Phazer II:sen kansi

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä jussi_888, 6/4/06.

  1. jussi_888

    jussi_888 New Member

    Mulla kävi semmonen juttu kun tuo -92:sen peiserin kaksi kannenpulttia katkesi.
    Kansihan tuossa on kiinni neljällä isolla mutterilla ja neljällä pienellä pultilla ja kaksii pientä pulttia minulla katkesi. onkohan tuolla mitään suurempaa vaikutusta, ottaako ilimoja kovin helposti kannen välistä??? jos alakaa irrottamaan katkenneita pultteja niin mikähän on paras keino?
     
  2. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    No ei se tuu ainakaan toimimaan, valskaa kannen välistä.
    Millä hemmetillä oot niitä vääntäny, ku poikki olet saanu! Tuskin ainakaan momenttiavaimella.... tais sit on ollu täysin väärä momentti.

    Eipä noissa paljon muu auta, ku poralla pulttiin reikä ja vastakierretapilla uus kierre, siihen toinen pultti ja jämät ulos.
     
  3. jussi_888

    jussi_888 New Member

    pienellä räikällä väänsin. ja naps vaa nii poikki oli.Eipä oo valskannu ja ajettu ton jälkeen about 400-500 km. eihän nuilla pienillä pulteilla luulis
    olevan kovin suurta merkitystä tossa ku se kansi on kiinni kunnon muttereilla. eihän mopojen ja crossien kannetkaan ole kuin neljällä kiinni.
     
  4. MiKo84

    MiKo84 Well-Known Member

    Siis vastakierretapilla jämä pois! ::)
     
  5. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Aivan oikein!
     
  6. jussi_888

    jussi_888 New Member

    mistä niitä vastakierretappeja saa?
     
  7. viperi

    viperi 2 x AC SnoPro 600 2013

    auto varaosista ja kiinnitystarvike liikkeistä niitä saa mut älä ny ekana syöksy niitä ostaa nimittäin se katkennu pultti voi lähtee ihan meisselin nurkalla tai piirtopuikolla pyörittelemällä ja ne vastakierretapit ei sit oo mitään halpoja ja niillekkin on olemassa korvaava tuote jolle ei tartte porata reikiä vaan tuurna (löytyy 5-16 mm) joissa on 3 kovametallikärkee laitetaan porakoneeseen ja kone pyörii ja samalla painaa niin jo puree kuin paarma kesällä . itsellä koko tuurna sarja löytyy a hinta on 4 euroo ja joka kerta kun olen tarttenu poistaa katkennutta pulttia niin noi on pelannu hyvin
     
  8. Jartsa

    Jartsa Lynx Enduro Sport -05

    Vastakierretapin kun katkaisee sisään niin on aika tiukkaa evästä porailla sen jälkeen. Parempikin systeemi on olemassa mutta on tosi kallis. Terät ja puikot tulee mukana ja ei ole autuaaksitekevä sekään.
     
  9. Kiertokanki

    Kiertokanki Evo 500

    Minä olen irroittanut katkenneita pultteja siten että olen porannut pultin jämään millin terällä 2 tai 3 koloa riviin ja niistä vääntänyt ruuvimeisselillä, lahtee jos ei ole älyttömän lujassa, pienen (M6 tai pienempi) pultin irroittaminen vastakierretapillakin on melko tieteellistä hommaa.
     

Suosittele tätä sivua