Sukset

Keskustelun 'Varusteet' on aloittanut käyttäjä frosty, 14/1/06.

  1. peruna.

    peruna. Ski-Doo Summit X Expert-20 & Ockelbo Poro -84

    Vs: Sukset

    Juu mitä eroa on nuilla bladella ja blade ds suksilla? Omaan kelkkaan miettiny jotaki vähä ottavampia suksia mitä vakiot. Powderit mulla ois jo itellä, mutta luule niitten olevan jo liika ottavat tuohon metriseen keulaan. Elikkä nyt nämä bladet kiinnostaa, mutta kummatkohan ostais. Toki on tullu mietittyä nuita ca pron xtx suksia myös, mutta niitten umpisominaisuuet mietityttää kans. :)
     
  2. PoederJunkie

    PoederJunkie Well-Known Member

    Vs: Sukset

    Itellä oli -12 renegadessa nuot 8" slaikkarit. Oma kokemus oli se, että pehmeässä puuterissa huippusukset, mutta sitten kun tuli kuori tai muuten tiiviimpi lumi, niin kelluttivat keulaa liikaa ja sivurinneajot vaikeutu 100 %. Nykyään powderit (-15 M8000 AC) alla, keveästi höylättynä ja olen kyllä tykänny. Powderit mie vaihtoin sillon reneenki.


    Höyläät kantteja niistä powdereista, niin tulee hyvät.
     
  3. Jonski

    Jonski Lynx RE 600r -19

    Vs: Sukset

    Kuuluuks noi SLT sukset olla tuommoset uratutkat, että vetelee aika rajusti vai onko joku säätö keturallaan?
     
  4. Petr

    Petr Rene BCX 600

    Vs: Sukset

    SLT:n PowderPro malleissa auttoi, kun laittoi ohjainraudat siihen reikään,
    että raudat oli mahdollisimman takana. Loppui se tuikkiminen tai ainakin väheni.
     
  5. Jonski

    Jonski Lynx RE 600r -19

    Vs: Sukset

    Okei. Pitää kattoa onko ne missä kohtaa nyt.
     
  6. AKK

    AKK Ski-Doo MXZ Comp.

    Vs: Sukset

    Höyläämällä helpottaa. Ulkopuolen reunaköli kokonaan veks, ja sisäköli puoliks niin pitäs pelittää.
     
  7. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Vs: Sukset

    Blade on lähempänä Powderia, mutta paremmin kantava suksi ja ilman kamalaa vetelyä. Hyvä yleissuksi, mutta ei kannata laittaa kovin ottavaa rautaa. Blade DS on enemmänkin umpisen suksi, ilman kiinnitysrautaa. Eli muihin kuin BRP-tuotteisiin asentamainen saattaa vaatia pientä askartelua. Saa paikalleen, mutta esim puslia voi joutua säätämään. Perus Bladen saa paikalleen SLP:n satuloilla.
     
  8. Jarno.V

    Jarno.V Skidoo -14 137" freeride

    Vs: Sukset

    Mun mielestä blade ds pohja on vielä lähempänä höylättyä powderia mitä normi blade.

    Blade ds ns. väliköli on kapeampi mitä normi bladessa.

    Itse vaihdoin nyt höylätyt powderit bladeihin ja puskee irtolumella selvemmin, mutta erot ei ole niin näiden välillä.
    pitänee koittaa vielä powderia takas, meneekö raskaammaksi.
     
  9. HMK

    HMK Well-Known Member

    Vs: Sukset

    Slydog 8" Assault RMK:ssa ollu vajaa pari tuhatta paikallaan ja en kyllä keksi moitittavaa. ::) Todella hyvin pysyy keula pinnalla pehmeällä ja reitillä pelannu hyvin. Kantavampi huomattavasti kuin gripper joka oli tiedossa leveydestä johtuen. Tiiviimmässä lumessa kapeampi suksi tieten helpompi saada läpi kuin tuo 8". Hyvä suksi ollu yleiskäyttöön.
     
  10. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Vs: Sukset

    Vähän sekavaa kun osa puhuu umpisen suksista toiset yleiskäyttösivakoista ja loput reittisuksista ;D Omasta mielestä umpisen vehkeissä toimii monesti ne haukutut kapeat vakiosivakat, kun se suksi pitää saada myös uppoamaan sinne lumeen. Puhtaassa umpisenkelkassa itse pitäisin melkein kapiat vakiosukset merkistä riippumatta, crossoveriin laittaisin C&A BX/Blade/Gripper, reitille C&A XTX/blade/Gripper ja radalle C&A XT. C&A sukset sillä varauksella että raudat saa edelleenkin olla aika miedot käytöstä riippumatta. Powdereita en höyläämättöminä käyttäisi kuin vanhaliiton evo-lynkseissä, voihan ne toki vetää pohjista tasaisiksi mutta mikä järki kun on valmiiksi toimiviakin suksia.
     
  11. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Vs: Sukset

    Powderi kuitenkin toimii hyvin ihan höyläämättä ainakin proride koppaisissa rmk:ssa.
     
  12. AKK

    AKK Ski-Doo MXZ Comp.

    Vs: Sukset

    Joku buumi tuntuu olevan Powdereita vastaan. Omasta mielestä toimii REX-koppasessa Lynxissä tosi hyvin. Höyläämättömänä oli vähän levoton, mutta sivukölit kun höylää pois, niin avot. Haritusta 5-7mm. Ajo 98% reitillä.
     
  13. Kamppi

    Kamppi Well-Known Member

    Vs: Sukset

    Saman itekkin pistänyt merkille. PP:tä saa kohtuu etuusasti. Minä käyttänyt ZX -runkoisessa touringissa, R-evo X-trim:ssä, Rev SkiDoo:ssa sekä nyt tuossa XTX:ssä. Kaikissa ovat toimineet. X-trim oli kohtuu raskas puunkierrossa kuten on tuo XTX:kin. Mutta toimeen on tultu vaikka pitkääkin päivää ajettu. Käytössä on höylättynä ja originaalina. Tämä PP:ee suksi vaatii tarkemman säädöt. Suksipaineella on erittäin suuri merkitys ohjauksen raskauteen käytettäessä PP:tä. Tuo Blade suksi on hyvin samankaltainen kuin PP:ee. Pohjaprofiili bladessa on "miedompi" mutta höylätty PP:ee on melkein sama. Umpisen ominaisuuksissa varmaan enempi eroa. PP:een harmina on tietyssä umpisen kelissä vaarallinen vetely, kerran meinaan senkin kokenut ;D . Muuten ihan sovelias kruisailusuksi varsinkin tuonnen pohjoisen baanoille. Puunkierrossa vois olla ihan jokku muut. Ainoastaan satulan pulttin korkeus (etäisyys) ohjainraudan alapinnasta.... hiton vaikeesti selitetty... noh, ymmärrättä varmaan. Ite olen todella tykästynyt PP:hin vaikka myönnän jotta blade:en kokeilu käyny mielessä. Vaan, kun taannoin käsissäni niitä pyörittelin niin en ostanut.
     
  14. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Vs: Sukset

    Kaikilla on omat mieltymykset, kaveri rmk taas meni aika levottomaksi ajaa niillä, gripperit toimi loistavasti...
     
  15. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Vs: Sukset

    Ei ole levottomuutta havaittavissa, sen sijaan grippereillä kääntyminen ei ollu oikeen riittävän terävää omaan makuun.

    Toki alustan säädöllä on iso vaikutus tähänkin, omani on säädetty aika pienelle suksipaineelle.
     
  16. hattuwale

    hattuwale M8000 -15 sp

    Tuohon että saako bladen muihinkin kuin brp vehkeisiin. Tänään laitettiin mulle cattiin bladet brp hilppeillä.. Catin omasta kumin pohjasta ne nystyrät pois ja niistä holkeista työstää millejä pois niin johan istuu


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  17. ukkeli

    ukkeli Well-Known Member

    Vs: Sukset

    Itekki laitoin eilen bladet cattii tosin hain slp kiinnikkeet olikoha ne 379 loppuset joissa oli ne "nystyröiden" paikat valmiina silti joutu reunimmaise rivit puukolla viiltää pois koska kiinnikeessä oli 3 riville paikat ja kumeissa on 5 riviä.
     
  18. jazzo

    jazzo BD3900RE -19

    Vs: Sukset

    Kellään tietoa paljonko blade tai blade ds sukset kaikkine hiluineen painaa per pari?
    Powder pro on 7,7-7,8kg satuloineen ja rautoineen per pari. Brp itse kertoo, että ds on 2,4kg kevyempi kuin normi blade per pari.

    Yritän selvittää blade ds:n ja powder pron painoeroa
     
  19. peruna.

    peruna. Ski-Doo Summit X Expert-20 & Ockelbo Poro -84

    Vs: Sukset

    Joo elikkäs palaan vielä tuohon blade ds sukseen. Eli olin miettinyt normi bladea xm freeriden nokalle paremman ottavuuden toivossa. Mutta nyt tuo ds malli houkkuttaisi. Niin miten nuot ds suksen reittiominaisuudet, ovatko vähemmän vai enemmän ottavat kuin perus blade?
     
  20. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Vs: Sukset

    Huonommin kääntyy reitillä, ainakin vakioraudoilla. Tiedän pari kamraattia, jotka on pistäny DS:ään jotku Totaltekin ralliraudat, niin sen jälkeen kuulemma on pelannu reitilläki todella hyvin. Jos haluat kääntyvyyttä parantaa reittiajossa, niin DS:llä et kyllä mene kuuhun saakka, ellet sitte pistä jykevämpää rautaa.
     
    FFoxi tykkää tästä.

Suosittele tätä sivua