osien sopivuus/saatavuus vanhoihin lynkseihin

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä cooper, 7/11/06.

  1. cooper

    cooper zr 580 efi

    nyt on pakko avautua :mad:
    tilasin koneliike korteniemeltä osia tuohon cobraan 15.9.2006. tarkemmin sanottuna ketjukoteloon tiivisteen sekä ketjun kiristimen. muutama päivä sen jälkeen tilasin kaasuvaierin.
    tiiviste tuli noin  kuukausi tilauksen jälkeen, kotona huomasin että se on pitkä, sovittiin kumminkin että vaihdan sen sitten sopivaan. viime torstaina tuli ketjun kiristin, sekä kaasuvaieri.tiivisteestä ei ollut tietoakaan. lähdin sitten onnellisin mielin kotia laittamaan vaieria paikalleen, kunnes huomasin että vaieri oli kaasareiden päästä liian lyhyt, kaasu jäi puoleksi auki, menin sitten perjantaina vanhan sekä väärän vaierin kanssa liikkeeseen, selitin että kaasu jää puoleksi auki. tehtaalla oli sanottu että tuohon malliin ei enää valmisteta vaiereita, mutta uudemman cobra ultran vaieri pitäis käydä.
    tänään soitin taas tuonne ja kyselin vaierista. myyjä alkoi epäilemään että minulla olisi väärät kaasarit tuossa. liikkeessä oli joku vaieri mutta se oli kuulemma lyhyt kun sitä vertasi vanhaan. koitin sanoa että soittaisi johonkin muuhun liikkeeseen jos sattuisi löytymään alkuperäistä vaieria, myyjä vastasi että jos tehtaalta ei löydy niin sitten ei voi mitään. no kysyin sitten tiivisteestä ja kerroin että se minulle myyty tiiviste oli liian pitkä, myyjä sanoi että sinulla on vaihdettu osia (ketjukotelo ja kaasarit) ja että sen takia osat eivät passaa. kumma kyllä viime syksynä ostin tiivisteen tuohon koteloon ja silloin tuli kerralla sopiva.

    nyt tavis saaha tietää että minkä kokoiset kaasarit  on lynx cobra racingissa vakiona?(onko 34mm?)  sekä jos jollaki sattuu olemaan ketjukotelo auki niin mittailis tuon tiivisteen pituuden. olen kyllä satavarma että minulla on oikeat osat tuossa vehkeessä!

    mainittakoon että ennen osat on saanu viimeistään muutamassa päivässä, tänä syksynä ei oo kyllä osia saapunu sitten millään.
    huomenna kumminkin teen soittokierroksen lynx liikkeisiin, jos sattuis vaikka löytymään oikea vaieri.
     
  2. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Mulla oottaa tuolla 583:een n. 65cm pitkä tiiviste. Kun hain sen mulle sanottiin että olis sama noissa kaikissa Cobrissa
     
  3. cooper

    cooper zr 580 efi

    kiitos janne

    mittasin tuossa tiivistettä:
    laitoin tiivisteen lähes niin pitkäksi kuin sain (en kuitenkaan katkassu ;)) ja mitta osotti 42cm yhteen suuntaan :eek:
     
  4. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    Omaan vanhukseen (-95 enduro) osien saatavuus alkaa olla surkeaa :'(...Enää ei saa mm kaasuvaijeria, kaasuttimien kurkkuja, oikeita liukunastoja kytkimeen ym ym Tehtaalta on ilmoitettu "ei oo, ei tuu, eikä tilata" Paikallisen myyjän kanssa asiasta keskustellessa kävi ilmi, että valmistajalla on 10 vuoden vastuu varaosatoimituksissa eli hankalaksi menee veteraani kelkalla ajo :eek:!!! Jotain osia saattaa saada esim ski-doo myyjältä, kun tietää missä ski-doo mallissa on samanlainen osa tai jos tietää missä uudemmassa lynksissä on suunnilleen samanlainen osa voi yrittää soveltaa, mutta ei se oo hääviä jos jokaisen osan tulo kestää noin viikon ja joutuu ne vielä vaihtamaan monta kertaa että SATTUU tulemaan sopiva!!! :mad:

    Cooper:tilaappas duell kuvaston ketjukopan tiiviste "made in taiwan" ;D 83-166 sopii ainakin minun enduroon.
     
  5. cooper

    cooper zr 580 efi

    joo selvesipä tuo kaasari hommaki 34millisethän siinä on.
    jos ei sitä tiivistettä ala kuulumaan niin sitten tilaan jostain muualta. olen vain luullut että tuo allright ei myy lynksin osia ::)
     
  6. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Yleismallin vaijereita olen käyttäny ja ruuvattavia nippeleitä sekä vanha vaijeri mallina olen hakenu hyllystä sopivimmat tilalle vaikka ois saattanu valmiitaki saaha. Muutaku yleismalli hollile, kuori sopivan mittaseksi, vaijeri sisään ja haen nippelille sopivan paikan, kaikki pikasäädöt nollassa ja vaijeri sitten oikeaan mittaan. Helppoa. Liukunastoja saa ainaki Duellilta, viimeks sieltä lyneksiin tilasin. Sama variaattori tais olla mikä cobrassa käytetty.
     
  7. cooper

    cooper zr 580 efi

    helpoltahan se kuulostaa ;D pitää vissiin alkaa pajottamaan tästä lähin. säästää rahaaki ehkä.
    tuohon liikkeen toimintaan vielä kuka jaksaa oottaa 2 kuukautta jotain maksettua osaa ??? lupasivat kyllä soittaa kun osia tulee, iteppä tuone on pitäny soitella siltikki ::).
    tietty jokku oottaa puoli vuotta uutta kelkkaaki...
     
  8. SvaR

    SvaR Well-Known Member

    En ainakaan minä, etenkin jos on jotain luvattu. Eli mulla menee kylmästi niin että jos jotain ei kuulu niin ostan sitten sen mitä tarvitsen jostain muualta... joillekin raha kelpaa joillekin ilmeisesti ei.
     
  9. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Sen mie olen huomannu että jos meet jotain osaa tai jotain nippeliä hakeen niin monissa liikkeissä varsinki vanhemmat myyjät ei oikein taho palvelua jakaa, ei ota kuuleviin korviin ja merkkaa hätäsesti sen tilauksen johki lappuun joka hukkuu kuitenki johonki. Vanhemmat asiakkaat, börsa puolillaan kyllä tunnetaan ja palvellaan. Raha pyörittää, ei se meitä köyhyysrajan alapuolella kitkuttavia koske nuo palvelutasot ja muut. Sitä on ihminen vasta ko tienaa tarpeeksi ja omaa maallista mammonaa riittävästi. ;) ;D
     

Suosittele tätä sivua