Ohjeita iskarin huoltoon..?

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Homer Simpson, 11/3/08.

  1. Homer Simpson

    Homer Simpson Lynx 440 -06

    Ei oikeen kiinnosta maksaa muutamaa hunttia talvessa iskarin huollosta kun saman homman voi varmasti tehdä myös itse?
    Kiinnostais nyt tietää näin yleispiirteisesti kuinka tuo homma toimii. Sen verran pitkään on tullu rakenneltua erinäisiä vekottimia, että ei nyt varmasti ensimmäisiin ongelmiin pitäisi kaatua ::)
    Käytössä on myös läjäpäin kaikenlaisia työkaluja (äidin veljellä metsäkone firma) .


    Nyt vaan vinkkiä kuinka tuo homma toimii...
    Kelkkana -02 polaris pro x. Alustassa ryde fx:t ja takapukissa lisäsäiliö.
     
  2. Deippa

    Deippa Yamaha Phazer FX -07

    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=12251.0

    Paas lukien muunmuassa tuo huoltotopikki, niin alkaa selviämään. Kaasutusvehkeethän ne maksaa, mutta jos pumput saa kotikonstein levälleen (joissakin jotain ihmeellisyyksiä, ettei ihan heti onnistu), niin kyllä ne sillon voi itte huoltaa ja lopuksi hakee jostain huollosta kaasut.
     
  3. Homer Simpson

    Homer Simpson Lynx 440 -06


    Tuo oli vähän tarkotuskin, että ite purkaa ja öljyt vaihtaa. Kun ei kai siihen mitään "erikois" työkaluja vaadita?
    Sitten tosiaan vie liikkeeseen ja saavat siellä tyrkätä kaasut sisään.

    Ens vkl vois ottaa pumput irti ja kattoa mitä sieltä löytyy...
     
  4. Homer Simpson

    Homer Simpson Lynx 440 -06


    Kyllä nyt unppi VÄHÄN liiottelee noissa välineiden hinnoissa!!! :mad:
    Tänään tuli selvitettyä tarvikkeiden hintoja ja huomenna tulee oma kaasupullo typen ja mittarin kera, hinta noin 300€. Aikas kalliita nuo muut työkalut jos 700 pitäs niihin laittaa :eek: ;D

    Tässä meidän kylällä asuu eräs pellepeloton joka huoltaa iskareita parille kisakuskille ja lupasi näyttää minulle että mitenkä se homma toimii. :)
     
  5. bemari

    bemari Polaris indy 500 vm.98

    Homerillakun kohta on vehkeet ja rensselit niin kait sinä huollat foorumilaisten iskareita sit omakustannehintaan?? ;D
     
  6. edge 340

    edge 340 Well-Known Member

    mulle ainaki oli yli 300€ pelkkä 20l typpipullo
    mutta sopimus olikin kyllä 5 vuojeksi kerrallaan
    sitte toi "fox" typetys venttiili oli n80€
    auton venttiili mallisen tein ite
    simmisarja otettiin samalla +400€
    ton mittarin kasasin kahesta mittarista,toisessa väärä kierre vaihoin käypasestä sen kierreosan
    että kyllä niille helposti toi 1000€ tulee hintaa
    sitte vielä kaiken maaliman työkaluja että saa purettua noita erimallisia iskuttimia esim noi millä saa puristettua vartta ja putkea
    niitäki pitää olla monia on 12-16mm varsia
    putkien ulkomitat vaihtelee ........
    ne oon tehny ite kaikki töissä
    mutta jos joutuu ostaa niin saapasn kallista
    menee jo varmaan lähelle 1500€-2000€
     
  7. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Mulla kävi niiin hyvä mäihä, että toi typpi on tullut kuin itsestään, joten ei tarvinnu kuin mittarin ja jotain pikkusälää ja loput voi tehdä itse. Mutta, levyt maksaa, öljyt maksaa (etenkin WP) jne. Ja näillä eväillä huollan ainakin Fox:t ja Rydet. HPG:tä en ole kokeillut.

    WP on sitten se joka maksaa, erikoistyökalujen määrä on posketon ja kaasun täyttö likimain mahdoton, jos ei osta täyttösarjaa tai tee sitä itse..
     
  8. edge 340

    edge 340 Well-Known Member

    jep yhellä kaverilla on wp:peet
    ruvettiin niitä huoltamaan..sanoin että ton 6 kantti ruuvin alla on "neulaventtiili" no vitut kaasut pihalle ???
    no ei muutaku työpaikalle sorvaamaan ne klikkerin päätytulpat suoriksi, sitte sorvasin niihe alummeetista sopivat palat ja ticillä umpeen..
    ja uudet kierteet ja o-rengas urat että saatiin "normi"typpiventtiili niihin
     
  9. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Joo, toi WP:n systeemi on perin huoltoystävällinen.. Omiini meinasin myös laittaa Fox:n venat, mutta vaihtui kelkki..
     
  10. Homer Simpson

    Homer Simpson Lynx 440 -06

    Mitä nyt on tullu laskeskeltua, niin talossa 2 kelkaa ja jos molemmista huoltaa iskarit 4 kertaa talvessa eli yhteensä 8 kertaa ja pajalla maksaa huollatus 50 keppi, joten siitä kun laskee mitä maksaa. Ja kun ite tekee niin tietää varmasti, että on tehty kunnolla eikä kauheessa kiireessä perjantai iltana ;D
    Ja on varma homma että jossain vaiheessa nuokin alkaa hankkia hintansa takasin. Toisaalta eipähän tarvii olla riippuvainen myöskään muista jos sylkee mehut pihalle tai muuta vastaavaa. :)
     
  11. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Vähän samoista syistä itsekin innostuin.. Myöskin eri säätöjen kokeilu on helppoa ja parasta on, että pumput saa huoltoon silloin kun haluaa, ja on vain itsestä kiinni, kuinka nopeasti ne saa takaisin.. Ja omiin voi tiivisteitäkin tilailla etukäteen vaikka lätäkön halvemmalta puolelta..
     

Suosittele tätä sivua