Ski-doo sähköliittimien aukaisu

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Hutta, 16/10/13.

  1. Hutta

    Hutta 163"

    Kuulkaas!

    En löytäny riittävän hyvää ohjetta mistään tai sitten olen "käsi", kun en saa niitä pinnejä irti. Löytyykö jostain hyvät kuvat tai video siitä miten homma toimii? Jos Haukiputaalta löytyis mies tahi nainen joka homman ossaa niin apuakin otetaan vastaan.
     
  2. arskaw

    arskaw Well-Known Member

    Vs: Ski-doo sähköliittimien aukaisu

    Nuohan aukeavat kun painat sormilla niitä sivussa olevia lukituksia ja vedät, ovat joskus tosi sitkeässä jos sinne kosteus on pesiytynyt.
    No jos sitten tarkoitat että haluat koko kapulan irti niistä tikuista niin katsele tarkkaan ja näet siellä sellaset pienet lärpäkkeet jotka estävät takasinpäinvedon.Itse käytän sellaista satulasepän neulaa eli ompeluneula joka litistetty jolla painan sitä lärpäkettä ja vetäisen sitten pois.
    Helposti selostettu, eikö mutta joku osaa varmaan kuvankin laitella.
     
  3. MVa~1

    MVa~1 Well-Known Member

    Vs: Ski-doo sähköliittimien aukaisu

    Mie olen isosta popniitistä, tai oikeestaan siittä niitin naulasta tehny työkalun, millä nuo pinnien lukot saa auki.

    Vasaralla ensin lyönyt sen niitin naulan littin, sopivan paksuiseksi ja sitten viilalla kaventanut sen oikeaan leveyteen ja pään viilannut vielä suoraksi. Joissain liittimissä tuon irroitustyökalun pään nimittäin pitää olla yhtä paksu kuin se lovi on liittimiessä, mihin se työkalu painetaan. Eli jos käytttää neulaa, niin joissain tapauksissa neulan teroitettu kärki/ liian pieni työkalu ei saakkaan painettua lukkoa auki. Tämäkin tosiaan aika tapauskohtaista.

    Ja ainakin Motonetistä saa sitten niitä AMP:n tekemiä vesitiivitä liittimiä, mitä on ainakin -05 tienoilla käytety SkiDoossa.
     

Suosittele tätä sivua