Tuulettimen hihnan vaihto

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä skoterman, 29/12/08.

  1. skoterman

    skoterman New Member

    Millanen homma on vaihtaa tuulettimen remmi?  lynx ranger vm.2002 on rotax 503 koneella. Onnistuuko itellä ?
     
  2. Täällä taas...

    Täällä taas... kelkaton, eikä tuu enään.

    Onnistuu, suojat + pultti irti, niin vaihtuu helposti.
     
  3. AnttiV

    AnttiV Member

    Suosittelen käyttämään tuulettimen siipipyörän paikallaan pitoon tarkoitettua työkalua, kun mutteria avataan ja kiristetään. Työkalu kuuluu Lynxin työkalusarjaan. Sellaisen saa myös Lynx-liikkeestä, jos on hävinnyt. Maksoi jotain 10 euroa ja risat. Itse olen yhden siipipyörän särkenenyt, kun en tiennyt tuosta työkalusta, ja yritin lukita siipipyörän ruuvimeisselillä. Sitten piti alkaa hommaamaan rupeli tilalle kelkkapurkaamosta. Ja tarvikehihnat kannattaa unohtaa. Alkuperäinen maksaa tuplasti mutta siihen voinee myös luottaa. Itselläni on pelkästään huonoja kokemuksia tarvikehihnoista. Tulee kalliiksi, jos kone rikoontuu hihnan pettämisen takia. Onneksi niin ei ole minulla käynyt, kun kuulin tarvikehihnan hajotessa räpsähtävän äänen konekuomun alta.
     
  4. Lynxi

    Lynxi Lynx GL 250-89, Lynx adventure 550f-09.

    Tästä löytyy myös pieni ohje hihnan vaihtamiseen: http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=15948.msg272006#msg272006 Muista katsoa myös kuvat.
     

Suosittele tätä sivua