tra kytkimen tuho?

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä tommi, 2/11/06.

  1. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    Onkos teillä ollu nuitten liukunastojen vastin pintojen kans ongelmia?
    Ostaessani kelkan n2vuotta sitten vastinpinnat olivat lähes virheettömät...ostin uudet liukunastat jotka olivat kuitenkin erilaiset kuin alkuperäiset :eek: kuulema korvaava osa ja vanhan mallisia ei enää saatavana. Nastat on nyt sitten syöneet vastinpinnat lähes puhki!!! ??? Pinnat ovat niin kuluneet, että kytkimen uloin osa hankaa alumiini alumiinia vasten ulompaan lautaseen...hankala selittää. Johtuukohan tuo niistä nastoista, vai onkohan alkuperäinen syy esim. liian kuluneista akseli holkeista? Kiitos ei muuta...pitänee alkaa soitteleen purkaamot läpi, jos löytäs suht ehyen kykimen alle 500€ :'(

    Tässä kuva vielä nastoista (kanttinen alkuperäinen)
    [​IMG]
     
  2. Bearcat-97

    Bearcat-97 Well-Known Member

    Mulla ois ehjä kytkin myytävänä selkeästi alle 500e :)
    Se on -97 Formulasta, en tiä millanen sulla on. Tuo pyöreä nasta on ainaki sama, mitä siinä mun kytkimessä on...
     
  3. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    Kelkkahan Lynx cobra enduro 583rave -95. Laitahan tarjous tulemaan, niin harkitaan asiaa! ;)
     
  4. Deippa

    Deippa Yamaha Phazer FX -07

    Sitten joissakin 583:ssa on eri kartiolla kampiakselin kiinnitys ku muissa Rotaxeissa. MUTTA kannattaa ostaa sen minkä halvimmalla saat ja laittaa entinen sisempi lautanen. Niissä nimittäin on (ainakin uusissa) eroa jotain 100-200euroa. Itsekin otin aikanaan sitten jonkun muun vehkeen kytkyttimen ja vaihoin vanhasta rampit, jouset ja lautasen. Sen viissatasen joutuu tosiaan halvimmasta uudestakin vissin pulittamaan.

    Liukunastoista: Ainakin -98 mxz:ssa on nuo pyöreät nastat, enkä tiedä liekkö niistä olis ollu vian aiheuttajaksi.

    PS: Tän ketjun vois varmaan siirtää tai ainakin linkittää myös skeida/lynx puolella oleviin variaattori topikkeihin.
     
  5. ihottuma

    ihottuma Well-Known Member

    Mulla on just samanlaiset liukunastat TRA-kytkimessä, vuoden -93 Formula Plus ja 583 rotax. Ainaki mitä itse katselin netistä, niin jenkeistähän noita vanhan mallisia nastoja näyttäis saavan, tosin $ 8 hintaan :/

    Iteltä on kulunut noi nastat sillä tavalla kartioiks, että toisesta päästä (pituussuunassa) on enemmän tavara kuin toisessa päässä.
    Tuolla toisessa topicissa jo kyselinkin noiden kotimaisten nastojen hintaa, mutta en vielä saanut vastausta. Mitähän mahtoi nämä pyöreät kustantaa, ja mistä?
     
  6. tommi

    tommi Lynx x-trim re 800 -17

    Olisko nuo pyöreät ollu 10E luokkaa/kpl alkuperäisenä ja tarvikkeena 1,90E/kpl
     
  7. frozen

    frozen Tää on se tuttu pätkä.... -13 600RE

    Soita:Tuoviregas OY. Kaveri tilasi viime talvena uuden varin 350e,setissä ei ollu ramppeja ja jousta,muuten kaikki hilut.
     
  8. Jakelfin

    Jakelfin Nytro MtxT & RTX 136 -RX1 4100 -Titan Adventure

    Näytti sielä jotain tra:ta lojuvan pitkin hyllyjä. Tuskin ne kaikki sentään ihan rikkinäisiä on.. :) Googletahan numeroa ja soittoa.
     

Suosittele tätä sivua