Polariksen variaattorit.

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä Hannu_H, 23/3/06.

  1. Hannu_H

    Hannu_H Well-Known Member

    Onko nuissa vanhojen indyjen ja esimerkiksi -02 vuoden 2. variaattoreiden akseleissa ja kiinnityksissä eroja? Lähinnä uudempien Polariksien akseleiden halkaisija kiinnostaa.
    Onko nuista TEAM rullavariaattoreista mitään taikaa, kun niitä näkyy saavan ihan pilkkahintaan verrattuna alkuperäisiin?
     
  2. Studdless

    Studdless Well-Known Member

    Uudemmissa,ainakin -04:ssa switchissä oli ihan perinteinen tuumanen eli se 25,4 mm ja vanhoissa oli sama juttu.eli ilmeisesti tarkoitat käykö varit päikseen?uudemmissa on just toi TEAM-rullavari.(kelkkavuokraamossa kun olin töissä niin meni -04 Super Sporteista puolen tusinaa TEAMia kappaleiks.(takana akselilla oleva messinkihela kulu ja siitäkös se alko pollen kulku hiipumaan ja helaa ei saa irtaallaan vaan pitää ostaa koko taustalevy ja...niin...elämä on)oon vaan miettinyt,että miks vanha vari ei toimis pakillisessa pollessa??eihän siinä tietenkään oo kakssuuntasta helixiä,mutta eihän TEAMissakaan ole.ei kai sen varin tarvii ylös vaihtaa pakittaessa???ite en ainakaan uskalla huimailla takaperin ::)ja vanhan varin esijännitys ei löysene varmaankaan liikaa vaikka se pakittaessa jousen myötösuuntaan muutaman asteen"antautuskin"?en tiedä varmasti kun en oo kokeillu....
     
  3. Studdless

    Studdless Well-Known Member

    niin tosta vielä...en toki tuomitse TEAMia toiminnaltaan.onhan se perinteiseen liukunasta-variin verrattuna paljon herkempi toimimaan.pollessa(ainakin switchissä oli 2-rullanen TEAMi,mut sitte valmistajan sivuilla on nähtävissä 3-ja jopa 4-rullasia malleja.luulisin,että noi useempirullaset kestäs paremmin kun voima jakautuu tasasemmin useemmalle rullalle...tiedä häntä..liekkö näissä nyt perää.tuomitkaa vapaasti :)
     
  4. Hannu_H

    Hannu_H Well-Known Member

    Juurikin sitä tietoa tarvitsin, että sopiiko ne variaattorit keskenään ristiin. Hinnoissa arvelin juurikin sitä, että suomessa huutelevat ihan päättömiä hintoja loppuun ajetuista variaattoreista verrattuna uusiin/uutta vastaaviin teamin tekeleisiin. Pitääpä pistää tilausta vetämään jos vaikka ensi talveksi olisi kelkka taas kunnossa :)
     
  5. jekke

    jekke Member

    -01 600 kokeilin teamia.ei vakuuttanut ja säätäminen ainostaan uusilla jousilla ja helixillä ja maksaa aika lailla.mulla ois 2 vanhempaa varia. halvalla ja jotain kiilakopan osia.
     
  6. WildSalmon

    WildSalmon Switchback 600 -06 GE (Guivi edition)

    ainakin -05 ja uudemmissa variaattori ei ole enää kiillalla vaan pooreilla, meinasin kiihareihin heittää vanhemman variaattorin, ois ollut helpompi säätää.
     
  7. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Riippuu näköjään mallista, mulla on vielä kiilalla.
     

Suosittele tätä sivua