Sotkamo-Ristijärvi

Keskustelun 'Baana' on aloittanut käyttäjä polle79, 23/1/08.

  1. Sanppa78

    Sanppa78 Well-Known Member

    Vs: Sotkamo-Ristijärvi

    Siinä on suurin osa mun jälkiä ;) On laahtaselle ajettu ristijärveltä päin joku viikko sitten,mut ei tuossa oo hirveesti ollu muuten liikennettä mihinkään suuntaan..
     
  2. Sanppa78

    Sanppa78 Well-Known Member

    Vs: Sotkamo-Ristijärvi

    Liekkö parilla kelkailialla ollu vähän latu hukassa,ku ajovat tuossa meijän pellolla,tässä hiisijärven kupeessa,näky olevan joku x-trim lyne ja joku jamaha ei pamaha se toinen pailakka?
     
  3. antti74

    antti74 Well-Known Member

    Vs: Sotkamo-Ristijärvi

    kunnan miehet oli käyneet 2 kelkan+lanojen kans ristijärven rajalla asti kääntymässä menneellä viikolla!!
     
  4. hidas

    hidas Boonboonpiipdokkeri

    Vs: Sotkamo-Ristijärvi

    Niin tekemässä laturetkilatua. Tuskin ne reittiä ovat ainakaan kunnanmiehet käyneet lanaamassa.
     
  5. antti74

    antti74 Well-Known Member

    Vs: Sotkamo-Ristijärvi

    olivat käyneet kun yks työntekijä kertoi,ei ne muuten ois käyneet vaan samalla katsomassa onko puita petäisen laavulla ja onko puita kaatunut reitille.. :) :) :) :) :)
     
  6. Härde

    Härde Well-Known Member

    Vs: Sotkamo-Ristijärvi

    Liekkö samaa porukkaa jotka ajelleet tässä aiemmin siinä tienpenkkoja, kaks kelkkaa sillonkin jälkien perusteella. Vai oliko kaikki sinun jälkiä? :)
    Ihan alkutalvesta katsoin että joku oli ajellu sieltä "pikkuisen laahtaselle päin olevan talon tienpäästäpäin" sotkamontiellä mutkin. Oisikko sinne laittaneet kelkan?

    Oletkos itse ajellu nyt uria tässä nurkilla, missä kunnosssa ovat?
     
  7. Sanppa78

    Sanppa78 Well-Known Member

    Vs: Sotkamo-Ristijärvi

    Osa on minun jälkiä tuossa laahtasen nurkilla..

    Muuten en oo ajellu näitä lähi reittejä kun ristijärvelle menevältä reitiltä laahtaselle ja kuhmoon päin jonku kilometrin..

    Suunnilleen samassa kunnossa ku viimetalvenakin on nämä luomureitit,huomattavasti vaan ollu vähemmän liikennettä tänä talvena
     
  8. Sanppa78

    Sanppa78 Well-Known Member

    Vs: Sotkamo-Ristijärvi

    Taitaa olla kelkkareitti kartat hukassa pailakka kuskeilla ,näyttää olevan tuo tiellä ajaminen,täällä meijän nurkilla nyt kova sana ::) Reitti jatkuu,kun ajatte vaan suoraan Sotkamontie/Ristijärventiestä yli,kun tulette sotkamo/kuhmo suunnasta ;)
     
  9. Härde

    Härde Well-Known Member

    Vs: Sotkamo-Ristijärvi

    Penikatko lie nyt asialla, kun eihän nuita aiemmin ole täällä näkyny?

    Tulee kohta sanomista muutenkin tuosta laahtasen nurkilla ajelusta. Ei metsähallitus tykkää nuitten soraharjujen jäkälikköjen ruopimisesta. Jospa ei olisi kuitenkaan sinne asti kuoviteltu paljoa. Saattaa vaan pitemmän päälle loppua tuo urakin, jos paljon tulee sanomista luvattomista ajeluista. Kun ei tuo ristijärvi-sotkamo väli kovin aktiivisessa käytössä ole muutenkaan. :(
     
  10. Sanppa78

    Sanppa78 Well-Known Member

    Vs: Sotkamo-Ristijärvi

    Ei tuossa laahtasen luona oo ajettu,ku linjaa pitkin laahtaselle ja jonku verran tien vartta,ei siellä sen kummemmin oo ajeltu..
     
  11. Härde

    Härde Well-Known Member

    Vs: Sotkamo-Ristijärvi

    Hyvä ettei enempää, mutta kun se luvallinen ura menee kuitenkin pikkuisen erikohtaa vierestä. Van sinäpä sen kyllä tiijätkin mistä mennee, mutta nuo muut.
     
  12. mcnobody

    mcnobody AC 4-Stroke Touring -02

    Vs: Sotkamo-Ristijärvi

    Olipa sitten eilen lumisadetta ja pöllyävää lunta ;D

    Ajeltiin kolmen kelkan voimin Vuokatti - Sotkamo - Ristijärvi - Paljakka - Paltamo - Kuluntalahti - Vuokatti. Sotkamo - Ristijärvi välillä sai useamman kerran kaivella kelkkaa kun lipsahti ajetulta uralta hieman sivuun. Ajetun uran päällä oli ~20cm puuteria ja siinä sivussa olikin sitten parhaimmillaan liki metrin :) Paljakan ympärysreitti oli nopeassa kunnossa. Ja samoin Paljakka - Paltamo väli. Mutta hiljaista oli, muita kelkkoja ei liikenteessä näkynyt.
     
  13. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    Vs: Sotkamo-Ristijärvi

    Jos ajatte Sotkamosta Rautavaaran suuntaan tai Laakajärvelle niin varokaa reitille kaatuneita puita. Muutamapuu niin matalalla että jus alta sopii ja sitten puoli kilometriä Loukkukorventieltä Rautavaaran suuntaan on tukkipetäjä reitillä. Siihen jos laskee tulemaan niin saa kerätä ittensä ja kelkkansa kuusikosta.

    Muutenkin tuolla on reitti nyt semmosella patilla, että jos kuntoilla haluaa niin varmasti onnistuu.
     
  14. Minkki87

    Minkki87 Sx700r -01

    Vs: Sotkamo-Ristijärvi

    Dodiiih Tänään tulin itämaan tietäjien luota sotkamoon laahtasen ohi niin näky tosiaan olevan taas ajeltu siinä laahtasen dyyneillä ja kaiken huipuksi metsähallituksen ukkeli lähti hiihtämään jus siitä p-paikan luota kelkkaurille.

    oisko menny kattelee et onko ajeltu taimien yli sun muuta ;D tai jopa jäljittämään kuskia? ???
     
  15. Sanppa78

    Sanppa78 Well-Known Member

    Vs: Sotkamo-Ristijärvi

    Nätistihän tuossa heebot oli kelkoilla ajellu,mitä näky lauantainen porukka ajelleen ainakin tienvartta,tuskin sitä vanhan reitinajamista on kiellettykään,linjalla ei oo mitään muuta mistä yli ajaa ku kantoja ja kiviä ;D
     
  16. veltsu73

    veltsu73 650 matryx 137 2021

    Vs: Sotkamo-Ristijärvi

    könyttiin tänään toveri"havinin" kanssa smo-laahtanen-smo.kelkan mentävää uraa ja toooosi hidasta puun kiertoa.
    petti omasta dragonista alusta, ku aikansa hyppyytti vasta patteihin,(sattu joku suo pätkä jossa innostu :-X) joita myös rittää ko pätkällä :-\
    on semmosta hiki pätkää ett sinne vaan testaamaan miestä ja alustaa ;)
     
  17. Härde

    Härde Well-Known Member

    Vs: Sotkamo-Ristijärvi

    Joko ne on ruksit ilmestyny takasin tuohon Laahtanen-Ristijärventie (sotkamontie) välille sähkölinjalle, kun minun käsityksen mukaan siinä ei ole mennyt uraa piiitkiin aikoihin? Jopa siinä Laahtasen vieressä näyttää olevan mieluisampaa ajaa taimikossa jossa osassa männyn latvat pistää pikkuisen lumenpinna päälle (osassa ei), kuin 20 metrin päässä linjan alla virallisella uralla.
    Eipä nuo tietysti minulle kuulu, mutta pistänyt vain silmään tänä talvena. Vai ajaako kaikki navilla ja kelkkareitit.fi kartoilla, jotka tässä nurkilla on aivan "taimikossa"?
     
  18. Sanppa78

    Sanppa78 Well-Known Member

    Vs: Sotkamo-Ristijärvi

    Eihän se vanha reitti mihinkään oo hävinny,näkyy vielä kelkkareitti kartassakin,ja onhan tuolla paikallaan ne harvat reittimerkit,mitkä on laitettu sillon ku se reitti on merkattu,ja eihän tuolla oo taimien yli ajettu mitä ite oon linjaa pitkin ajanu...
     
  19. Hemikoo

    Hemikoo Sidewinder xtx se 137", SXR 700

    Vs: Sotkamo-Ristijärvi

    Miksei paikalliset kelkkailijat kanna kortensa kekoon kesällä ja kävisi laittamassa lisää merkkejä? Varmaan metsähallitus ilossa toisi ristejä laitettavaksi ja maksaisi bensat mönkkäriin luulen mä...
     
  20. perttuni

    perttuni Lynx Xtrim 900 ACE

    Vs: Sotkamo-Ristijärvi

    Niin ja kunnaninsinööriltä oon joskus kysyny niin ihan luvallista on raivatakin niitä reittejä omatoimisesti kesällä. Ollaan ainakin itse joka vuosi jotakin kohtaa käyty siivoilemassa täällä Eteläsotkamon puolella.
    Toki jos raivaussahan kanssa metsään lähtee huudattamaan niin kannattaa ensin olla yhteyksissä kunnan suuntaan Jarmo Vilmiin niin voi sanoa kysyjille että lupa on annettu.
     

Suosittele tätä sivua