Ruukki-Vihanti-Siikajoki-Lumijoki-Liminka-Tyrnävä seudun urat.

Keskustelun 'Baana' on aloittanut käyttäjä tommi, 2/3/07.

  1. jutila

    jutila Jamaha ei pamaha

    Vs: Limingan reitit

    Hereillä ollaan ja kohta ois vissiin jo kiire tuolla kelkan läpikäymisellä. Jäi vähän vaiheeseen ts. alottamatta, vaikka tässä pitkä kesä oliki aikaa. ::) Ei o kyllä kuulunu reittiparannuksista saati Ruukin reitistä.
     
  2. tupu86

    tupu86 RE 600

    Vs: Limingan reitit

    ruukin reitistä ei kyl oo kuulunu mitään. mut oisko intoa kellään ruveta kunnostelee tota mustajoki-limingan shell väliä?
    mulla on itellä kaivinkone ja tekis mieli vähän käydä tasailee sitä reittiä. pitäs vain saada joku innokas puuhamies joka kyselis vähä lupia siihen hommaan. ku eihän sitä varmaan ihan luvatta saa mennä toisten mettään rymyämään... tai ainaki pitäs saaha jotku talkoot aikaseksi että raivais risuja pois..
     
  3. osku1

    osku1 Well-Known Member

    Vs: Limingan reitit

    http://sjvkelkkailijat.webs.com/toiminta.htm
    Tuolta lukasee ton "toimintasuunnitelma ja talousarvio 2009" niin mainitaan tuo Ruukki-Liminka.
    Olis kiva tietää tuosta enemmänkin, onkohan foorumilla yhtään kerhon jäsentä? erya??


    http://www.liminka.fi/sivu/fi/asuminen/liikuntapalvelut/urheiluseurat/
    Tuolta löytyy ainakin puhelinnumero mutta ei mitään tietoa onko kerho vielä toiminnassa.

    Talkoot olis kyllä tarpeen ja varmaan väkeä tuliskin niihin, mutta onko tuolla reitillä maanomistajien luvat enää voimassa?
    Sen verran umpeen kasvanu ettei ihan äsken oo hoidettu.
     
  4. jutila

    jutila Jamaha ei pamaha

    Vs: Limingan reitit

    Näkyy löytyvän Pietilä Marko nimellä tuo numero. Ainaki guuggelin perusteella. Kaverin työnantaja nimittäin, mutta ei kyllä o koskaan puhetta ollu, että sillä kelkkaa ois.
    Kylläkai täältäki valmiina talkoilemaan ollaan jos joku alkaa hommamieheksi. Ja mulla on kyllä kans oma epäilykseni, että onko nuo maanomistajaluvat ollu aikoihin voimassa. Jännä kyllä sitte ku kuitenki kunnalta kerran puita tuovat tuonne kodalle. Tuolla ketunmaan päässä nyt tuntus joku jotain tekevänki ku on niitä aitoja ja liikennnemerkkejä ym. , mutta muuten aika hissua jos ei omatoimisia reitin "etsijöitä" lasketa. ::)
     
  5. tupu86

    tupu86 RE 600

    Vs: Limingan reitit

    pitäskö sitä jossain vaiheessa pitää jonkulaista palaveriä siitä reittihankkeesta??
     
  6. jutila

    jutila Jamaha ei pamaha

    Vs: Limingan reitit

    Oishan se tieten paikallaan. Ei sinne varmaan tälle talvea toki isompia, mutta voishan sieltä pahimmat risukot ja pöllit raivata jos siihen luvan saa..
     
  7. skubbe

    skubbe pim.

    Vs: Limingan reitit

    Olisihan tuo jonkin sorttinen miittinki palaveeri kohdillaan. Tuo mustajoki on kuitenski hieno paikka ja mahtava päiväretki kohde, reitti vaan on päässynnä hiukan huonoon kuntoon. Itsellä vaan kun näin täällä kylmässä pohjolassa asustelen (lue. Tupoksessa) ei ole pienintäkään hakua siitä että mistä sen reitin oikeasti pitäisi kulkea ja että mistä se olisi parempi kulkea.

    Tämän vuoksi tarvittaisiin jonkinsorttista palaveerin tynkää ja sellasia immeisiä jotka tietävät sen että mistä sen se olisi hyvä vetää tai mistä se oikeasti kulukee niin voisi jonkun kartan tuosta väsäillä, se kädessä kun kävelisi kuntaan ja ilmottelisi miten asia on niin ei sitä tiiä vaikka saataisiin jonkin sorttista osanottoa asian suhteen, niillähän tuota luulisi tiedot olevan että kenen maita nykyinen- tai vaihtoehtoinen reitti halkoo ja onko mahdollista saada lupia taikka onko luvat enää voimissaan.

    Itsellä ainakin olisi innostusta ja aikaakin pikku reitinraivaustalkoisiin. Ja jos se tuo "Lakeuden Moottorikelkkailijat" on enää edes yhden miehen hoidossa niin olisihan se tuokin hyvä vähän elvyytellä, tuommosen yhdistyksen nimen alla noita reittiasioita saisi todennäköisesti paljon paremmin lävitse kun sitten "kelkkalehti.comin baana osion limingan reitit kirjoittelijat"

    Itselläkin olisi parit reittiehdotukset tuolle Kempele-Liminka välille kun tuossa koiran kanssa kesäaikaan olen jalan kuljeskellut.
     
  8. tupu86

    tupu86 RE 600

    Vs: Limingan reitit

    no nii nyt on järkipuhettä ilmassa. ei muutaku sovitaan päivä ja paikka missä palaveria pidettäis. tuleeko se tän viikonloppu liian äkkiä vai miten se on? paikkana vois varmaa olla reitin alkupää eli limingan shell taikka alatemmeksen seo..mustajoen kota... tai ihan mikä vain teille sopii??
     
  9. kamala

    kamala New Member

    Vs: Limingan reitit

    Tuo Rantalakeuden moottorikelkkailiat toimi 90luvun lopulla. Shell-ruotsinoja "ajoura" on näiden hemmojen tekemä. Pietilän Marko ja Kimmo, Kaakisen Marko, Kären Tommi ja Tapsa, Ojanperän Hannu ja Saarelan Janne ainaskin oli toiminnassa mukana. Niiltä kannattaa kysellä lisää ja teki ne jonkilaisen uran vehkamaallekkin. Tuskin nuo vanhukset enään ajelee ja nuidenkin ajelut olivat etupäässä Lapin reiteillä.
     
  10. MPL

    MPL x-rs 2014

    Vs: Limingan reitit

    Pistäkää vähän päivä ehdotuksia miten kelläkin passaa!
     
  11. jutila

    jutila Jamaha ei pamaha

    Vs: Limingan reitit

    Mulla on lauantain firman pikkujoulut ja siellä menee koko päivä. Sunnuntaina vois kyllä yrittää olla liikekunnossaki.. :-X
    Varmaan kai se shelli eli nykynen kasitupa ois sopivin paikka.
    Juu, ei taija näistä herroista ainakaan suurin osa enää juuri kelkkailla. Ojanperän Hannu asuuki tuossa naapurissa ja muutki nimet suht tuttuja on.
    On sitä vehkamaan uraaki koitettu hengissä pitää. Miten pitkäksi aikaa lienee aikoinaan sinnekki ne maanomistajien luvat sovittu..
     
  12. Dectane

    Dectane Member

    Vs: Limingan reitit

    Itekki heräsin vasta nyt "kesäunilta" kun jutila käski lukea nuo jutut! Ja mukana ollaan kyllä varmasti! ite oon kunnalla töissä niin voisin vähän kysellä! sielläki ois varmasti innostusta tähän hommaan.. ainaki semmosen käsityksen oon saanu että ainaki yks "pikkupomo" harrastaa kelkkailua! Eiköhän siellä sais melko palio aikaseksi jo sillä että ottas kirveen, vesurin ja lapion matkaan ja lähtis siistimään ja pikkusen tasotteleen! Reitti kyllä pitäs mielestäni paljon paremmin merkata!
     
  13. tupu86

    tupu86 RE 600

    Vs: Limingan reitit

    sunnuntai passaa mullekki iha hyvi. oisko se puolilta päivin?? ehtis vähä jotai ehkä valosan aikaa katellakki... eiköhän ne maan omistajan luvat oo kunnossa ku ne on joskus hommattu. jos niitä alkaa hommailee uudestaa nii siinä mennee kyllä monta vuotta.
     
  14. skubbe

    skubbe pim.

    Vs: Limingan reitit

    Ensi viikonloppuna olen Kajaanissa ja reissun luonteesta johtuen on todennäköistä että ei ihan millään pienellä nestehukalla sieltäkään selviä. Mutta kuten todettu itsellä ei ole mitään tietoa mistä noiden reittien oikeasti pitäisi kulkea joten eiköhän tuota pysty sen suunnittelun sysäämään tosiaan teille jotka asiasta jotai tietääkin.

    Jutila voi sitten mulle noista kertoa että mitä siellä on päätetty ja mille päivälle/vuodelle tarvitaan talkoisiin.

    Tosiaan kun jonkun karttapohjan sais jossa näkyis kutakuinkin se nykyinen reitti ja sitten se vaihtoehtoinen reitti, sen sais kuntaan toimiteltua ja vähän nyrkkiä pöytään samassa taottua niin eiköhän toikin ura saada viellä tälle kaudelle kuntoon.

    Ja samaa mieltä olen tuon reitinmerkkauksen kanssa, lisää rukseja.

    Edit:

    Esimerkiksi tuolta; http://www.02.fi/kartta-haku/FI/Liminka/# löytyy hyvä maastokartta jossa noi metsäpalstat ja linjan-aluset näkkyy selvästi, helpottaa hahmottamista kummasti.
     
  15. MPL

    MPL x-rs 2014

    Vs: Limingan reitit

    Mulle passais tuo sunnuntai. Onko osku töissä jo sunnuntaina puolen päivän aikaan?
     
  16. osku1

    osku1 Well-Known Member

    Vs: Limingan reitit

    Ei vielä tietoa mutta jos oon kotosalla niin ilmaannun myös paikalle.
     
  17. skubbe

    skubbe pim.

    Vs: Limingan reitit

    Peruuntu viikonlopun reissut että hyvin todennäköisesti ollaan kans paikalla.

    Niin Limingan kasitupa sunnuntaina 13.12 klo 12:00?
     
  18. jutila

    jutila Jamaha ei pamaha

    Vs: Limingan reitit

    Jees, kasitupa tai shelli, miten sen nyt tahtoo sanoa. Koitan höynätä tuon dectanen kuskiksi niin pääsis itekki turvallisesti perille.
     
  19. skubbe

    skubbe pim.

    Vs: Limingan reitit

    Jahas saatiinkos siellä tehtyä jottain alustavaa suunnitelmaa? Itellä tuli köh. auton pakkasraja vastaan ja jäi sitten tulematta

    Mulla olis tuossa koneella tuo maastokartta jos joku siihen jollain kuvankäsittelyohjelmalla haluaisi katkoviivaa vääntää, tuntuu vaan noissakin niin kovat noi tekijänoikeuslait olevan että kun tänne pastee niin se on joku supo vartissa oven takana. Että jos jollain intoa on niin voi mulle laittaa YV:tä niin anna linkin että mistä sen löytää.
     
  20. tupu86

    tupu86 RE 600

    Vs: Limingan reitit

    nonii naamakirjassa uus yhteisö: mustajoen kelkkauran kunnostajat+muut tukijat
    liittykääpä sinne.
     

Suosittele tätä sivua