polaris gen2´sen ohjauksen säätö.

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä mayhem, 23/3/09.

  1. mayhem

    mayhem XC 700 De Luxe ja AC ZL 500

    kelkkani on 700xc de luxe v.00.Vaihtelin siihen ohjauksen osia,eli paljonko saa olla aurausta/haritusta suksissa ja mites toi camberi?
     
  2. Pasiala

    Pasiala Well-Known Member

    tere. mulla on xc 700 -99. niin ite säätiin n. 5mm haritusta ja iha hyvin pelasi. En tiä ohje arvoja.
     
  3. janppa

    janppa Guest

    Ohjearvot näyttää olevan camberille 27,7 +- 8 mm ja haritukselle 0-3 mm. Viittä milliä olen itse pitänyt, mutta ei se nyt ole niin millin päälle.
     
  4. mayhem

    mayhem XC 700 De Luxe ja AC ZL 500

    Kiitos kaikille vastanneille.
     
  5. JariR

    JariR Well-Known Member

    Selitäs tuo camber-arvo, 27,7 mm. Täh ? Eikö camber ole vakiona 0 eli olkatappi edestä katsottuna täysin pystyssä eikä reilua tuumaa kallellaan ??
     
  6. janppa

    janppa Guest

    Raamattu sanoo noin XC-10 keulalla oleville, sen sijaan Edgeissä näkyy olevan ohjearvo 0.

    Sitä en osaa sanoa onko tuo mitta toimiva, koska itseltäni en ole koskaan täsmällisesti noihin laittanut. Mutta kyllä mulla on aina ollut jonkin verran negatiivinen camber ja ihan hyvin on pelannut. Kyllähän tuokin luku loppuunsa aika miedolla silmämääräisellä kallistuksella tulee, sikäli kun tuo mitataan olkatapin ylä- ja alapään paikkojen erotuksena x-akselilla (johan kuulostaa matemaattiselta meikäläisen jutuiksi, mutta ei tullut muutakaan havainnollistavaa mieleen).
     

Suosittele tätä sivua