Polaris IQ 600 Fusion -06

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä pellavaa, 24/11/06.

  1. Harald

    Harald Well-Known Member

    Pika ohjeita alustan säätämiseen, nyt kun olen itse päässyt ajamaan niin sisä suksi nousee liian helposti ja ohjaus tuntuu raskaalta..
    Suksen nouseminen ei juuri häiritse mutta raskas ohjaus kylläkin..
    Eli miten saan vakio palikoilla kelkasta paremman ajettavan? Tulevaisuudessa sit löydään uutta palikkaa..
    Mutta mitä ennen sitä? ???
     
  2. Boss

    Boss Kelkaton mutta kesäpelinä PolleXP850Pro

    Nopea setti... ohjainraudoista viimeinen pultinväli pois (takajättö pienemmäksi), myös suksen kantteja voi höylätä, Telaston etupään kiinnitys reijät alemmaksi jolloin telasto tulee "alemmaksi" ja suksipaine pienenee... sitten loppusetti millä minä sain fusionista hyvän ajettavan ja kevyen käännellä: WP:eet jokapuolelle, SLP PP sukset, Renthal stonga sopivalla korotuspalalla, 44:nen matto, Apin variaattorisetti, suuttimien vaihto ja kisojen loputtua pistetään SLP putkisto kiinni niin sitten raikaa.... ;D
     
  3. posodoka

    posodoka Polaris 600RR

    moi,

    Vaihdoin totaltekin sprintraudat ja ohjaus oli kevyt. Se keveys minulle riittää.  (ehkä habaa...) mutta en ole uskaltanut kantteja rapata koska ummella voi kääntyminen heiketä!!?.
     
  4. Jooman

    Jooman PRO RMK 850 3” -19, Tundra 600 EFI ES -21

    Kun otat ulkokantin veke niin umpisella kääntäminen päinvastoin paranee. 8)
     
  5. peeaa75

    peeaa75 yamaha phazer -07

    Tossa uudet aurauskulmat kyllä kääntyy herkästi ihan kuin itsestään ainakii toisee suuntaa ::)[​IMG][/URL][/img]
     
  6. peeaa75

    peeaa75 yamaha phazer -07

    vinkkinä äskeiseen säätöön,etsi sopiva kivi ja anna mennä kyllä se vääntyy...[​IMG][/URL][/img]
     
  7. Harald

    Harald Well-Known Member

    Hmm onko muilla ollut samaa ongelmaa että ala etujäähytys reijistä tuppaa koko ns. huoltotilan täyteen lunta?
    Eli sieltä nokan alta olevista jäähytysverkon aukoista, tukkii koko jäähyttimen...
    Oletteko patentoineet jotan parempaa suojaa vai pitääkö sitä aina sillon tällöin tyhjenellä? ???
     
  8. peeaa75

    peeaa75 yamaha phazer -07

    Aikas turha kapistus koko etusyyläri :) neste kiertää edessä ainosataan lämmityskäytössä kun termari on kiinni. (=hidastaa koneen lämpiämistä... ???). Jos kone alkaa käydä kuumana, niin etusyyläristä ei ole mitään hyötyä, koska pääkierto ei kulje sen kautta.
     
  9. Harald

    Harald Well-Known Member

    Osaatteko sanoa mistä saisi paikkamaalia, tuota punaisen sävyä..
    Kelkka pyörähti ympärin ja maali hieman halkeili.. Vai korjaanko perinteisesti pikkuvirheet kynsilakalla.. :)
     
  10. posodoka

    posodoka Polaris 600RR

    Termos,

    Asentelin tuossa PP sukset dragoniin ja meinas olla vähän työläs homma(kun ei ollut kuin rautasaha).
    Tiedättekö pitäisikö tämä IQ satula ja kumi käydä suoraan tähän malliin??? Itse joudun leikkaan satulan kumia pirusti pois, jotta pultti menee paikoilleen.
    Ja oletteko muuttaneet sen jälkeen suksipaineita?

    t.Link
     
  11. Dragon600HO

    Dragon600HO Guest

    SLP suksiin on omat satulat, vakiot eivät käy.
     
  12. posodoka

    posodoka Polaris 600RR

    siis tarkoitin IQ satulaa, pitäisikö se käydä suoraan siinä tulevan kumin kans?mulla ei mahtunut, ilman kumin viiltelyä...
     
  13. Dragon600HO

    Dragon600HO Guest

    SLP satulan mukana tulevan kumin kanssa pitäis passata suoraan. Orkkis kumen eivät passaa SLP satuloihin. Eikö sinulla tullut kumeja SLP satuloiden mukana?
     
  14. Jooman

    Jooman PRO RMK 850 3” -19, Tundra 600 EFI ES -21

    Laittelin slp pp paikalleen noin kuukausi sitten. Eivät passaneet mukana tulleilla kumeilla paikalleen. Onneksi oli porakoneeseen sopiva raspi. Muokkailin ne sillä paikalleen. Tuli ihan OK. Teet vain sopivan muotoisen "loven" sellaisen että menee paikalleen ihan suoraan ilman pakottamista ja niin että suksi elää muutamia senttejä. Onhan siihen saatavissa sopivia kumeja mutta en jäänyt niitä outtelemaan. Huom kumista ei oteta ohuemmalta kohdalta tavaraa pois. ;) Suksipainetta ei ole ollut tarvis muuttaa.
     
  15. posodoka

    posodoka Polaris 600RR

    tulihan ne. SLP satulan kumit eivät vaan passaa suoraan...joutu rautasahan kanssa hermoilee, eikä niistä tullut kovinkaan symmetrisiä.

    Jos jostain löytyy tuohon sopivat kumit, niin kertokaa....
     
  16. posodoka

    posodoka Polaris 600RR

    Noh mulla lähti reilusti. etupuolelle ei jäänyt korkeaa kohtaa olleskaa. muuten liikerata olisi ollut pieni.
    jospa vaan jostain löytys sopivat kumit??
     
  17. Jooman

    Jooman PRO RMK 850 3” -19, Tundra 600 EFI ES -21

    Kyllä ne Brantilla tietävät millaiset kumit siihen käyvät. Niitä laitetaan pari kappaletta rinnan ( ovat kapeammat yksin kappalein ) En tiedä hintaa mutta veikkaisin että maksaa.... :mad: Tälläistä tietoa välitti paikallinen diileri. Mutta jos olet ostanut maahantuojalta niin samaan hintaan pitäs sitten tulla. ???
     
  18. PEKSU

    PEKSU Well-Known Member

    Laitoin itelle pp:et ilman mitään ns. viilaamisia.Kumet tulee uusien satuloiden mukana laitakaa
    sillee että pultti ensin toiselta reunaa vähän ja puristaa esim pihteillä toista reunaa ja kopauttaa
    vähän pultin kantaan ja se on siinä
     
  19. Dragon600HO

    Dragon600HO Guest

    Mulla ainakin kävi SLP orkkis kumit, vähän jäykät ne on mutta ei niitä tarvinut millään tavalla muotoilla.

    Kumpia SLP satuloita teillä on ollut?

    35-359 Saddle Bracket for IQ Chassis, Black
    35-359C Competition Saddle Bracket for IQ Chassis, Black
     
  20. posodoka

    posodoka Polaris 600RR

    Mun lapuissa ei lue mitään tommosta...
     

Suosittele tätä sivua