Seisonta-ajan ilmoittaminen muuttuu 2.4.2007

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Mrbadluck, 28/11/06.

  1. Ventti

    Ventti New Member

    Minä olen kans kiinnostunut pistämään kelekat väliaikaiseen liikenteestäpoistoon ja kyselin asiasta AKE:lta ja mm. IF:ltä.

    Vastauksien perusteella uskon homman toimivan näin (ilman höpöhöpö-kaskoja) ;

    Teen Liikenteestäkäytöstäpoiston keväällä kelien loputtua esim. huhtikuun lopussa, maksan siitä rapiat 10e. Ilmoitus menee vakuutusyhtiöön, joka palauttaa vuosimaksusta reilun osan. Jälleen esim. tammikuun alussa teen Liikennekäyttöönoton, maksan rapiat 10e.

    Otetaan esimerkiksi 150 euron vuosi-liikennevakuutus (vakuutusyhtiöt tekevät kelkoille vain vuosivakuutuksia). IF-täti laski tästä 4 kuukauden hinnan ihan jakamalla 12:lla ja kertomalla 4:llä, jotenka hinnaksi tuli 50e.

    Vakuutusmaksut tasaantuvat pidemmällä ajalla ihan siihen montako kuukautta kelkka on rekisterissä, vaikka vakuutusyhtiö laskuttelee vuosi-maksuja, mutta joutuu sitten palauttamaan rahoja kun kelkka poistuu rekisteristä.

    Tällä teorialla (toivottavasti myös käytännöllä) kelkan vakuutus + rekisteröinti-kustannuksiksi per vuosi tulee rapiat 70e, eli alle puolet pelkästä liikennevakuutuksesta. Ennen uutta lakia näin ei ole kannattanut tehdä, koska rekisteröinti-kulut ovat olleen "järjettömän"suuruiset.

    Onko jollain jotain parempaa tietoa miksi homma ei näin toimisi?
     
  2. Zombie

    Zombie Raskassointinen flyygeli

    nuiha se piäpiirteittään mennee, kilvitys taitaa olla pari kymppiä, kun kaksi kappaletta/pailakka.
     
  3. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Pääpiirteittäin ja kaikessa yksikertaisuudessahan se menee näin:
    Keväällä menet konttorille ja lyöt tätille kilvet ja vähän rahaa kouraan ja sanot et: "säilyttäkääpä näitä". Syksyllä menet sitten taas vähän rahan kanssa et "saisko takasin net kilvet". ;D
     
  4. Poikanen

    Poikanen BoonDocker DS4100 850 E-TEC -18

    Ohhoh.. Rengashotelleista olen kuullu, mutta tämä kilpihotelli on ihan uus juttu. Kaikkea ne keksii :eek:
     
  5. znood

    znood Guest

    Ei ne niitä kilpiä säilytä muutakun maksua vastaan, aina kauden alussa on tilattava uudet kilvet. Itse otin molemmat kelkat pois rekisteristä tilapäiselle kauden lopussa.
     
  6. Eemeli

    Eemeli AC M9ss 162", SnoPro1T, F5/8mod WC, Sabercat

    Yheltä tutulta inssiltä tuota muuten kyselin et miksi ne haluaa kelkoista ne kilvet sinne mutta autoista niistä ei tuossa liikennekäytöstä poistossa tarvi palauttaa.
    Meinas että kelkkojen kohdalla se on ainoa tapa varmistaa että se kans seisoo se kampe. Autoissa kun on tuo 1000€ veromätky joka on se varmistus.
    Samalla kun on kilvetön kampe niin sen huomaa jokainen viranomainen tarkistamatta mistään että ei kuulus olla ajossa.
     

Suosittele tätä sivua