Syöte

Keskustelun 'Baana' on aloittanut käyttäjä BigDaadyJ, 27/2/10.

  1. Harri.T

    Harri.T lynx

    Vs: Syöte

    Oisko syötteellä tässä ke-pe ajokaveria? Meinasin tästä Taivalkoskelta ottaa kelkan mukaan ja käydä päiväseltään siellä ajelemassa.
     
  2. Revson

    Revson Active Member

    Vs: Syöte

    Ens viikolla pitäis tulla syötteelle alottelemaan kautta,mitenkä lie,voikohan siellä muualla jo ajella ku vaan pelkästään sitä syöte ympyrää kiertää ???
     
  3. putkimies

    putkimies switchback 600

    Vs: Syöte

    joulun jälkeen pitäisi tulla itekki syötteelle ensiajoja ottamaan tällevuodelle :)
    onko muuten vesistöt millä mallilla onko kaikki järvet jo pohjaan asti jäässä :-X vai sohjo kelit?
     
  4. BigDaadyJ

    BigDaadyJ F6 -07 / Z1 -07 / 800 Assault -11

    Vs: Syöte

    jäätilanne on täälä huono. olkaa varovaisia! onneksi täälä on vähän vesistöjä.
     
  5. Revson

    Revson Active Member

    Vs: Syöte

    Mitenhän suot kantaa ???Meidän pitää ajaa siitä rytinkisalmen tietä kuksan suuntaan ja sitte poiketaan reitille kohti syötettä ja siinähän on ainaki yks isompi suon ylitys,pääseköhän siitä muutaku lentämällä ;D on tietenki mahollista ettei mennä kaverin mökille olllenkaan vaan haalataan koneet ja laitteet suoraan syötteelle :)
     
  6. skidoohihhuli

    skidoohihhuli Nothing......

    Vs: Syöte

    Sinäkö se tänään ajelit kelkalla siinä karhunsammaltiellä ku rattorilla olin liikenteessä niin joku renegade ajeli siitä ohi? :)
     
  7. Revson

    Revson Active Member

    Vs: Syöte

    Niin mitenkähän lie onko kukaan käyny ajelemassa syötteeltä pudasjärven suuntaan että vähä tietäis mitä siellä on vastassa ku tullaan???
     
  8. BigDaadyJ

    BigDaadyJ F6 -07 / Z1 -07 / 800 Assault -11

    Vs: Syöte

    HUOM HUOM!

    Alueella on kolme yksityisreittiä niillä ajaminen ilman lupaa on kielletty.
     
  9. meikkis

    meikkis Active Member

    Vs: Syöte

    Paljonko sielä oikeen on jo lunta?
     
  10. Revson

    Revson Active Member

    Vs: Syöte

    Jaa...minä tiiän vaan yhen reitin,sen joka tulee pudasjärveltä syötteelle ja se on merkattu kelkkareitti merkein ???mitä kaikkia lupia siihen tarvitaan ???kaikki luvat mitkä voi vaan rahalla ostaa niin kans ostetaan,ei missään nimessä ole tarkotus ajella ilman asian mukaisia lupia missään.

     
  11. BigDaadyJ

    BigDaadyJ F6 -07 / Z1 -07 / 800 Assault -11

    Vs: Syöte

    Syötteen eräpalveluilla on yksityinen safarireitti joka lähtee teerivaaran reitiltä.
    Hotelli iso-syötteellä on yksityinen reitti joka lähtee hotellin reitiltä.
    Iso-syötteen matkailulla on yksityinen reitti joka lähtee portinojan laavulta.

    Yrittäjät ovat vastuussa näiden reittien käytöstä ja niiden ylläpidon kustantaa itse yrittäjä.

    Reittikarttoista näkyy luvalliset reitit.
     
  12. Revson

    Revson Active Member

    Vs: Syöte

    Ja nämä yksityiset reitithän on tietenkin merkitty niin että jokainen kelkkailija huomaa ilman reitti karttaakin että mihin siellä voi ajaa ??? ???Tuskin jokainen ulkopaikkakuntalainen ostaa karttaa tai omistaa gps:n ::) Kaippa se yrittäjä on vastuussa myös reittiensä merkkaamisesta.Tämä keskustelu hyppäs ny aivan johonki muuhun ku siihen että onko siellä pudasjärven ja syötteen välillä lunta vai ei ;)
     
  13. janzka

    janzka -24 Ski-Doo Freeride 146" TurboR, SW 162"

    Vs: Syöte

    On, kävin eilen pudasjärveltä syötteelle päin vähän matkaa. Oli ajettavassa kunnossa:) päiväkirjassa pari kuvaaki.
     
  14. BigDaadyJ

    BigDaadyJ F6 -07 / Z1 -07 / 800 Assault -11

    Vs: Syöte

    En tiedä mistäpäin perä-hikijää sinä olet mutta meilläpäin ruukataan kelkkareitit merkitä ja merkki on tämän näköinen:
    [​IMG]

    Järjenkäyttö on sallittua.
     
  15. Revson

    Revson Active Member

    Vs: Syöte

    Se v***uilu kannattaa nyt heti alkuun lopettaa koska siihen ei mun mielestä oo aihetta,olen pahoillani jos jotenki loukkasin mutta kyllähän minä ja varmasti kaikki muutkin tuon merkin ymmärtää mutta tarkoitatko nyt että ne yksityiset reititkin on merkattu tuolla merkillä. millähän konstilla ne sitten erottaa toisistaan?Oon muuten aika monena vuonna siellä ite ajellu enkä oo kyllä huomannu että siellä ois yksityiset reitit erikseen merkitty.
     
  16. Revson

    Revson Active Member

    Vs: Syöte

    Kiitti,tietääpä että uskaltaa ajelulle lähtä :)
     
  17. BigDaadyJ

    BigDaadyJ F6 -07 / Z1 -07 / 800 Assault -11

    Vs: Syöte

    yksityis reittejeä ei ole merkitty eikä niitä tarvitse merkitä jos ne on esim omalla maalla. Toki on suositeltavaa että ne merkitään ja metsähallitus omilla maillaan vaatii merkinnän
    Eilen tehtiin koiravaljakko reittiä ja lapioitiin ojia 10 tuntia!
    Tänään sitten oli 2 kelkkailiaa käynyt ajamassa meidän tekemän koiravaljakko reitin rullalle.

    Sain nämä henkilöt kiinni ja lupasivat korvata tekemänsä vahingon.
    Tosi ei ole sen jälkeen kuulunut mitään...
    Asiallisesti pyysin että pojat kävisivät reitin omistajan kassa sopimassa asian.
    Edelleenkin on vaikea ymmärtää mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää että kaikki urat mihin kelkka mahtuu ei ole luvallisia paikkoja?
    Jos on tarve hölmöillä niin hölmöillöön jossain sellaisessa paikassa missä se ei aiheuta pahennusta ja harmia.
     
  18. Revson

    Revson Active Member

    Vs: Syöte


    No niin tiedänpä nyt tämän asian yksityis reiteistä tokihan tarkoitus onkin pysyä sillä luvallisella reitillä.Ymmärrän täysin jos nousee patti otsaan joidenkin suhareitten kans,toivottavasti nämä kaks sankaria on rehellisiä ja antavat kuulua itsestään.Ens viikolla tullaan lumia katteleen ja jos minä ajan sitä teidän tekemää koiravaljakko reittiä niin mut saa syöttää niille koirille ;) Nyt kun tuon lupasin niin olen erityisen tarkkana ;D Ja muistakaa nyt muutkin jotka tätä luette että voishan sitä toisten kovaa työtä kunnioittaa sen verran että pysytään oikeilla urilla, joillakin saattaa jopa leipä olla siitä kiinni.
     
  19. honkaljo

    honkaljo Guest

    Vs: Syöte

    Talvella tulee käytyä Syötteelläkin todennäköisesti ajamassa ja jäi vaivaamaan että onko nämä kielletyt reitit mitenkään yhteydessä sallituihin? Jos on niin ilman merkintöjä erehtymisen vaara on varmasti suuri.

    Joudutko ojentelemaan useastikkin talvessa väärällä reitillä olijoita?
     
  20. BigDaadyJ

    BigDaadyJ F6 -07 / Z1 -07 / 800 Assault -11

    Vs: Syöte

    tällä hetkellä niillä urilla on merkit että ovat yksityisreittejä.

    Aika paljon niillä reiteillä ajellaan ja huomauttamaan ei pääse koska ei satu kohdalle.
    Tosin en ole kuullut kuin kaksi tapausta jossa on aiheutettu reiteille suurempaa vahinkoa.
    Koiravaljakko reitit on yleensä maisemallisesti hienoja joten ei ole kovin mukavaa katottavaa jos suot on reitinvarrella täynnä donitseja.
    Tämän päivän vahingot oli onneksi vain ojissa ja homma korjaantu lapioimalla.
     

Suosittele tätä sivua