Polaris Fusion Dragon 600cc H.O vm.2006 Vakuutukset

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä arttu100, 4/3/09.

  1. arttu100

    arttu100 Active Member

    Ostin eilen otsikon mukaisen kelkan ja käyvin tänään tekemässä vakuutukset paikallisessa Fenniassa. Liikennevakuutuksen hinta oli jonkun verran kalliimpi kuin entisessä kelkassa pari vuotta sitten ja kysyin mistä se hinta rakentuu. Kuulemma hinta määräytyy kelkan tehon ja painon mukaan. Jäin ihmettelemään tämän uuden kelkan painoa (Omamassa) joka rekisteriotteen mukaan on 330kg. Kelkkahan painaa oikeasti vain n.220kg , joten onko rekisteriotteessa virhe? Vai onko teillä muillakin, jotka omistatte vastaavan Fusionin, omamassan kohdalla 330 kg?

    Mitä muuten Liikennevakuutus ja kasko maksavat teillä ja missä firmassa vakuutukset ovat?
     
  2. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

  3. Fusion

    Fusion Ei kelkkaa

    Sama kelkka on myös itsellä ja rekisteriotteessa omapainoksi on merkitty myöskin 330 kg. Vakuutukset on ifillä ja osakaskon kanssa liikennevakuutus on muistaakseni 192 euroa. Täyskaskon kanssa hinta olis noussu If:n virkailijan mukaan lähelle tuhatta euroa vuodelta. :eek: Jäi täyskasko ottamatta ;D
     
  4. JiiKoo

    JiiKoo Kelkkojen SAAB med PPS

    Noo eise täyskasko niin kalliiksi tule jos hoksaa ottaa sen vain ajokaudeksi ;) Näin ainakin itse olen toiminut IFin kanssa...
     
  5. Fusion

    Fusion Ei kelkkaa

    Niin tyhjäähän sitä kaskoa kesältä maksaa. :) Paljonkos JiiKoo:lla on tullut tayskasko maksamaan ajokaudelta?
     
  6. JiiKoo

    JiiKoo Kelkkojen SAAB med PPS

    Muistaakseni 4-5sataa per vuosi ja kasko päällä n. 4kk... Kelkkana 6satku revi ;)
    En muista tarkemmin paljon pelkkä kasko oli ajokaudelta, mut ajokauden kaskoineen jäi alle 500/vuosi:)
     
  7. Spin

    Spin Well-Known Member

    Vasta kyselin eri vakuutusyhtiöiltä noita hintoja. Kelkkana 600:nen Edge jossa rekisteriotteen mukaan 81kw (enempi kait tässäkin pitäis olla). Iffillä oli tosiaan liikennevakuutus (olettaen ettei ole muita vakuutuksia yhtiössä) muistaakseni 190e luokkaa, kasko taas hiipi yli 1000e:n vuodelta. Tapiolassa kun on kaikki muut vakuutukset itsellä, niin kannatti ottaa sieltä. Liikennevakuutus 174e, ja täyskasko 770e:n luokkaa vuosi. Toki kesäksi se muuttuu sitten vain osakaskoksi.
     
  8. yamahahihhuli

    yamahahihhuli ski-doo mxzx800r-13

    mulla fusion700-06.vakuutukset if:issä normaalisti pidän liikennevakuutuksen ja osakaskon,jotain 250-300e vuosi.mut aina kun lähen kelkalla reissuun niin soitan if:iin et laittavat täyskaskon päälle ja takas tullessa soitan et katkasee sen.maksan vain ajoajasta täys kaskoa,toiminut tosi hyvin.ei turhia lappujen täyttöjä ja sitten laskussa on eritelty käyttöaika täyskaskolle.ei tuu mitään exstra maksuja vaikka tollai pompottaakin niitä. ;) ;) ;)
     
  9. graz_jsw

    graz_jsw assault

    mulla on vakuutukset tapiolassa ja täyskasko 4kk ja pakollinen liikenne vakutuus on 440 egee yhteensä. sitten on se paras puoli tuossa vahinkko vakuutuksessa omavastuu on 160 egee ja pohjolassa sama ois 450 ege.. vissi ero

    EDIT: tais mennä väärälle kelekalle ..

    <----- 800 rmk Assault > ;D siis mulla
     
  10. Fusion600

    Fusion600 Guest

    600 Fusionin vakuutus ifissä ja täyskaskon kanssa alle 300 euron jäi :)
    Vien kilvet nimittäin aina pois kun ajokausi loppuu ja kun lumet maassa niin kilvet kiinni taas :D
     
  11. arttu100

    arttu100 Active Member

    Jos vie kilvet pois niin onko palo- ja varkausvakuutus edelleen voimassa jos ei liikennevakuutusta ole? Kilvet varmaan maksaa jotain ja rekisteriote ainakin 10€ kun laittaa taas rekisteriin.
     
  12. Spin

    Spin Well-Known Member

    Juu palo ja varkaus voi silti olla. Mutta miten muuten tuo kilpien poisvienti? Ei vaadi sitten katsastuksia kun hakee takas? Vaan nuo 10.20 maksut kun poistaa ja hakee takas?
     

Suosittele tätä sivua