puhelimessa puhu. Mut nähäänkö saan haettua iskarit ylihuomenna. Kyllä se kestää ku tulee vielä hyvät simmit :)
     
  19. JCLG

    JCLG Well-Known Member

    Vs: Nytrozuikkeli saa jatkoa..

    Kyllä Motorman osaa Nytroon alustan rakentaa. Olen sanonut ennen ja sanon uudestaan että Motorman osaa tehdä Nytroon toimivan alustan vakiokepeistä. Sinne vaan kaikki Nytron omistajat alusta shimmiin. Katsotaan sitten missä Viperiin alustaa teettäis. Tatun Tarvike mistä sitä olen hommaamassa sanoi että he pientä korvausta vastaan vaihtaa alustaan jonkun paremman foxin kepin. Hintaakin sille tulee mutta toivotaan että sillä toimii. Toinen vaihtoehto kai olisi ollut laittaa sinne lisäsäiliö mutta tehdään nyt noin ja kokeillaan.
     
  20. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: Nytrozuikkeli saa jatkoa..

    Jees, nii olen kuullutki :)

    Suoristettii liukurungo eilen illalla ja tein aamusella vahvikelätkät 3mm merialumiinistä. Pitäs ruveta kestämään. Laitoin faffikkeet tieetysti molempiin liukurunkoihin molemmin puolin.

    Alusta on nyt iskareita ja liukuja vaille valmis..Keulaan tarvis vielä yläpallot,alapallot, liukulaakeripuslat ja jtn pientä. Kallistuksenvakaajatki nakkasin takas paikoilleen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Suosittele tätä sivua