pollen peukalon lämmitin

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä "Sixpäkki", 16/1/06.

  1. "Sixpäkki"

    "Sixpäkki" Xterrain 900 R Turbo

    :( Onko tuo tosiaan nuin tehoton tuo peukalonlämmitin?? Mulla oli se rikki ja vika löytyi katkasijasta.Tänään sain uuden ja kas kummaa meni takuuseenkin :) No kävin sitten ajeleen mutta eipä tuo kovin tehokkaalta vaikuttanut...perkele! Piti huulilla koittaa eli pussata liipainta että pystyi toteaan että se on ees vähän lämmin. Voiko vastus olla vajaa toiminen? Käsittääkseni se joko toimii tai ei toimi?
    Ainiin joo.. ja kelekka on 800 Switch - 05
     
  2. thepolle

    thepolle M8 -10/BD 3700 600 -13

    Mulla on pari vuotta vanha ProX2 ja siinä minusta peukalon lämmitin on jopa liian tehokas. Käytän itse vain ohutta hanskaa ja peukalolämmitin on välillä otettava pois päältä kun se niin korventaa. Ei ainakaan tule helposti kylmä ajaessa. Pysähtyessä tuleekin sitten kylmä, kun ei noilla hanskoilla kovin pitkään pärjää.
     
  3. kop-O-nen

    kop-O-nen 2004 440 Pro-XR 700Mod / 2021 Xterrain 900 Turbo

    Joo, itellä kanssa ollu ongelmaa sen ylitehokkuuden kanssa ;) Varsinkin jäällä kun ajaa kovaa ja se saa reilusti virtaa ni kuumenee tosipaljon.
     
  4. Tupe

    Tupe Well-Known Member

    Sama täällä, turhan kuuma suhteessa kahvoihin..
     
  5. "Sixpäkki"

    "Sixpäkki" Xterrain 900 R Turbo

    No voe perk... ! On se vaan jännä homma.Mulla on se liipasin tosi haalee. Kahvat kyllä kuumuu ihan riittävästä ???Voiskohan se vastus olla vajaa toiminen vai onkohan se sillain että se vastus joko toimii tai ei toimi..Mutta mulla oli myös katkaisin sökö jonka sain tänään kuntoon.. lämpenee nyt ees vähäsen!
     
  6. snoub

    snoub Well-Known Member

    Sökö se taitaa olla, en ole ainakaan omassani moista havainnut. Hyvin on tarennut peukalot kuin muutkin sormet. :)
     
  7. J.Toivanen

    J.Toivanen Well-Known Member

    Ei parane pitää liian pitkään päällä jos ei halua polttaa peukkua, meinaan lämpenee ihan kivasti omassa pelissä.
     
  8. HemmoX

    HemmoX Oli ja meni

    Polariksessa on aika loistavat lämmittimet kun vertaa esimerkiksi Yamahaan. Yamahassa ei ainakaan ole sen ylitehokkuuden kanssa ongelmia! ;D
     
  9. Skiri

    Skiri Well-Known Member

    Mullaki tossa SKS:ssä toi peukun lämmitin todella tehokas. Low-teholla alkaa jonku ajan päästä kärventään niin pahasti että pois päältä. Taitaa siis olla ominaisuus Polariksen kelkoissa toi peukun lämmittimen tehokkuus. Kahvalämppärit on just sopivan lämpöset pitää koko ajan low teholla ku ajaa.
     
  10. 650 efi

    650 efi polaris 650 efi

    onkohan se sama vaiva noissa vanhoissa polleissa -91? tänään pistin johot kiinni, ku oli poikki...mut en ole päässy viel ajamaan.
     
  11. Oulunpolle

    Oulunpolle Member

    Itellä Pollessa ei oo ollu tarvetta kuin sille pienimmälle tehoasennolle tänä talvena, tehoa ainakin riittämiin.
     
  12. sumbeam

    sumbeam sixpäkki 600HO -06

    Allekirjoitan tuon tarinan, kelkkana vain sixpäk 600 -06
    Eli tauon jälkeen peukkulämppäri päälle ja sit ku korventaa niin pois ja loppu lämpö ajamalla... Kahvat voi olla pienimmällä teholla pitempäänkin.
     
  13. "Sixpäkki"

    "Sixpäkki" Xterrain 900 R Turbo

    Joo! Paskalla yleis mittarilla mittailtiin tossa ja näyttäs että vastus on ehyt ja katkaisin on nyt ehyt koska se vaihettiin... Jännite on katkaisijan jälkeen 0.2 v tyhjäkäynnillä mikä on mun ja kaverin mielestä aika erikoista.. Eli ei lämpene kunnolla.. mutta mikä selittää ton? onko johto osittain poikki katkaisijan jälkeen vai mikä vitalis siellä oikeen mättää? Alko kädet jäätyyn mittaillessa ni ei tällä kertaa enempää katottu.
     
  14. sumbeam

    sumbeam sixpäkki 600HO -06

    Mittaustuloksenne perusteella näyttäis siltä että katkasija tosiaan olis ehjä mutta virta ei kierrä koko vastuksen läpi maihin niinkuin pitäisi, vaan vastus on jostain maissa muutenkin kuin toisesta päästä mistä pitääkin. En yhtäkkiä osaa sanoa kuinka paljon jännite vastuksen yli on mutta 0,2v on turhan vähän.  En tosiaan tiedä kumpaa kytkin kytkee, vastukselle jännitteen (toine pää vastuksesta valmiiksi maissa) vai onko vastus kokoajan kiinni jännitteessä ja katkaisia kytkee toista päätä maihin. Se teille kyllä selviää, mutta vastuksen yli oleva jännite toiminnassa pitäis kyllä olla enemmän kuin 0,2v.
    PRKL tää on vaikeeta näin virtuaalisesti korjata, mutta älkää luovuttako ettei peukku jäädy!
     
  15. "Sixpäkki"

    "Sixpäkki" Xterrain 900 R Turbo

    Joo en luovuta! kyllä se vielä selviää... pitää talliin mennä mittaileen rauhassa ja lämpimässä hermotkin kestää paremmin ;D
     
  16. Sape

    Sape Polaris indy 400, Axys RMK & Winha

    Kesällä noita tuli roplattua. Kytkin katkoo virtaa ja maa on kiinni aina.
     

Suosittele tätä sivua