Tukivarren lumenesto suojat

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä Erä-Jorma, 6/3/06.

  1. Erä-Jorma

    Erä-Jorma Well-Known Member

    Oletteko tehneet itse poikittais tuki varren kumisuojia jotka estää lumen pääsyn moottoritilaan. Omasta kelkasta on nuo kummankin puolen suojat hajalla ja tarvikkeena ei varmaankaan saa ja alkuperäiset maksaa maltaita niin josko ne sais itse tehtyä jotenkin. Olen ajatellut renkaan sisuskumista mutta kestääkö ne sitten yhtä reissua kauempaa. Ehdotuksia!!! Ja kelkka oli tuo -89 vuosmallin formula mxlt
     
  2. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Miten ois neula ja lankaa. Eli sopivan vahvasta kankaasta tekasee suojat, tuuskin kovin vaikeata.
     
  3. ihottuma

    ihottuma Well-Known Member

    Itelle tuli äkkiseltään mieleen jonkun hieman isomman auton vetarin suojakumi, josta sitten leikkelis sopivan.
    Suurin ongelmahan taitaa olla tuo muoto, joka on ikään kuin soikio tai ovaali. Autotarvikekauppaan menisin eka kyselemään, josko jostain esim. järeemmän kaluston laitteesta tuommoinen vetarin suoja löytyis.
     
  4. ZetaÄrrä

    ZetaÄrrä Well-Known Member

    käväseppä hyrdauliikka liikkeessä.. niillä pittäis olla sellasia haitareja mitkä tulee sylkyn varren päälle..niistä vois olla apua kun tiedät vaan sen "varren" elikäs tukivarren koon,ja sitte tieten pitäis tietää sen rungon reiän koko.

    Mut toi fiiberin patenttiki vois olla toimiva ::) ::)
     
  5. Erä-Jorma

    Erä-Jorma Well-Known Member

    Tuo kangas juttu vois ollakin ihan kokeilemisen arvoinen juttu. Siihen pitää jättää vaan riittävästi väljää, jotta se ei repeä kun tukivarsi tekee ylös-alas liikettä ja tuki varteen pitäisi olla joku stoppari ettei se kangas painu lumen vaikutuksesta konehuoneeseen. Tukivarren lisäksihän sitä menee myös ohjausvarsi läpi. Tuo Ihottuman mainitsema ovaali muoto on vähän se ongelma kun kaikki mitä olen löytänyt noita haitareita niin ne ovat joko pyöreitä tai neliön muotoisia
     
  6. ZetaÄrrä

    ZetaÄrrä Well-Known Member

    tehet siitä kankaasta.. ja holkit jostaki niitten varsien päälle ja siihen klemarilla kiinni se kangas?? toimii vai hä? ;)
     
  7. Erä-Jorma

    Erä-Jorma Well-Known Member

    katsomme mitä saamme aikaiseksi
     
  8. I_me

    I_me Paljon osia, mut ei enään yhtään kelkkaa...

    Itse sain juuri asennettua paikoilleen itsetehdyt keinonahkaiset "suoja kumet" aika näyttää kauanko kestää.
    Tekeminen oli sen verran V.mäinen homma että en ainakaan samanlaisia ala toistakertaa värkkäämään.
     
  9. Erä-Jorma

    Erä-Jorma Well-Known Member

    Laitahan kuvia tulemaan
     
  10. Jartsa

    Jartsa Lynx Enduro Sport -05

    Autopuolella löytyy hammastangon kumeista jos monenkin mallista lutteroa. Kannataa tutkailla.
     
  11. I_me

    I_me Paljon osia, mut ei enään yhtään kelkkaa...

    Soveltuu useimpiin, mutei vanhempiin ski-dooihin, niissäkun tulee kolme vartta samasta reiästä ja kaikille pitää olla oma tötterö.
     

Suosittele tätä sivua