Rave 600 sdi -08

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä äsdeeii, 13/1/08.

  1. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Vs: Rave 600 sdi -08

    Kyllä se on syy ja seuraus, ei pelkällä kellutuksella saada luistavaa ja ylivälitettyä voimansiirtoa korjattua. Raskaalla kaasulla ja kelillä se pilkkoo remmit melko nopeasti. Vaatinee perustavanlaatusen operaation koko hommeli jos tahtoo että myös 197 ja 166(383) kestää. Helpoimmalla pääsee tuolla kestävällä remmillä. Niin ja toki koneen tuentä yms vaikuttavat asiaan.
     
  2. Lynx700500

    Lynx700500 Well-Known Member

    Vs: Rave 600 sdi -08

    Mitä tuo variaattorinremmin viimeinen numero meinaa? Onko siinä joku logiikka? Ostin kelkan käytettynä ja paikallaan näyttää olevan 417 300 197 vararemminä taas 383 loppunen ja vanhassa kelkassa oli 127 loppunen.
     
  3. Harri_82

    Harri_82 Well-Known Member

    Vs: Rave 600 sdi -08

    Mulla söi kans tää oma sdi remmejä ihan urakalla alkuun vaik linjaus oli kohallaan. Pikkusen parani ku laiton liukuholkin variin. Välityksiä mulkkasin sen verran et yläratasta pienennin 2 hampaalla. Mut paras konsti ainaki mulla oli siirtyä käyttään CARLISLE ULTIMAX 3 remmiä. Sen jälkeen ei oo ollu ongelmia sen kans. Viime keväävä ku laiton tuon remmin paikalleen niin sillä kerittiin ajaan joku 25-35 kilsaa sievästi ja sit pitiki alkaa fst polariksen hinaushommiin. Umpisia myöten hinasivat summitin kans pollen tien varteen eikä remmissä mitään vikaa. Kesti kevään loput ajot vaik se sai huomattavasti enempi kyytiä ku ykskään orkkisremmi. Hinta eroa nuilla ei taida olla ku vähän toistakymppiä. Vaik tuoki on kulunu kapeammaksi niin ei tuu heti langat näkösälle niinku brp:n remmeissä.

    Tuo remmi kyseessä.

    http://www.jumoto.fi/kauppa/product_info.php?cPath=155_98_158&products_id=833

    On siinä loppu numerossa se logiikka et ei tarvi koko remmin numeroa muistaa ku uutta hakee. Osaavat tuon lopun perusteella katella oikeanlaisen ilman kirjojaki.
     
  4. Aketus

    Aketus Lynx 09 E-tec 600

    Vs: Rave 600 sdi -08

    Pitää kokeilla Ultimaxia aika useat nykyään käyttää näitä.
     
  5. elani93

    elani93 Lynxx & doo

    Vs: Rave 600 sdi -08

    Meneekö vakio ketjulla tuo 2hammasta pienempi ratas??
     
  6. Aketus

    Aketus Lynx 09 E-tec 600

    Vs: Rave 600 sdi -08


    Menee, itsellä ainakin meni.
     
  7. Harri_82

    Harri_82 Well-Known Member

    Vs: Rave 600 sdi -08

    Aketus oli kerinny vastaanki mut ihan nätisti meni ainaki mulla.

    Tuota ultimax remmiä löyty jostain nettikaupasta vajaaseen 60 euroon mut ei vaan muista mikä kauppa se oli.
     
  8. Aketus

    Aketus Lynx 09 E-tec 600

    Vs: Rave 600 sdi -08

    Haittaako jos Rikkinäisellä lambda anturalla ajaa? eikyllä ota kierroksia ku 7-7.5t. Ja mistä johtuu että kytkimestä kuuluu korinaa vaikka laitoin uuden kytkinkitti/painotappisarjan,rampit sarjan?
     
  9. AKK

    AKK Ski-Doo MXZ Comp.

    Vs: Rave 600 sdi -08

    Onko muilla ollut samaa ongelmaa, että kun ajaa pitempään tasakaasulla esim. pitempi jääpätkä, niin ei ota yli 7t kerroksia? Vikavalo ei vilku kun vika on päällä. Vika ilmeni kun vaihdoin uuden lambdan. Entisellä lambdalla toimi normaalisti, mutta pitemmillä jääpätkillä alkoi vilkuttamaan vikavaloa. Reitillä ottaa kierroksia normaalisti.
     
  10. kiantti

    kiantti Lynx commander 600 e-tec

    Vs: Rave 600 sdi -08

    viime talvena itellä vilkutti vikavaloa ja pelasi kumminkin normaalisti mitä nyt yhen kerran meni joku turvamoodi päälle (lähti pois kun sammutti ja starttas uudestaan) ja turras vaan. oli onneksi takuuta jäljellä ja käytin huollossa niin huoltomies sano että jos jossakin keskellä ei mitään alkaa temppuileen tuo anturi ja turraa niin ottaa pistokkeen irti siitä anturilta niin alkaa pelaamaan paremmin ja pystyy ajamaan suht normaalisti ihmisten ilmoille.
     
  11. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Vs: Rave 600 sdi -08

    Liikkuvan lautasen pusla väljä? Laakerivika voi myös pitää samankuuloista kolinaa, ainaki tenussa kävi näin.
     
  12. Mracing

    Mracing Member

    Vs: Rave 600 sdi -08

    onko kellään kokemusta nuista teho vaimentimista et tuleeko siitä muuta kuin paremmat äänet :D
     
  13. Lynx700500

    Lynx700500 Well-Known Member

    Vs: Rave 600 sdi -08

    Oletteko kellottaneet 0-100km/h aikoja? Itse tuossa tänään SDI lynxsiäni rankasin puhelimen GPS taskussa. 4.9s oli paras aika. Vähän olin pettynyt kun 2002 vuosimallin 700 kuutioinen enduro kellotti ajan 4.2 Eli prosenteina aika suuri ero. SDi:ssä 365 pitkä matto ja endurossa 345.
    Mitä aikoja te muut olette noilla 600 kuutioisilla saanut? Pito ei tänään kyllä ollut paras mahdollinen. Eli hetki aina ensin sutien.
     
  14. JiiK.

    JiiK. Lynx Rave 600 SDI -08

    Vs: Rave 600 sdi -08

    Hankin kyseisen kelkan.
    Kaipaisin foorumilaisilta toimiviksi havaittuja vinkkejä ohjaukseen vaikuttaviin muutoksiin. Omassa ajossa olen havainnut parannusta vaativiksi ongelmiksi liiallisen aliohjautuvuuden pehmeällä reitillä, sekä epävaakaan ja epätarkan käytöksen kovalla ja uraisella reitillä. Toisin sanoen ohjautuvuus ja suuntavakaus ei missään tilanteessa ole erityisen hyvä. Oletteko saaneet merkittävää parannusta aikaiseksi vaihtamalla suksia esim. SLP:n valmisteisiin? Kelkan alustassa on Korsumäki -simmitys. Sukset ovat alkuperäiset Totaltekin Racing raudoilla.
     
  15. Nanski

    Nanski Ski-Doo Renegade X-RS 600 -16

    Vs: Rave 600 sdi -08

    Mulla ainaskin auttoi kun vaihdoin alle SLP:n SLT sukset, niitä saa halvimmillaan 349€ katso: http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=30673.0 Noissa (itsellä kylläkin X-trim) Alusta tuntuu olevan tarkka säädöistä että saa mieleisekseen, oon säätään etujousia, etupukin jousta, tangon asentoa, haritusta ja suksia(SLT) eteen/ taaksepäin et oon saanut pelaan niinkuin haluaa.
     
  16. kiantti

    kiantti Lynx commander 600 e-tec

    Vs: Rave 600 sdi -08

    ite taistelin viime talven nuilla alkuperäisillä control suksilla. kulki reitin sivusta toiseen enkä saanut luottoa kelkkaan. täksi talveksi laitoin powder prot ja ero kun yöllä ja päivällä. eikä ainakaan omiin ranteisiin tuntunut että olis tullu liian raskas ohjaus.
     
  17. Lynx sdi

    Lynx sdi Active Member

    Vs: Rave 600 sdi -08

    Hitaan puun kierron jälkeen, kun tulee aukealle ja avaa kunnolla kaasua, kone ikään kuin töpeksii. Muutaman rajun kiihdytyksen jälkeen ongelma poistuu ja moottori tuntuu pelittävän normaalisti kiihdytyksissä. Onko tämä ominaisuus tässä sdi koneessa vai voiko jokin olla nyt vialla?
     
  18. Ukko

    Ukko Ukki

    Vs: Rave 600 sdi -08

    Onhan se vähän sen ominaisuus :mad: mutta voi parantua jos ravet putsaa ja p.a. suodattimen puhdistus/vaihto voi auttaa.
     
  19. Mracing

    Mracing Member

    Vs: Rave 600 sdi -08

    Äänen vaimennin tulipunaisenä ajon jälkeen onko muilla samaa kokemusta?
     
  20. iippa

    iippa X-Trim 900 -15

    Vs: Rave 600 sdi -08

    Kertaakaan en ole saanut vaimenninta punaiseksi...
    Sulla taitaa käydä laihalla se kone, jos pakolämmöt nousee noinkin paljon.
     

Suosittele tätä sivua