1. Guest

  • harossi Well-Known Member

    Miten puristuspaineet mitataan, vetäistäämkö narusta kerran kunnolla ja katotaan mitä tulpanreijässä oleva mttari sanoo? Vai pyöräytetäänkö vain kerran?
     
  • Kiertokanki Evo 500

    Vetele niin kauan ettei mittari enää nouse.
     
  • I_me Paljon osia, mut ei enään yhtään kelkkaa...

    Toimivan kelkan puristuspaineet pyörii 7.5-10 välillä allekkin voi pelata mutta käynnistyvyys lämpimänä alkaa olemaan jo tuskaista.
     
  • Solaris Well-Known Member

    Eilen mittailin omasta ja 12 näytti, kellkana 440 -05 REV
    Toisessa samanlaisessa oli viisarin verran eroa, molemmissa kelkoissa kuitenkin molemmat sylinterit yhtä "tiukkoja" ;)
    Itse mittarisin
    molemmat tulpat pois (toiseen reikään puristuspainemittari), kaasu pohjaan ja sitten nykäisin 4 kertaa reilusti
     
  • REV 600 h.o Rev 600 SDi X

    :p Kyllä tärkein homma on että paineet on TASAISET jos kovasti heittää niin herää epäilys oisko pytyssä jotain vikaa ;D
     
  • Toivanen.J Active Member

    mulla oli 11.5 ja11 vm-02 racing
     
  • nlb22 Member

    10,3 ja 10,4 500 rave rotaksi vm-00 niin,ja ajettu nyt 4600 alkup.männillä
     
  • -Mätky Ski-doo MXZ 500 -98

    Vs: Re: Puristuspaineet

    Tässäkö oikea resepti paineiden mittaamiseen?
     
  • Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Puristuspaineet

    jep, ainaki tohon tyyliin ite tullu mitottua kaikki koneet. Tosin nykiny oon siihen asti ettei mittari enää juuri nouse(alle 10x joka tappauksessa).
     
  • aki86 Well-Known Member

    Vs: Puristuspaineet

    Voiko olla mahollista että puristuspaineet on 5.5bar toimivassa kelekassa? :eek: Mie epäilen kyl mittaria, oli kaltoin kohdellun näkönen.
     
  • Omppu68 Well-Known Member

    Vs: Puristuspaineet

    Sama juttu. 494 Rotax kyseessä männillä ajettu tiettävästi 6tkm. Noin 6bar molemmat pytyt. Lähtee kylmänä tokalla ja lämpimänä ekalla pyörimään.
     
  • Riksa494 Ski-doo Mxz 600, G-Type 494 , Cobra 521, ET 340

    Vs: Puristuspaineet

    mites HEMMO, pitääkö moottorin olla kylmä vai suoraan ajosta mitata?
    muuten asia harvinaisen selvä.
     
  • aki86 Well-Known Member

    Vs: Puristuspaineet

    Joo mulla on pollen mittarissa 3405km ja kelkka toimii ku unelma, ihan vaan huvikseni otin mittarin lainaan ja mittasin noi paineet vaan hämmästyin lukemaa 5.5bar (molemmissa) ;D Mikään ei viittaa että olis väljä tahi tehoton joten edelleen suhtaudun tuohon rujon näköseen lainamittariin varauksella. ::)
     
  • triple_x Sno Pro 440/800

    Vs: Puristuspaineet

    Puristusten mittaus lämpimästä koneesta
     
  • Saren 700cc

    Vs: Puristuspaineet

    ja hana pohjassa?
     
  • Riksa494 Ski-doo Mxz 600, G-Type 494 , Cobra 521, ET 340

    Vs: Puristuspaineet

    okei
     
  • Suosittele tätä sivua