Tallin lämmitys edullisimmin

Keskustelun 'Vähemmän kelkkailuun liittyvä jutustelua' on aloittanut käyttäjä Miksutin^^, 20/9/11.

  1. Dragon600HO

    Dragon600HO Guest

    Vs: Tallin lämmitys edullisimmin (ent. Tallin lämmitys)



    Käykää laskemassa mikä on se edullisin

    http://www.biohousing.eu.com/heatingtool/Ecalc.asp
     
  2. honkaljo

    honkaljo Guest

    Vs: Tallin lämmitys edullisimmin (ent. Tallin lämmitys)

    Menee helposti laskukaavoissa heittokuutiot, pinokuutiot ja kintokuutiot sekaisin.

    KIINTOkuutiossa puuta on energiaa noin 2100 kWh (vaihtelee hiukan puulaadun ja kosteuspitoisuuden mukaan). Jos heittokuutio puuta (noin 0,6 kiintokuutiota) maksaa 50€ niin silloin energian hinta on 2100Kwh * 0,6 = 1260Kwh -> 50€/1260kWh = 0,03968253968 €/Kwh.

    Eli oikeellisesti laskettuna 1000KWh puulla tehtyä energiaa maksaa 1000kWh * 0,03968253968 €/kWh = 39,68253968 €

    Halpaa on muuten sähkösi, luulen että et huomioinut hinnoittelussasi kiinteitä maksuja. Luulen että sähkön hinta jota maksat kaikkine kustannuksineen on lähempänä 0,15€/kWh kuin ilmoittamaasi. Jokatapauksessa ilmoittamasi 39,68253968€ - 106€ = -60.31746032€.
    Kerrotko mistä sähköyhtiöstä sähkösi ostat niin saan tehdä sopimuksen heidän kanssan, toivottavasti sanoilla hinnoilla kuin sinä sen saat.
     
  3. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Vs: Tallin lämmitys edullisimmin (ent. Tallin lämmitys)

    jätin sen pois kun en laskenu tuolle maalämmölle kulutusta, vai toimiiko se oikeasti ajatuksen voimalla...
     
  4. Great Sled

    Great Sled Well-Known Member

    Vs: Tallin lämmitys edullisimmin (ent. Tallin lämmitys)


    1 Kiintomotti = 0,62 Pinomotti = 0,4 Heittomotti

    Oulun seudun sähkö myy mulle sähkön. Osuuskunnan jäsen saa 1,2 snt(kWh pois hinnoista. Joten lopullinen verollinen siirretty hinta = 10,6snt/kWh
     
  5. lynss

    lynss Well-Known Member

    Vs: Tallin lämmitys edullisimmin (ent. Tallin lämmitys)


    niin eikös se maalämmön cop-luku ole 3 eli esim. jos menee lämmitykseen suoralla sähköllä 15000kwh/v niin maalämmöllä 5000kwh/v

    http://www.suomela.fi/lammitys/Lammitys-energiaAnna/Saastaako-tulisija-lammityskustannuksia-44563
     
  6. Poikanen

    Poikanen BoonDocker DS4100 850 E-TEC -18

    Vs: Tallin lämmitys edullisimmin (ent. Tallin lämmitys)

    Eikös tämä ole alimitotetun reiän ongelma, maasta otetaan lämpöenergiaa enempi ko sitä on saatavilla => maan lämpötila laskee.
     
  7. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Vs: Tallin lämmitys edullisimmin (ent. Tallin lämmitys)

    En oikeasti tiiä, kuulin vain että se reikäki voi mennä jotenki tukkoon tms ja joutuu välissä kairaan uutta reikää. Mulla ei oo kokemuksia eikä tietoa, oon ihan vaan joo joo miehenä täsä :D
     
  8. Hankisääski

    Hankisääski Vintage

    Vs: Tallin lämmitys edullisimmin (ent. Tallin lämmitys)

    aika jämäkkä topikki ;D
     
  9. Poikanen

    Poikanen BoonDocker DS4100 850 E-TEC -18

    Vs: Tallin lämmitys edullisimmin (ent. Tallin lämmitys)

    Vähän sama homma :) En mistään mitään tiiä, mutta juttua riittää :D

    Joskus mulle vain joku tuon selitti niin, että reikä kylmenee sillä yläpäästä hiipii kylmä reiän pohjalle, jota en sitten ihan suorilta uskonu. Myöhemmin jostain luin että tuo johtuis siitä, että "maanalaisella varaajalla" on liian vähän kokoa siitä otettavaan energiaan nähden, joten sieltä lämpö pikkuhiljaa vailtuu. Tuo kuulostaa jo huomattavasti järkevämmältä minun korvaan. Reiän syvyyteen nähen liian iso pumppu siis "imee" maan kylmäksi. Joku voipi korjata jos olen ihan hakoteillä :)
     
  10. Great Sled

    Great Sled Well-Known Member

    Vs: Tallin lämmitys edullisimmin (ent. Tallin lämmitys)

    http://www.kyronlahdenporakaivo.fi/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi
     
  11. jiiipeee10

    jiiipeee10 Guest

    Vs: Tallin lämmitys edullisimmin (ent. Tallin lämmitys)

    jep olivat m3 eikä m2 ..ei sitä aina kaikkea hogaa.motit on pinosta ja puut ei ole ostossa.ja tekoon menee 2päivää.sipolalla ollut sähkäri talkoissa ja ilmainen lvv
     
  12. jiiipeee10

    jiiipeee10 Guest

    Vs: Tallin lämmitys edullisimmin (ent. Tallin lämmitys)

    pitäs selata tuosta valikosta oiskohan käyttötunnit ainakin ei ole jaksanu kiinnostaa kun ei ole mennyt sähköä tuon enempää
     
  13. miki

    miki Guest

    Vs: Tallin lämmitys edullisimmin (ent. Tallin lämmitys)

    Voe helevettiläinen, ja meikä on polttanu kuuden tonnin arvosia täysperävaunulasteja jo useamman...myydähän net ois pitäny tai tehä niistä kelomökkejä!! ;D

    Eikait tuon hintasia puita kukaan kehtaa polttaa..ainakaa kovin paljon?

     
  14. PG

    PG Bomban tekeleet

    Vs: Tallin lämmitys edullisimmin (ent. Tallin lämmitys)

    ;D
    Täällä Motivan energianeuvojia!
     
  15. honkaljo

    honkaljo Guest

    Vs: Tallin lämmitys edullisimmin (ent. Tallin lämmitys)

    Paljonkos sulla puuta palaa vuodessa ja minkälaisissa tulipesissä?
     
  16. Luuseppä

    Luuseppä SR Viper Turbo, Nytro Turbo Mtx

    Vs: Tallin lämmitys edullisimmin (ent. Tallin lämmitys)

    Maalämpöhän ei kuluta sähköä ollenkaan, päin vastoin. Pitää laittaa ranteen vahvuset kaapelit pumpusta lähimpään vesistöön oikosulkuun että saa ylijäämäsähkön pois kuumentamasta mökkiä liiaksi. Pieni lampi saattaa kiehahtaa kuivaksi, niin että varokaa!!! ;D ;D ;D ;D ;D
     
  17. Nipademu

    Nipademu Lynx RE-23, XTRIM STD 600ACE 2020

    Vs: Tallin lämmitys edullisimmin (ent. Tallin lämmitys)

    Vois kuvitella, että tämä porukka väittelis näin kuumeisesti Yamahan ja Lynxin eroista, mutta EI! Täällä kaverit, jotka ostaa tuosta nuin vaan 14 t€:n kelkkoja, väittelee siitä onko järkevämpää maksaa kuukausittain vai kerralla :)

    Summa summaarum Kelkka on järkiostos! ;D
     
  18. honkaljo

    honkaljo Guest

    Vs: Tallin lämmitys edullisimmin (ent. Tallin lämmitys)

    Eihän tässä väitellä mistään, etsitään vain tallille halvinta mahdollista lämmitysmuotoa.

    Olen tullut siihen johtopäätökseen että talli lämpiää edullisimmin sillä, että ostaa muutaman hehtaarin harvennettavaa metsää läheltä kotia (hinta vaihtelee maanosasta riipuen, mutta silti sijoitus), käy kuntoilemassa siellä säännöllisesti (harventamassa) ja polttaa kuntoilun tuloksena syntyneet puut tallissa olevalla varaavalla tulipesällä.

    Metsään joutuu sitomaan pääomaa (vähemmän kuin lämpöpumppuihin), varaava tulisija tallissa sitoo pääomaa (3000€?), sahan (vähennetty verotuksessa) kanssa heiluminen metsässä kasvattaa peruskuntoa ja näin hoitamalla ostettu metsäpalsta saadaan tuottamaankin vielä 4% / vuosi.

    Kokonaisyhtälön laskeminen tästä on haasteellista, minkälainen arvo on itse tehdyllä työllä. Onko se kuluerä vai sama kuin rahaa pankkiin laittaisi? Peruskunnon ylläpitäminen hyötyliikunnalla ja kelkka liikkuu talvella paljon kevyemmin...

    Mutta joka tapauksessa halvin tallin lämmitys muoto!
     
  19. Grazy

    Grazy Guest

    Vs: Tallin lämmitys edullisimmin (ent. Tallin lämmitys)

    Jaa, sitäkö tässä onki yritetty selvittää ??? miekö luulin että tämä on lämmityksen tinkaustopiikki :D
     
  20. BigDaadyJ

    BigDaadyJ F6 -07 / Z1 -07 / 800 Assault -11

    Vs: Tallin lämmitys edullisimmin (ent. Tallin lämmitys)

    Ja mie annan ens talvena 120pinomottia valmista halkoa ilmatteeks turisteille poltettavaks... Se on onneks halpaa. ;D
     

Suosittele tätä sivua