Oikean hihnan valinta. (pituudesta kyse)

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä jtimoska, 11/2/08.

  1. jtimoska

    jtimoska Well-Known Member

    elikkä alkaa tuo polle olla siinä vaiheessa että vois jo remelinki ostaa, mutta mutta... kytkimen etäisyys on saattanut muuttua 2 variin nähden nyt melko radikaalisti (linjassa kylläkin on), eli millä helkutilla sais valittua tuohon sopivan remelin? ryöstämällä pankin ja ostamalla kasa eri mittaisia?
     
  2. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    No ensinnäkin mittaa nyt se keskeltä keskelle mitta. Sitten voidaan kattoa lisää. Kannattaa toivoa että se on ees jotakuinki lähellä jotain pollen käyttämää mittaa, tai sitte joudut melkeempä siirtämään sen koneen sopivaan kohtaan. Tuota ois muuten kannattanu konetta asentaessa miettiä :p
     
  3. Hippo

    Hippo Well-Known Member

    mm. tämän takia aikanaan sanoin että ois kannattanu kokeilla löytää se alkuperäinen petirauta jostain ja sovittaa se sinne keulalle.

    Vai oliko se niin että mainittin siitä pakosarjasta mutta kun kaikki viisaat oli sitä mieltä että kaikki ite tehdyt osat on parempia niin jätin mainittematta sitte siitä petiraudasta ::)
     
  4. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    No eipä se orkkispetirauta mitään merkkaa. Ihan sama on tehdä omalla raudalla, mutta mitat kyllä kannattaa miettiä. Ihan sama homma oli mulla kun sovitin ton 700:n tohon proxin runkoon ilman orkkispetirautoja.
     
  5. Hippo

    Hippo Well-Known Member

    Juu, meinasin vaan että se orkkis ois voinu käydä suoraan sinne ilman että pyörää tarvii uudestaan keksiä.
    Oon itekkin pari konetta mallaillu kokonaan erimerkkiseen runkoon ja tosiaan ne mitat kannattaa miettiä jo etukäteen.
    Nimim. eka koneenvaihdon jäljiltä petirauta oli ku haulikolla ammuttu.
     
  6. jtimoska

    jtimoska Well-Known Member

    siinä on ne orkkis alupalkit, joten se ei varmaan oo niin hirveesti muuttunut (toivotaan) ainoastaan pakosarjan puolelle jouduin tekee raudasta sellasen korokkeen (näkyy alla olevassa kuvassa)... mutta liekö sitten 440 föönissä ollunna samanlaiset alupalkit koneen pohjassa? kiinnityskohdiltaan katsottuna saattas jopa ollakin... mene ja tiedä
    [​IMG]
     
  7. jtimoska

    jtimoska Well-Known Member

    ja ei tässä hätää ole... koneen paikkaa saa vielä muutettua helpostikin...
     
  8. jtimoska

    jtimoska Well-Known Member

    ei muuten kellään ois heittää pollesta tuota keskeltä keskelle mittaa? eipä sitä tiiä vaikka ois kohillaan.... ???
     
  9. Hippo

    Hippo Well-Known Member

    304,8 mm
     
  10. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    seuraava on sitte 292.1
     
  11. jtimoska

    jtimoska Well-Known Member

    kiitoksia... paljoko kärsii olla heittoo vai kärsiikö yhtään?
     
  12. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Pidempi ei juurikaan kärsi olla, ohjeena tais olla ainaki tossa 080 hihnaa käyttävässä lyhyemmässä välissä että tuo ohjemitta +0 -1/8" eli noin kolme milliä.
     
  13. jtimoska

    jtimoska Well-Known Member

    just mittasin ja tulos oli 293.0 ja oon ottanu koneen asennuksessa muutaman (kymmenes?) asteen väännön huomioon... luulen että tulen tällä toimeen
     
  14. jtimoska

    jtimoska Well-Known Member

    ei tuo mun mittaustulos ole sitten ihan eksakti ;D

    jokunen lonkero takana
     

Suosittele tätä sivua