OSTETAAN: Ockelbo 6000 olka-akseli, telaston pyöriä ja 25x 616mm-alu-akseli

Keskustelun 'Osto - ja myyntipalsta vanhemmille vuosimalleille!' on aloittanut käyttäjä zz, 14/12/14.

  1. zz

    zz Member

    No niin! Nyt sitten huomasin, että lievästi kierohan se on tuo oldtimerin toinenkin olka-akseli. Eli ostaisin sellaisen suoran.

    Lisäksi muutama käyttökelpoinen telipyörä olisi tarpeen. Olen nuihin vaihdellut 6203 RS-laakereita, kun nuo vanhat takeltelee. Muutama on kulunut aavistuksen väljäksi myös laakerin ulkokehän puolelta, eli siis laakeri lotisee reiässään. ::)
    Toki ajattelin kokeilla muutamaa liiman kera paikalleen, mutta eipä haittaisi, jos olisi muutama pyörä varastossa.

    Koko mitaten 131 mm ja laakeri tuo 6203.

    Yksi alumiini-akselikin (se vahvempi) voisi olla tarpeen.

    Joku oli rälläköinyt korjatessaan. Minusta tältä "joltakin" pitäisi takavarikoida molemmat. Hitsi ja rälläkkä. On sen verran kakkosomistaja saanut vahinkoja korjailla. Saman olen muuten huomannut isäntien korjailemista traktoreista. Hitsin kanssa pitäisi aina olla järki mukana. ;D

    Eli voi se olla vaikka akseli pyörineen kaikkineen. ::)

    Tarjoukset yv:llä.

    _zz-
     
  2. Ahkera

    Ahkera Xrs 800

    Vs: OSTETAAN: Ockelbo 6000 olka-akseli, telaston pyöriä ja 25x 616mm-alu-akseli

    Ei ole minulla myydä nuita osia, mutta tuon aluakselin saa myös helpohkosti tehtyä 25mm pyörötangosta. Kierteen tekoon ei välttämättä sorvia tarvi vaan esim pylväsporakoneella saa reiät melkein keskelle. Oulusta ainakin Palametalli myy alumiinia kilohinnalla ja kierteen teosta vähän päälle. Taisi 10 luokkaa tulla yhdelle tuommoiselle akselille viime talvena hintaa.... Jos sattuu metallinmyyjä löytymään läheltä.

    Kumipyriä oli pari vuotta sitten tuolla. http://www.pohjanmaanylijaamatuote.fi/

    Anteeksi kaupanteon häirintä.
     

Suosittele tätä sivua