rotax 470 polttaa tulppia

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä zilu, 14/3/06.

  1. zilu

    zilu Member

    Mikähän nyt taas kerran vialla? Kone on rempattu (laakerit/männät) ja nyt kun olen ajellut rempan jälkeen 50 km, niin 6 tulppaa on jo pimeenä. Puola on myös vaihdettu rempan yhteydessä. Voisko olla väärä puola, vai mikä noita aiheuttaa?
     
  2. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Jos tulpat on kohtuu mustat, niin saanee liikaa bensaa, luulisin. Tsekkaa suuttimet, neulan asento, kantaako imu jne.
     
  3. zilu

    zilu Member

    Ei ole mustat, vaan "kahvinruskeat"
     
  4. MiKo84

    MiKo84 Well-Known Member

    Suihkauta pilottia kampiakselin päihin ku käynnissä. Onnistuu ainaki varin puolelle. Jos nousee kiekat niin stefa vuotaa ja siksi polttaa..
     
  5. zilu

    zilu Member

    stefat on uudet, mutta voishan tuota kokeilla.
     
  6. Härde

    Härde Well-Known Member

    Itse törmäsin samaan ongelmaan kyseisen moottorin kanssa. Lopulta vika paikallistui kuluneeseen tulpanhattuun, antoi valillä kipinän ja välillä ei. Poltti tulppaa kun oli ensin kastellut sen ja sitten sytytti palamattoman seoksen.
     
  7. zilu

    zilu Member

    Tulpanhatut ja johdot ovat uusia :)
     
  8. Kelkkamies

    Kelkkamies New Member

    Onko kaasarin kurkku/kurkut ehjänä? Itellä loppui Winhan tulppien poltto ku vaihoin uuden kaasarin kurkun.
    Vanha oli murtunut.
     
  9. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Mulla tuli kans kurkut mieleen että oisko halkeamia. Tai alapään tiiviste menny huonosti. Myöski lohkojen välistä saattaa imeä jos liimaus menny pieleen. Tietty jos on roska kaasarissa/letkussa tai bensapumpun letku vuotaa. Myöski vesi polttoainejärjestelmässä aiheuttaa ainaki pakkaskauella pientä kiusaa. Tukkii tehokkaasti suodattimen ja neulaventtiilin kaasarista! Tai, no, emmä tiiä...
     
  10. LöPö

    LöPö Well-Known Member

    Kaasuttimien synkronointi ja öljypumpun ajoitus. onko OK ?
     
  11. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    No, saakos liikaa öljyä? Seki tappaa tulppaa...
     

Suosittele tätä sivua