Ohjaustanko alumiinia vai terästä!!

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä 700_Tripled, 12/6/10.

  1. 700_Tripled

    700_Tripled Oskebo Poro

    Kertokaa te viisaammat, että kestääkö tälläinen tanko kelkassa ??
    http://www.motomaster.fi/kauppa/product_details.php?p=728

    Vai tilaanko tälläisen suosiolla!
    http://www.motoplaza.org/mp-tuotteet/tarvikkeet/ohjaustangot/22953/Universal-enduro-ohjaustanko-Musta

    Ja jos jollakin on tuon tyylinen tanko hyllyssä jouten, niin laittakaa viestiä.
    Tanko pitää olla sen 2.2centtiä paksu, jotta saa hyvin korokepalaan kiinni.
     
  2. znood

    znood Guest

    Vs: Ohjaustanko alumiinia vai terästä!!

    Kestää alukrossitanko kelkassa, mutta kaffalämppärit muuttuu kovin tehottomiksi :(
     
  3. 700_Tripled

    700_Tripled Oskebo Poro

    Vs: Ohjaustanko alumiinia vai terästä!!

    Tilasin tuon alutangon.
    Noista lämppäreistä tuli mieleen että pitää jostain hommata yksi vähänkäytetty lämppäri :D
    Toisen sain nätisti vetämällä irti, ja toinen tuubi oli liimattu epoxilla kiinni (huomasin jälkeenpäin liimauksen). Panin sarven ruuvipenkkiin kiinni ja vetin kunnolla, niin lähti lämmittimestä päällykuori irti ja jäi vastuslangat käteen :D

    Jos jollain on ehjä kahvanlämmitin niin voi tarjota.
    Malli on tuollanen. ja paksuus sen 2.2cm

    [​IMG]
     
  4. Mik@

    Mik@ Well-Known Member

    Vs: Ohjaustanko alumiinia vai terästä!!

    Mulla oli viime talven lähes samanlainen kun tuo motomasterin tanko, mutta siinä ei ole tuota välitukea ja hyvin kesti vaikka pari kertaa kopsahti kelkka kyljelleen. :)
     
  5. znood

    znood Guest

    Vs: Ohjaustanko alumiinia vai terästä!!

    Noita saa kaupasta aika edukkaasti. alutangon päälle kannattaa laittaa kuituteippiä/jotain eristävää ennen sitä vastusta niin se heijastaa sitä lämpöä poissiitä tangosta.
     
  6. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Vs: Ohjaustanko alumiinia vai terästä!!

    Itellä on Bilteman fätbaari ja ei voi moittia. Samperin kestävä ollu jopa minun massalla (n. 100kg ajokamppeet päällä) ryskätä. Vedin ihoteippiä (eli kangasteippiä) siihen lämppärin alle ja toimii seki.

    Ainoa mistä pitää motkottaa on FLY:n tekeleet mun kelkassa. Eli mulla on 8" jatkot ja se adapteri millä tulee kelkkaan kii. Ei saakeli pysy hetkeäkään jatkopalat paikallaan vaan aina heiluu ees taas siitä adapterin ja koropalan liitoksesta... ens talveksi pitää vaihtaa johonki muuhun systeemiin.
     
  7. 700_Tripled

    700_Tripled Oskebo Poro

    Vs: Ohjaustanko alumiinia vai terästä!!

    Onko ne koropalat samallaiset mitä mulla?
    Mullakin tuo paino on siinä 100kg tienoilla varusteiden kanssa, sillä vähän mietin että kestääkö alutanko.
    Mulla on tuollanen koropala ja 22mm rosteriputki tuossa "adapterina".
    [​IMG]
     
  8. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Vs: Ohjaustanko alumiinia vai terästä!!

    Tuon tapaset ne on, paljon sirommat vain. Ja sulla ei taida olla ku 5-6 tuumanen pala? Tuo adapterin liitos pitää olla tosi hyvin karhennettu että saa tarpeeksi pitoja. Sileä putki luistaa varmasti - uskoisin.

    Itellä on Lynxin tankokoukut sarven päissä. Suosittelen - ei maksa ku muutaman egen. Joutuu tosin alutankoon ohentaan sitä tappia mikä menee tangon sisään. Ne on rautatangolle tehty eli ohuempi seinäiselle tangolle.

    Löyty kuvaki omasta koropalahässäkästä:
    [​IMG]

    Ja tässä näkyy ne tangon päät:
    [​IMG]
     
  9. 700_Tripled

    700_Tripled Oskebo Poro

    Vs: Ohjaustanko alumiinia vai terästä!!

    Periaatehan noissa koropaloissa on sama, juu sen 6" pitäs olla korotus.
    Pitääpäs hiema näyttää kaasupilliä ja talttaa, että saa karheamman pinnan adapteriin.
     
  10. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Vs: Ohjaustanko alumiinia vai terästä!!

    Tuo 6" on varmaanki maltillisempi tuon adapterin liitoksen kans koska tulee lyhempi vipuvarsi ja sitä myötä pienempi voima siihen liitokseen. Mutta ei varmasti haittaa jos on kunnon ottipinta siinä.
     
  11. Vilho

    Vilho freeride

    Vs: Ohjaustanko alumiinia vai terästä!!

    Mulla just samanlainen adapteri 5" palasissa kiinni, eikä mihinkää ole vääntyny.
     

Suosittele tätä sivua