Polle rämisee

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä kärcherking, 6/3/06.

  1. kärcherking

    kärcherking Well-Known Member

    Viissatasessa pollessa tuollainen ihme sivu ääni hitaassa ajossa, perä ylhäällä käytellessä ääni ei kuuluu. Räminä kuulustoisi tulevan ketjukotelon puolelta. Oiskohan vetoakselin laakeri menossa ??? ???
     
  2. kärcherking

    kärcherking Well-Known Member

    Syy räminää taisi selvitä. Soljet hakkaa liukuun vetoakselipäässä. Matto kulkee oikealla puolella liuun etupäässä ihan kiinni kun vasemmalla on melkein sentti väliä. Pystyykö liun päätä kääntämään jotenkin sisääpäin kun matto muuten on ihan linjassaan ??? ???
     
  3. kärcherking

    kärcherking Well-Known Member

    Joo.Taitaa telaston irroitus olla edessä kun näkyy etupukin kiinnityspulttikin pudonneen vasemmalta puolelta ja ylärullan laakeri sökö. Mitenhän vaativa savotta tuo telasto on pois ottaa??
     
  4. jle

    jle Member

    Ite otin eilen pois niin meni sellainen kymppi minuuttinen, että ei kovin vaativa savotta.
     
  5. kääpä

    kääpä ski-doo

    löysäät maton ja aukaset neljä pulttia..tässä tapauksessa vissiin kolme.. ja nykäset alustan poies..
     
  6. kärcherking

    kärcherking Well-Known Member

    Missä reissä muuten tuo takapukki kuuluisi olla kiinni, luikurungossahan on kolmet reiät, mulla on takimmaisessa. Miten vaikuttaa jos siirrän etummaiseen??? Liukurunko on ilmeisesti siksi vinossa kun tuo etupukin toinen liukurungon kiinnityspultti puuttuu ja pukki on siltä sivulta painuksissa.
     
  7. kääpä

    kääpä ski-doo

    no ite kävin tänään kysymässä liikkeessä että missä kohti pitää olla niin se sano että keskimmäisessä/takimmaisessa..
    ite sitten kokeilin ihan takimmaiseen niin ois saanu olla 100 kg:n jätkä että ois joustanu vähääkään.meni jouset niin tiukalle.
    jos siirrät ihan eteen niin silloin minun mielestä menee vähemmän joustoa iskarille..
    mulla itellä tällä hetkellä sellainen ongelma että iskari liikkuu sen puol senttiä.. ???
     
  8. kääpä

    kääpä ski-doo

    korjaus:iskari siis joustaa vaan sen puol senttiä.. ;D
     
  9. kärcherking

    kärcherking Well-Known Member

    No niin. Räminä alkoi taas kuulua, vika ei ollu sitenkään liukukiskon asennossa. Räminä kuuluu vain hitaassa lirruutuksessa. Toisekseen ummessa kun lyö lämän tiskiin telasto kurahtaa kummasti, onko matto liian löysällä vai onko se ominaisuus???
     
  10. doth

    doth Pro-X 440F -02

    Minä oon aina ymmärtäny että kakstahti kelkan ääniin kuuluu tuo räminä ja kolina.
     
  11. kärcherking

    kärcherking Well-Known Member

    Kakstahtikelkan räminä nyt on pientä tähän verrattuna kun ohi kulkijatkin kääntyy kattomaan. Ääni muistuttaa lähinnä zetoria
     
  12. Jartsa

    Jartsa Lynx Enduro Sport -05

    Zetkahan on tsekkien lahja maailmalle(ja ne äänet on upeat). Kai pollenkin pitäis olla hiljaisempi,joku siellä mättää . Ainahan kelkoista ääntä lähtee, pitää vaan oppia kuuntelemaan.
     

Suosittele tätä sivua