Ulkomaille töihin, vinkkejä yms keskustelua.

Keskustelun 'Vähemmän kelkkailuun liittyvä jutustelua' on aloittanut käyttäjä joutzi, 3/5/13.

  1. joutzi

    joutzi Well-Known Member

    Mie olen tässä pikkuhiljaa valmistuttuani ruvennu miettiin kaikenlaisia työkuvioita ja mitä sitä elämällään tekee kun nyt on kerta se paljon puhuttu iso mies. Yhtenä vaihtoehtona mulla on tässä pyöriny ulkomailla työskentely.

    Täälä kuitenkin on porukkaa, joka on vaikka minkälaisessa liemessä keitetty. Vieläkö Norjaan pääsee kalatehtaille töihin? Ei viittis ihan kauhian kauas lähtiä vain koittaan ja toivoon, et pääsis töihin. TOki sekin on vaihtoehto, mutta ei mulla tällä hetkellä ykkösenä.

    Kysynki teiltä vinkkejä, että mistä kannattee ettiä ulkomaan työpaikkoja. MOL:n sivuja tsuumaillu, mut onko muita tämmösiä mistä kannattee kahtella?

    Onko teilä antaa vinkkejä, et miten välttäisin jotain ikäviä miinoja tms, etten astuis vaikkapa samoihin kuoppiin ku teilä on mahollisesti käyny aikanaan.
     
  2. snowpro

    snowpro polaris IQ600rr-09 144" mod

    Vs: Ulkomaille töihin, vinkkejä yms keskustelua.

    Jos itse etsisin töitä ulkomailta, tutustuisin ensin alan yrityksiin ja sen jälkeen tutkalisin heidän nettisivujaan ja hakisin töitä tätä kautta. Itse en juuri perusta mol tai muista vastaavista minusta oikea tapa hakea töitä on vapaamuotoinen hakemus suoraan toimitsujohtajalle (jos mahdollista) myös soittaminen kannattaa aina. Tärkeää on päästä kasvotuksin työnantajan ja tulevien työkavereiden kanssa tällöin huomaa myös itse tahtooko kyseiseen puljuun edes jalallaan astua.
     
  3. Leader Dog

    Leader Dog ROTAX 440x-06 +R8 -63+R8 -64+912-ULS

    Vs: Ulkomaille töihin, vinkkejä yms keskustelua.

    Mitä tarkoitat ulkomailla?, Pohjoisessa Ameriikassa saattaa joissain paikkakunnilla olla hyvä että olet skandinaavi => rehellinen, täsmällinen ja lojaali.
    Esim. Canukeissa metsää riittää ja hommia kunnolliselle työn tekijälle. Venkulat palautuu kotiin maitojunalla ..
    Sama pätee Usassa, älä vie omia tapojasi mennessäsi, vaan parempi on jos "sulaudut" joukkoon.
    Eli maassa maan tavalla. ;), mihin ikinä kulkeudutkin.
     
  4. L4t3

    L4t3 AC CF/M 800 141" -11

    Vs: Ulkomaille töihin, vinkkejä yms keskustelua.

    Kannattaa tsiigata "metsien miehet" -sarjan kaikki tuotantokaudet oppimateriaalina ;D
     
  5. Pöllikuski

    Pöllikuski Well-Known Member

    Vs: Ulkomaille töihin, vinkkejä yms keskustelua.

    Ite olin Saksassa -90-92 23 vuotiaana tekemässä myrskytuhopuita eli tuulenkaatoja.Sinne piti hakea työlupa lähetystön kautta ja firma piti olla tiedossa minne menet ,kun lupia haki.
    Reissu oli sitten ihan mukava ja kasvattava.Tuli käytyä formulat ja rekkakisatkin katsomassa.Käsikin katkesi kädenväännössä ja sairaalassa tuli käytyä leikkauksessa tapahtuman tiimoilta.Nähtävää oli aikas lailla kaikenlaista.
    Ainut miinus tuosta reissusta vaan oli ku rahaa hävisin kahessa vuodessa n.200 000 suomen markkaa,koska työnantaja pikkusen kusetti meitä muutamia sinisilmäisiä.Meni 2 vuotta vanha mersu mikä makso Suomessa sillosilla varusteilla melkein 500 000 markkaa.Palkkojakin jäi muutama kymppitonni saamatta.
    Eli ei kannata luottaa liikaa ja parempi ku saat mustaa valakoselle,jos joudut jotakin jälkikäteen perimään.
    Suomeen palatessa sitä vaan totesi,että kyllä sitä vaan on hyvä täällä Suomessa asua ja tehä töitä. ;D
    T:Jone
     
  6. Kaimann

    Kaimann Akuutti kelekkakuume ja krooninen rahapula

    Vs: Ulkomaille töihin, vinkkejä yms keskustelua.

    Kalatehtaita ei ole enää kovin paljoa ja ainakin pohjoisimmassa norjassa nekin alkaa olla venäläisten valtaamia. Minkä alan ammattilainen topikin aloittaja on, vois vaikka vahingossa vilkasta mitä norjan työkkäri tarjoaa.
     
  7. joutzi

    joutzi Well-Known Member

    Vs: Ulkomaille töihin, vinkkejä yms keskustelua.

    Valmistun tradenomiks, erikoistuneena markkinointiin ja myyntiin. Pitääpä alkaa tutkaileen noita Norjan työkkärin sivuja.
     
  8. Java

    Java BD 3700

    Vs: Ulkomaille töihin, vinkkejä yms keskustelua.

    Norjassa huutava pula pätevistä eristäjistä öljy teollisuudessa.. pätevälle kielitaitoiselle miehelle on tarvetta, esim. Stavanger, Haugesund, ym.. etelän kaungit ;)
     
  9. Hra XC

    Hra XC Well-Known Member

    Vs: Ulkomaille töihin, vinkkejä yms keskustelua.

    Norjassa pitäis varmaanki osata puhua norjaa muutenki ku LA-SU-aamuina? Vai pärjääkö englannilla? ;D
     
  10. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Vs: Ulkomaille töihin, vinkkejä yms keskustelua.

    Norjassa pärjää englannin kielellä erittäin hyvin, vielä parempi jos ruåtsia osaa. Joskus on aamulla ollut vkl aikaan yksinpuhelua, ei ole kukaan kommentoinut ymmärtäneensä paikallisista. ;)
     
  11. Kaimann

    Kaimann Akuutti kelekkakuume ja krooninen rahapula

    Vs: Ulkomaille töihin, vinkkejä yms keskustelua.

    Tuossa Mitä minä löysin markkinointiin ja myyntiin, ja tässä yleisesti kattaus kaupan ja asiakaspalvelun tiimoilta
     
  12. Kaimann

    Kaimann Akuutti kelekkakuume ja krooninen rahapula

    Vs: Ulkomaille töihin, vinkkejä yms keskustelua.

    Kouluttaudu sairaanhoitajaksi niin osaisin jopa kysyä sulle työpaikkaa ;D
     

Suosittele tätä sivua