Tuorevoitelun poisto

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä karra, 21/2/06.

  1. Induktanssi

    Induktanssi Guest

    Vs: Tuorevoitelun poisto

    Noooo.... voishan sen surutta varmaan peittää vaikka alumiinipalikalla.
    Herrasmies varmaan pistäs vielä joko pienen öljykupin tai rasvanipan....????
     
  2. kelkkakurko

    kelkkakurko Yamaha multiple..

    Vs: Tuorevoitelun poisto

    700 rippelissä kestää repiä pumppu akseleineen irti. alulaippa sinisellä silikoonilla siihen tilalle. sitte tuki se pumpulta menevä letku alakerthan ku oli aikasemmin neuvottu. jätä se poikittaisletku paikoilleen joka mennee kaulukselta toiselle. löikkeöljyä pensan sekhan ja eiku menoksi....
     
  3. maneman

    maneman Active Member

    Vs: Tuorevoitelun poisto

    Itsehän poistin vitspäkistä tuorevoitelun ja homma meni niin että
    Öljysäiliö vaijeri ja pumppu mäkeen. pikku pätkät letkua jotka tulppasin toisesta
    päästä runkolaakerien voitelun tilalle. Sitten vain kone levälleen ja tuota brp
    kamppeissa käytettävää "valaanrasvaa" (80e 50grammaa) kampuran laakereihin
    niin kestää varmasti
     
  4. ertsi

    ertsi -11 GTX SE 1200 4-TEC & -84 5900 GLX

  5. vinski

    vinski Ski-Doo Summit 850 X -20

    Vs: Tuorevoitelun poisto

    Itse en muista tiedä, mutta rotaxin kiertoluistikoneessa tapahtuu seuraavasti:

    Öljypumppu pois, lohkoon jäävän öljypumpun reikään tehdään sopivasta latasta peitelevy, johon tiivisteliimaa väliin. Kaasareiden kurkkuihin menevät öljyletkun nipat pitää tukkia. Itse laitoin vaan letkun nipasta toiseen, ettei saa ilmaa. Ja alkuperäisen öljypurkin heitin pois ja tilalle racing mallista peräisin oleva puolen desin purkki, josta menee kaksi letkua. Toinen kiertoluistin voiteluun ja toinen koneen keskilaakerin voiteluun.

    Tällainen viritys toimi ainakin viime talven ilman ongelmia.
     
  6. kelkkailija96

    kelkkailija96 Member

    Vs: Tuorevoitelun poisto

    Olen poistamassa polaris pro x2:sta tuorevoitelua ja nyt tuli mieleen että pitääkö kampiakselin laakereille menevät nipat jättää niin että öljypumppu puumppaa edelleen sinne öljyä vai riittääkö että tukin myös ne ja ajelen pelkästään seosbensalla.
     

Suosittele tätä sivua