Rotax 493 sylinterien ja kannen kiristysmomentit?

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä sassi, 16/11/06.

  1. sassi

    sassi Lynx Rave RC 600SDI -06

    Uusia mäntiä odotellessa, mitkä mahtaa olla Rotax 493 sylinterien ja kannen kiristysmomentit?

    Muutkin tekniset tiedot kiinnostaa, räjäytyskuvat jo on :)

    Kelkka siis Lynx Enduro 500 -03
     
  2. sassi

    sassi Lynx Rave RC 600SDI -06

    Vastaan sitten itse itselleni, kun ei tunnu kukaan tietävän ::)

    Eli sylinterin pultit 29Nm ja kannen pultit 29Nm


    Mutta missä talvi? ??? :mad:
     
  3. osmomn

    osmomn Well-Known Member

    Onko -01 Endurossa sama kone? Entäs paljoko kelkallas on ajettu kun meni männät vaihtoon? Itsellä -01 500 enduro ja mittarissa 19983 km ja toiset männät menossa. Vaihto tehty ilmeisesti n. 10000 km:n kohdalla. Vähän mietityttää pitäiskö tuolle jotain tehdä ennen kuin lumet tulee...? Käyntiin kyllä lähtee kevyesti kelillä kuin kelillä ja tyhjäkäyntiä käy niinkuin pitääkin. Niin paljonko noista männistä joutuu köyhtymään?
     
  4. sassi

    sassi Lynx Rave RC 600SDI -06

    Mikäli olen oikein käsittänyt, niin -02 asti noissa on ollut Rotaxin kiertoluistikone (edit: Rotax 494), -03 lähtien tuo Rotax 493.

    8300 tuolla on nyt ajettu, männissä oli pientä kulumista havaittavissa, mutta ilman mikrometriä ei ole mitattavia eroja uusiin. Männänrenkaista huomaa että ne on kuluneet, samoin ohivuotoa oli jo vähän tullut. Sylinterit on kuin uudet, ei yhtään pykälää edes männänrenkaan yläkuolokohdassa.
    Eli ei olisi ollut mikään pakko vaihtaa mäntiä, vaihdoin vain sen takia että saa keskittyä sitten huolettomaan ajeluun :)

    260-280e nurkilla näyttää mäntäsarjan hinta pyörivän, mutta minä sain rutkasti halvemmalla kun sovin tuon kelkan oston yhteydessä niin, että sain männät ja tiivisteet kauppiaan omakustannehinnalla ;D
     
  5. PG

    PG Bomban tekeleet

    XR -2000 oli viimeinen 494 moottorilla, 2001-> läppäkoneella 493, eli evo koppaset.
     

Suosittele tätä sivua