Ummessa ajo?

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä chip, 20/2/07.

  1. chip

    chip Lynx

    Tai no ummessa ja ummessa mutta nyt kun täälläkin on noin 40cm puuterilunta joka pöllyää niin meinaa tulla sellaista ongelmaa että pukkaa lunta konehuoneseen ja alkaa sitten hihna luistaa ja ilmeisesti kaasarit jäätää kun meinaa kaasu hirttää.
    Oletteko pistäneet noita lumiritilöitä umpeen kun ainakin tuossa kelkassa juuri varin päällä verkkoa josta lappaa suorilla sisään lunta. Sitten paisarin kummallakin reunalla ritilät josta pääsee paisariin lunta ja se pääsee turhaan jäähtymään.
    Voiko jäänestona käyttää masinolia vai olisiko diesel100 parempi kun niin olen kuullut, minkähän verran sitä pitäisi laittaa? Lähinnä nyt tuo remmin luistaminen(Remmin kulutusvara alkaa olla lopussa, vaikutusta?) isoin ongelma että onko muilla ollut vastaavaa ja miten ratkaistu?
     
  2. -valopää-

    -valopää- 800x summit `14

    Juu ite laitoin pari kolme viikkoa sitten omaan polleen nuo ritilät kuomuun.
    Euromotor centteristä tilasin sitä verkkoa, isolla silmällä.
    No ainaki se nyt kerää kaiken lumen siihen ritilöitten eteen mutta tuskimpa tuo näillä ilmoilla mtn haittaa..
     
  3. chip

    chip Lynx

    Minulla on kyllä sitä verkkoa mutta lumi valuu sen läpi hihnasuojaan ja siitä pääsee hihnalle. Tuleneeko pahoja kuumenemis ongelmia jos laittaisi jotain siihen verkonpäälle että menisi kokonaan umpeen ne reiät.
     
  4. Tuomas

    Tuomas Active Member

    Enpäs ole vielä huomannut kyseisiä ongelmia vaikka puuteria on täällä tuplasti ;D. Auttaisko jos peittäsit ne hihnasuojan aukot..? Mahtaakohan sulla kiertää neste kaasareissa? Itellä kiertää, ja ongelmitta menty tähän asti.
     
  5. machz

    machz Guest

    Hesusteippiä ja solumuovia oon käytelly väliaikaisesti reikien tukkimiseen. Ei niin kaunista, mutta toimii siellä höttyrässä. Tietty jären kanssa ja kokeilemalla umpeen niitä reikiä, jottei voimansiirto lämpene liikaa!
     
  6. chip

    chip Lynx

    Itse tänään tarkemmin testailin niin ei se hihna luista vaan se vaan eilen hätäisesti tuntui siltä. Edelleen on sitä ongelmaa että jos pöllyttelee paljon ummessa niin kaasarit jäätää, kone alkaa röpeltää, kaasu hirttää, samat oli ongelmat eilen ja se puhdittomuus johtui vain kun kaasarit ei pelaa kunnolla. Tuossa minun vehkeessä on pyöreäluisti kaasarit niin ei ole sitä nestekiertoa. Pitää katsella jos jotain suojaa kehittäisi päälle.
     
  7. moukka

    moukka Kelkaton on munaton..

    Laiittaos vähä leveempää muovia suksen alle ni ei kynnä keula.Tenua tankkiin pullon ohjeen mukan ja kaasarin nestekierto päälle. :p
     
  8. ihottuma

    ihottuma Well-Known Member

    Äiteeltä vanhat sukkahousut reikiin. Kiertää ilma kuten ennenki mutta pitää hötölumen kopan ulkopuolella.
     
  9. viperi

    viperi 2 x AC SnoPro 600 2013

    ;D ;D .. tarpees persevä äippä niin saa koko kelkan pussiin ;D
     
  10. rudolf

    rudolf Draakkeni -08, Lynx 454 Racing -96

    Ja vieraat kelkkailijat ;)
    OT: Haarakiilan kohalta jos otat ni suattaapi käyä vähän rikkaalla ja viiä tulupat ;D ;D ;D ;D
     
  11. moukka

    moukka Kelkaton on munaton..

    Woe! ;D Sie ja siu huarakiilat. ;D Joko kohta otama Rudi uusiks, viikolla tulee uus ketju :p
     

Suosittele tätä sivua