Ski-Doo Rev -04

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Patu, 28/1/06.

  1. Patu

    Patu Ski-doo Rev 600 H.O -04

    Olis ongelma tuon revin kans. Yhtäkkiä rupes se näyttö höpöttelemään, ensiks se juoksutti semmoista ihme kuviota ja sitten siihen tuli teksti "scale"

    No se jumii se teksti siihen ja sen jälkeen ei pelaa kiekkamittari.
    Mikähän siihen nyt tuli? Käsikirjastakaan ei ollut apua.
     
  2. Vilho

    Vilho freeride

    scale = asteikko/mittakaava?
    Olisko bugi tullu boxii?
    Puhdas arvaus.
     
  3. Patu

    Patu Ski-doo Rev 600 H.O -04

    Jospa ne sen huollossa sais toimimaan. Luulis ettei oo isokaan vika.
     
  4. Patu

    Patu Ski-doo Rev 600 H.O -04

    Jaahas. Nyt on ihan toisenlainen ongelma. Eipä lähteny käymään 25 asteen pakkasesta vaikka kuinka kisko. Muutaman kerran lupas ja posautteli putkessa, mutta ei halunnu tulille lähtee. Tulpat on ihan ikiuudet ja kokeiltiin toisilla tulpilla myös. Kipinä tulee ja bensaa saa mutta ei niin ei. Ehotuksia? :eek:
     
  5. shamaani75

    shamaani75 renegade backgountry 600 etek

    Minä epäilen että tripin nollaus nappi pohjassa,tiukka sovitus akselilla,minulla sama ongelma nyppäsin sitä tripin tappia ylös sitten toimi.
     
  6. MiKo84

    MiKo84 Well-Known Member

    Pistä vähän bensaa sisään ja nykäset sitten. Ja uuestaan jos ei vieläkään. Kyllä sen sitten pitäis lähtiä.
     
  7. Patu

    Patu Ski-doo Rev 600 H.O -04

    Kiitos vastauksista. Tuo mun revi on vielä sillä h.o koneella, ja mitä se mulla nyt on muutaman viikon ollu niin on kyllä ollut tosi huono lähtemään käyntiin kun vertaa edelliseen mxz 01 joka oli sillä vanhemmalla kuussatkulla. Lämpimänäkin joutuu usein samalla antamaan kaasua että herää. Kertokaapas siihen konsteja. Auttasko kaasarien putsaus yms. jotain.
     
  8. Mr. El Maco

    Mr. El Maco Yamaha SW440

    Varmaan kannattaa aloittaa putsaamalla kaasarit ja tarkistaa samalla että säädöt on alkuperäiset. Toki kannattanee tarkistaa, ettei löydy imuvuotoja ja yrittää tsekata stefojen kunto. Mulla oli aikanaa eräässä moottorissa (ei kelkka) kampikammion stefa rikki ja se ei helpottanut käynnistystä. Eipä tosin ehtinyt rikkoa moottoriakaan.

    En tunne tuon koneen sielunelämää sen paremmin, mutta puhdistusta kannatan joka tapauksessa, vaikka se ei auttaisikaan.
     
  9. RAVE RC 600 SDI

    RAVE RC 600 SDI Lynx Rave RE

    Mulla oli -03 600 h.o oli kanssa tosi huono käynnistymään ja lämpöisenä joutui antamaan kanssa kaasua, Vaihdoin männät ja kaikki oireet hävisi saman tien! Omalla oli ajettu 7000km!
    Tohon mittari vikaan sen verran että kaverin mxz:ssa teki saman ei saaneet enää toimimaan! mutta eihän se ajoa estä!! ;D
     
  10. Jukkis

    Jukkis Sidewinder L-TX 137, SRX 137

    Kaverin 04 SDI pätkii, eikä ota täysiä kierroksia jos painaa liipasimen pohjaan pienillä nopeuksilla.
    Kierrokset jää alle 8000, aivan kuin "rajoitin" pätkisi.

    Onko ilmennyt muilla vastaavaa ???
     
  11. Patu

    Patu Ski-doo Rev 600 H.O -04

    Tänään menin ja laitoin ryypyn täysille ja muutama veto ja pikkusen lisäkaasua niin heti pärähti käymään. Sitten tutkailtiin sitä tallissa, otettiin kaasarit puoliks irti ja roput auki.
    Mitään ihmeellistä ei löytyny. On pelko persiissä että liekkö joskus leikannut kiinni. Onko se normaalia että kun ei oo putsari paikallaan ja laittaa käymään niin puhaltaa hieman pensaa suodattimelle päin. Siis sellaisena äärettömän pieninä pisaroina, jotten sanois jopa sumuna.

    Ravet putsailtiin kans ja ne läpätkin oli ehjät sieltä kumikurkuilta. No eikun takaisin läjään ja ei näy lähtevän puolilämpöisenäkään tulille ennenkuin ryyppy on täysillä.
    Luonnolisesti täytyy heti se ryyppy ottaa pois päältä että jaksaa pyöriä.

    Kertokaapas siihen jotain selityksiä/apuja. :)
     
  12. Patu

    Patu Ski-doo Rev 600 H.O -04

    Noniin on kestänyt ajella ihan hyvin ja käynnistyvyys oli vain ryypyn käytönosaamattomuuden puutetta. Mutta miten muilla on 600:n H.O:n käytös, kun mulla röpöttää alakierroksilla, tuntuu niinkuin olis tulppa menossa. Uudet tulpat vaihdettu ja ei vaikutusta. Onko tämä normaalia? Kaasuttimien lämmitys ei ole ollut vielä kyllä käytössä. Ja se röpötys on samanlaista oli pakkasta -20 tai 0:ssa. Onko kone muka sen oloinen vai onko mulla vikaa jossain?
     
  13. Peke83

    Peke83 Well-Known Member

    Jees tuli itekkin laitettua viikko takaperin samanlainen Ski-doo MXZ X REV 600 -04 :-\.. Ja tuohon sun röpötykseen niin kyllä röpöttää mullakin just niinku vaatis uuden tulpan tai muuten jotain säätöä vailla, ainaskin +5 kelillä. Vasta 5000 kierroksen nurkilla alkaa ottaan piikkiä ???.
    En sit tiedä miten käyttäytyy -10 tai -20 asteen tienoillla saas nähä ku koittaa uusi talvi ja uudet kujeet. meinasit tuos jossain siitä Ryypyn käytöstä ja huonosti lähtee käyntiin niin se on tosiaan sama vika mullakin ryyppyä saa tarjota vaik kone lämmin tai sitten kaasu pohjaan ja nykäisy,nykäisy,nykäsy,jne...
    Edellinen kelkka oli mxz 500 -01 ja käyntiin joka vedosta..

    Onko Antaa hyviä vinkkejä käynnistämiseen tarkoitus lähtiä pääsiäisenä pohjoiseen ajamaan niin ei tunnu mukavalta jos joka tauvuon jälkeen pitänee 10 kertaa nykästä.
     
  14. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Kattopa missä kohtaa siino kaasarin neulat, omalla vastuulla voit kokeilla laskee mut eppäilen että sillä heittää sen röpinän.
     
  15. Rammeri

    Rammeri ÄKSY H.O.r.o

    Kyllä minä lähtisin pienentämään tyhjäkäyntisuuttimia jos röpöttelee alakierroksilla ja vasta yli 5000 alkaa laulamaan ::)
     
  16. Peke83

    Peke83 Well-Known Member

    :-\Jaa eli onko ne säädettäviä nuo tyhjäkäyntisuuttimet vai pitäneekö vain käyrä ostaan pienemmät Onko RAMMARILLA henkilö kohtaista kokemusta?? Sitä ku on alottelija näissä säätöhommissa
     
  17. Rammeri

    Rammeri ÄKSY H.O.r.o

    Kyllähän tuota on kokemusta,tosin Polariksesta. Itse laitoin 38 suuttimien tilalle 35 ja röpötys hävisi lähes kokonaan. Itselläni on vielä neulaa laskettu pykälällä. Niin ja pitää ostaa pienemmät.
     
  18. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Heleposti konneen särkee ku alkaa ilman temppejä puljaamaan nuien suuttimien kans. kato mitkä suuttimet sulla on sielä kaasareissa.
     
  19. Rammeri

    Rammeri ÄKSY H.O.r.o

    En siis tiedä minkäkokoiset suuttimet revissä on mutta noin suuntaa antavana neuvona laitoin nuo pollen muutokset.
     
  20. Peke83

    Peke83 Well-Known Member

    No täytyy nyt uskoa Maunusjokkea ja vain säätää neuloja hirvittä jo nyt että ku eka reissua Revillä Lappiin ja pitänee alkaa jo säätään.. kelkka on Edellisen omistajan jäljiltä koskematon kaasareiden ym säätöjen kohdalta eli ei oo rukattu säätöjä.. Mut pakkohan se on jotain tehä ku Rumasti röpöttää..
     

Suosittele tätä sivua