Polle kiveen

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä Mrbadluck, 13/11/06.

  1. Mrbadluck

    Mrbadluck Rave RE 850

    Noh tulipahan sitten käytyä ajamassa ja kuinkas kävikään--> kiveen pitkittäistukivarsi poikki ja sen kiinnitys murtui, vauhtia tais olla ~80, siitä sitten ukko tangentin suuntaan :mad: 
    [​IMG]

    Onko kenelläkään kokemusta mitä pitää purkaa, että saa osan 29 irti oikealta puolelta, et saa sen parsittu kasaan? Ilmeisesti joutuu ottamaan ketjukotelonkin irti?
    [​IMG]
     
  2. sakari10

    sakari10 Active Member

    Korjauksesta en tiedä, mutta pääasia, että mies itse on ehjä ! Rautaa saa kaupasta.
     
  3. Mrbadluck

    Mrbadluck Rave RE 850

    Joo pelkillä mustelmilla selvitttiin vaikka lähellä oli ettei käynyt pahemminkin. Meinas tulla varpaille hieman ahdasta tuolla, kun tuo kiinnitys murtui. Oli about sentistä kiinni ettei jäänyt jalkaterä puristuksiin ???
     
  4. Pailakka Patu

    Pailakka Patu Well-Known Member

    Eikö ollu vakuutusta? Itellä kävi pari vuotta sitten samanlainen juttu. Piti purkaa aikatavalla kelkkaa. mm. alapohja, kuomu, tukivarsi + monta teräsniittiä. Osta hyviä teriä :) jos ite meinaat työstää.
     
  5. Mrbadluck

    Mrbadluck Rave RE 850

    Sanotaanko nyt näin, että vakuutus on, mutta mutta, innokkuus iski ennen järkeä..... Eli menee nyt omaksi työstämiseksi. Noita niittejä tuli tuossa jo porailtua ~20kpl pois ja vielä taitaa riittää... Kummalta puolelta sulla meni, lähinnä kiinnostaa, että joutuuko ketjukotelon irroittamaan osan irroittamiseksi?
     
  6. M...

    M... Ex Polaris Pro x2 136"

    Huomasin lauantai aamuna että omasta revennyt tukivarren kiinnitys aika lähelle samalla tavalla, mut vasemmalta puolen (variaattorin). Kävin just kysymässä osan hintaa..263e.
     
  7. Mrbadluck

    Mrbadluck Rave RE 850

    Joo hinta on ihan älytön tuollaiselle osalle, ei oo tarkoitus ostaa. Mulla oli jo ennestään noi vahvistettu molemmilta puolilta, kun alkuperäiset ei kestä mitenkään. Ei muuta kuin osa irti ja sitten jollekin alumiinihitsaustaitoiselle paikattavaks, jos ei itse pysty fixaamaan. Purkamaanhan siinä joutuu noita niittejä melkoisen määrän joka tapauksessa.
     
  8. M...

    M... Ex Polaris Pro x2 136"

    Joo tuntuu olevan aika hepposta tavaraa.Minulla se holkki minkä sisään pultti tulee on vääntyny ihan päästä, eli vois olla aika huono korjata sitä. Mut huomenna pitää ottaa vakuutussetään yhteyttä ja hiukan tiedustella rahoitusta :)
     
  9. Mrbadluck

    Mrbadluck Rave RE 850

    No sitten sitä ei kyl oikein voi fiksaa, jos se holkki on mennyt mutkalle. Mulla se on sentään suora joten asia korjattavissa. Melkein jos uuden osan laittaa niin kantsii vahvistaa sitä heti ensitöikseen
     
  10. __ARSKA

    __ARSKA Member

    se on sit menny kunnolla rikki :-[ itellä sattu vähän samanalainen töksäys viime talvena ja muttei tuosta paikasta noin paljon...varin puolelta oli helppo korjata..ny syksyllä vasta oikasin paikat...pientä tigitystä ja vahvistusta mut sainpa kuntoon ostamatta uutta joka maksaa maltaita....
     
  11. Pailakka Patu

    Pailakka Patu Well-Known Member

    Kyllä mulla oli toinenpuolii, eli vasen. Mutta aika riisuttu versio siitä kumminkin tuli, kun noita peltejä nro 25, 26, 29 siihen vaihettiin.
     
  12. Tupe

    Tupe Well-Known Member

    Jäärki päähän näin vähällä lumella! Maksaa nuo vakuutukset nykyselläänki ihan tarpeeksi ::)
     
  13. Ph

    Ph Guest

    Otan osaa. Itsekkin muutaman kerran kyseisen osan hitsarille viime talvena kiikuttaneena voin sanoa et joutuu ourkamaan ihan kiitettävästi. Astinlaudasta se jalan "tuki" pitää repiä kokonaisuudessaan pois että mahtuu tulemaan pois. Ei tarvitse alapohjaa ottaa pois. Ketjukotelon joutuu muistaakseni ottamaan pois että sen saa mahtumaan pois.

    Muistuta hitsaria sit kunnolla ettei lähde kasvattamaan paksuutta osassa ketjukotelon suuntaan. Ei nimittäin mahdu enää paikalleen jos tulee liikaa tavaraa tueksi.

    Vääntykö tukivarsi miten pahasti? Tuo silmukan repeäminen mikä kuvasta tuli ilmi ei haittaa menoa mitenkään. Hitsaat kiinni ja teet ohuesta lattaraudsata "pannan" tukivarresta silmukan ympäri...
     
  14. Mrbadluck

    Mrbadluck Rave RE 850

    Joo järki pitäis olla päässä vähällä lumella, mutta kun ei niin ei  :eek:

    Tarkoitus olis parsia toi repeämä kasaan kaverin kanssa. Tukivarsi on käytännössä suora joten siitäkin selviää kuvaamallasi toimenpiteellä. Ainut minkä nyt joutu ostamaan oli alempi poikittaistukivarsi, käsittämätön 80€ pätkästä alumiinia ???
     
  15. Ph

    Ph Guest

    Mulla saattaa olla uusi tukivarsi tallissa sinua varten. Jos en antanut sitä kelkan mukana ni saat sen. Tarkistan asian illalla et vieläkö se löytyy 8)
     
  16. Pailakka Patu

    Pailakka Patu Well-Known Member

    Noh, mitenkäs remontti edistyy??
     
  17. Mrbadluck

    Mrbadluck Rave RE 850

    Eipä ole ehtinyt paljon edistämään tätä, meni kai suurimmat ajohalut hetkeks ??? Huomenna pitäs vähän purkaa vielä osia ja sitten hitsaukset ja kokoaminen.
     
  18. Mrbadluck

    Mrbadluck Rave RE 850

    Tiistaina lähti irti kuomu, katteet, ketjukotelo ja tuo osa 29. Kamppeet ois nyt oiottu ja lauantaina ois tarkoitus pistää pakettiin.
     
  19. Mrbadluck

    Mrbadluck Rave RE 850

    No niin kelkka olis taas kasassa

    Purettuna
    [​IMG]

    Oikea puoli
    [​IMG]

    Osat kiinni
    [​IMG]

    Nyt vaan sitä lunta sitten jostain ja vauhdilla
     
  20. akkki

    akkki Well-Known Member

    toivotetaan nyt onnea, ettei enää sattuis vastaavaa :)
     

Suosittele tätä sivua