Sissi-maijan sekopäiset kokkailut! (revi sivulta4 ->>)

Keskustelun 'Projektit' on aloittanut käyttäjä korhja02, 18/10/09.

  1. korhja02

    korhja02 Kelkaton!

    Vs: Räikkösen & REVohkan sekalaiset kokkailut!

    Nyt ei lähe ollenkaan käyntiin ja kun otin kaasarit taas irti ne oli melko kuivat.
    Eikös tuolta bensapumpulta kaasarille tulevasta letkusta pitäs ilosesti ruikkia lientä kun vetelee narusta ja nauttii keväästä!? ::)

    Mistä pääsee käsiksi tuohon em. tankin tamppooniin?
     
  2. pena78

    pena78 AC 9000rr -18 ,ZX WC-Mod. ,mach-z 800-98

    Vs: Räikkösen & REVohkan sekalaiset kokkailut!

    Ei muutako jämystä rautalangasta tehä koukku ja eikö kalaan.. ;D

    Letku taitaa olla enempi kaasukahvan puolella tankissa!?
     
  3. korhja02

    korhja02 Kelkaton!

    Vs: Räikkösen & REVohkan sekalaiset kokkailut!

    Sillä puolella on joo.
    Saattaa muuten nostaa verenpainetta, kun koittaa täyttöputken mutkan kautta sohia sihtiä tankin pojalta!?! :eek:
    Oot sitten vissiin kuitenki tosissas pena! ;)
     
  4. pena78

    pena78 AC 9000rr -18 ,ZX WC-Mod. ,mach-z 800-98

    Vs: Räikkösen & REVohkan sekalaiset kokkailut!

    Tadaa..näyttäski pommi kuvan perusteella olevan vasemmanjalan puolella se tankinletku ja filtteri! ;D

    Katoppa huvikses onko liitos kohta näkyvissä jossain ilmanputsari kotelon takana,niikö ymmärsin pommi kuvasta ja siinähä pitäs olla vain semmonen kuminen läpivienti...toivottavasti tankkis ei ole kovin täys jos nappaat sen irti ja tutkit tilanteen!? ;)
     
  5. korhja02

    korhja02 Kelkaton!

    Vs: Räikkösen & REVohkan sekalaiset kokkailut!

    Oot sitte menny tutkiin naapurin pommia(hyvä ettet purkanu). Mun pomissa tankilta letku lähtee just oikeen koiven puolelta....mutta joo samainen läpivienti löytyy kyllä. Menen tutkiin ja saapa ainakin yyberkonemies-suihkun otettua samalla, just tankattu. ;D

    NYT on pensat sylissä ja tankin pohjanletku irti.
    Olisko nyt niin "helppo" vaiva, kun tankin pohjaletkun vedin sieltä pois niin sen sihti oli haljennu ja kyllähän tyhjäämisen yhteydessä tankista tuli hiekanjyvää ala' varmaan edgen pihamaa! ;)

    Mikä virka on sit sen pohjaletkun sihdin puolen pään jousella joka on sen sihdin ympärillä?
    Eiköös se pohjaletku mene sinne kuitenkin takas ns. työntämällä sinne jonnekin. Meinaan ettei sillä ole sielä tankissa mitään ihan omaa pikku paikkaansa, vaan on siellä ikään kuin vapaana pötköllään pohjalla!?
     
  6. pena78

    pena78 AC 9000rr -18 ,ZX WC-Mod. ,mach-z 800-98

    Vs: Räikkösen & REVohkan sekalaiset kokkailut!

    Se jousi on kait vaa painona ja kyllähä se suojaa sitä sihtiä siinä ku liikku pitkin pohjaa ettei nyt ihan ekan reissun aikana hankautus paskaks..nii minä se oon ymmärtäny mitä mistää voip tämmönen tavan pena ymmärtää! ;D

    Edge on laittanu sinne tankkiin sitä surullisen kuuluisaa asennus hiekkaa.. 8)
     
  7. ZetaÄrrä

    ZetaÄrrä Well-Known Member

    Vs: Räikkösen & REVohkan sekalaiset kokkailut!

    tsekkaa pumppu..ettei olis vesihelmi siellä/kalvo halki. tai tykytin letku räsänä...
     
  8. korhja02

    korhja02 Kelkaton!

    Vs: Räikkösen & REVohkan sekalaiset kokkailut!

    Joo se jousi on pakosta juur sitä varten...hätänen mies kun on, niin kysyy/tekee ensi ja miettii sit! ;)

    Pumppuun tää ropleemi nyt tosiaan tästä etenee, joten se pitää nyt sitten irrotella ja aukoa että saa puhtaaks!! Siinä saan nyt toteuttaa nopeuttani, koska olen antanut itseni ymmärtää, että siittä pitäs suoriutua nopeasti ettei kalvo kuivu.....TÄH

    Laittelen matkahuollon kautta edgelle asennushiekat sdi:tä varten. Ei kait sekään ilman reistaile! ;D
     
  9. edge 340

    edge 340 Well-Known Member

    Vs: Räikkösen & REVohkan sekalaiset kokkailut!

    Siellä ei ole mun jäljiltä kyllä minkään moista asennus hiekkaa missään.. ???
    Tankkia en ruvennut siitä purkamaan/putsaamaan, kun se mulla toimi kuiteski ok ja kaasuttimet oli atomeina pöydällä.
     
  10. Värjäri

    Värjäri Well-Known Member

    Vs: Räikkösen & REVohkan sekalaiset kokkailut!

    Vai sepeliä... Mitäs kummaa... ja kenenpihasta ;D sokeri oli loppu ;)

    [​IMG]
     
  11. korhja02

    korhja02 Kelkaton!

    Vs: Räikkösen & REVohkan sekalaiset kokkailut!

    Oli näemmä unohtunu pensakorkki auki kun leikin hiekkalaatikolla! ;D

    Toki siitä sihdistä on hajotessa voinu mennä niitä säikeitä haittaan litkun kulkua koneelle. Ei siellä pumpulla asti hiekkaa ollu, tankin pojilla vaan hitusen!

    Ihan kiva työ oli saada kätöseen se bensapumppu. Toki se on kiinni rungossa vaan kahdella mutta tietty toinen mutteri pyörii tyhjää pultin pään ollessa jossai rungon sisässä! :p Toinen taas aukeis hyvin koska isokierteinen peltiruuvi.
    Pumpussa itessään on viis ristipäätä joista neljä saa auki ihan ok, mut tietysti sen viidennen avaamiseks piti jäähyletkuja hieman "siirrellä"!

    Huomenna saan onneks uuden sihdin sinne tankin sisusletkuun ja homma taas etenee.
    Josko lauantaina pääsis arean poikain umpiskierityksille osallistuun! ;D
     
  12. Tasala

    Tasala Sidewinder MTX 153" Maptune stage 4

    Vs: Räikkösen & REVohkan sekalaiset kokkailut!

    Itsellä teki revi vähän saman tempun mettässä sen jälkeen ku oli pyöriny rinnettä alas, eka pukkas bensaa niin paljon että kasteli tulppia ja sitte ku lähti käyntiin niin kävi sen 10 sekuntia ja sammu ku saunalyhty.
    Enään ei saanu bensaa ollenkaan ja vielä tuota käyntiin nykiessä naru lipes kahvasta. Lähti sitte takas käyntiin ku oli vetäny parikymmentä kertaa kytkimestä käyntiin ja puhaltanu tankkiin painetta ja imu puoliksi päällä.

    Oliskohan ollu tekemistä että bensaa oli tankissa alle 1/4? ??? Vetas ilmat bensaletkuihin ja silleen?
     
  13. korhja02

    korhja02 Kelkaton!

    Vs: Räikkösen & REVohkan sekalaiset kokkailut!

    Tossa tuo tankin pohjaletku, ei ihan kestävin kohta laitteessa alunperinkään! ::) Noita säikeitä kun hörppää kiertoon, niin ei ihme jos hieman ahistaa käyntiä!
    [​IMG]

    Miks aina se, mitä pitää huoltaa on jossain ja siellä jossain se on vielä hyvin kiinni! :mad:
    [​IMG]
     
  14. cpcp_3pa3pa

    cpcp_3pa3pa Terhi

    Vs: Räikkösen & REVohkan sekalaiset kokkailut!

    Jotenki vaikea uskoa, että tuosta sihdistä lähteneet säikeet haittais sitä bensan saantia.. Mulla on itellä ollu about joka vehkeessä toi sihti tommonen kuvanmoinen ja ei ole koskaan ollu mitään ongelmaa, kun olen käyttänyt sihdillistä rattia, kun olen kanisterista tankannut.. ::) Jotain muuta paskaa siellä todennäköisesti on (pumpussa roska, vettä jne)
     
  15. korhja02

    korhja02 Kelkaton!

    Vs: Räikkösen & REVohkan sekalaiset kokkailut!

    Voip olla juur näinki. ;)
    Tankin tyhjäyksen yhteydessä sieltä tuli tosiaan mannerlaatan jyväsiä ja ne+mahd. vesi on voineet ongelman aihauttaa. Nyt kun kaikki on levällään niin vaihdan sen sihdin sinne tankkiletkun päähän.

    Kaasarit ja suodatin on nyt putsailtu ja kasassa...vielä kun sais aikaa muiden ylimäärästen osien asenteluun!

    Mulla on kans aina käytössä sihdillinen ratti kannusta tankatessa.
     
  16. mölli75

    mölli75 AC XF8000 HC

    Vs: Räikkösen & REVohkan sekalaiset kokkailut!

    Miten tuon pohjaletkun sihdin saa helpoiten vaihdettua? Vois varalta kattoo omasta kotterosta, missä kunnossa se o.
     
  17. F3

    F3 Vaimikäseoli...?

    Vs: Räikkösen & REVohkan sekalaiset kokkailut!

    Helpoiten varmaan onnistuupi tyhjäämällä tankki tuloletkun kautta ja sitten nykäisee letkun ja sihdin läpivientikumineen päivineen pois...Tuo tankin tankkausaukon kautta "onkiminen" mahtaa olla sitä vaikeimman kautta tekemistä ja liekkö letku edes riittää sitä kautta...Parhaitenhan itse tankin saa putsattua ja tyhjättuä jos sen käyttääpi irti ja huuhtelee kunnolla...
     
  18. korhja02

    korhja02 Kelkaton!

    Vs: Räikkösen & REVohkan sekalaiset kokkailut!

    Joo ei oíkeesti mitää onkijuttuja, just noin ku edellä! ;) Helppo homma jos ei vielä ole vikaa ollu. Kyllähän tuo monilla on ihan puhki siellä tankin pohjalla eikä silti vaikuta mitää.
     
  19. Hesba

    Hesba Polaris Finland missioner

    Vs: Räikkösen & REVohkan sekalaiset kokkailut!

    Tuon sihdin saapi vaihdettua vaikka tankki täynnäki. Kelkka vaan kylelleen ja nykäsee läpiviennin pois. Ei ainakaa mulla valutellu bensoja ko noin sen tein.
     
  20. korhja02

    korhja02 Kelkaton!

    Vs: Räikkösen & REVohkan sekalaiset kokkailut!

    Onhan se hyvä joskus tankki tyhjätä muutenki ku ajamalla! ;)

    Muuten tuli mieleen...Kateeks käy aina niitä, joilla on tallit järjestyksessä! ;) Piruuttani otin heikon kuvan jottei kaikki yksityiskohdat erottus! ;D Eeeepäs ole räikkösellä yksinäistä.
    [​IMG]
     

Suosittele tätä sivua