Verenluovutus

Keskustelun 'Jutustelua' on aloittanut käyttäjä Hösö, 7/12/09.

  1. Hösö

    Hösö rev ss-x 137"

    Noniin!

    Lyödäämpä tännekkin haaste! Joten kaikki kynnellekykenevät nytte kädet ojoon ja rapian puolenkilon pikalaihutuskuuri kehiin! :)

    Ittelle tuli aamulla textaria luuriin että on veripalvelulla nesteet vähissä ja pyydettiin luovuttamaan verta jo heti alakuviikon päivinä, joten kävin jo iltapäivällä tarjoamassa oman osuuteni sitä tarvitsiville. Olenhan saanut itsekkin verta leikkauksessa ja vieraalla verellä on nostettu lähipiiristä useita takaisin tolpilleen. :)

    Aamulla näytti muuten veripalvelun (www.veripalvelu.fi) listat meleko kuivilta ja nyt illasta on jo saatu tippoja täyteltyä. Tuolta on heleppo muutenkin seurailla veren tarvetta. Itse ainakin seurailen, vaikka en pääsisi luovuttamaan.

    Olen itse nyt säännöllisesti luovuttanut 2kk välein ja olen jääny "neulan vangiksi". Hyvällä tavalla. ;) Jännä homma, miten hyvä mieli siitä tulee kun on pussi saatu täyteen, ja kaunis kiitos hymy tärähtää hoitajilta tarjolle. ;)

    Jos aiheuttaa pahaa verta, niin voihan tämän pistää bittiroskikseen...

    BTW, pussi tärähti täyteen ajassa 6min ja 2sek. On tullut kokoajan parannettua aikaa. Ens kerralle on jo uudet kujeet tiedossa miten mennään alle 6min! ;)
     
  2. Makkola

    Makkola Well-Known Member

    Vs: Verenluovutus

    Heti luovutan verta ku pääsen piikkikammosta yli :D
     
  3. viperi

    viperi 2 x AC SnoPro 600 2013

    Vs: Verenluovutus

    Mielellään luovuttasin mut kun lekurit ei anna luovuttaa ja pelkäävät et joutuuvat pian saman pussin tyhjentämään takasin :D :p
     
  4. JK83

    JK83 Summitti ja kittycat

    Vs: Verenluovutus

    Kuin myös! Koskaan ei tiedä millon itse tarvii, mutta se piikki ei oo kiva..
     
  5. Markku.S

    Markku.S Kelkaton kelkkailija

    Vs: Verenluovutus

    Erinomainen idea!!!  En ikinä ole vielä luovuttanut, aina kyllä suunnitellut.. mutta nyt otan haasteen vastaan ja käyn testaamassa vielä tän vuoden puolella, että selviääkö siittä tosiaan hengissä ;D ;D

    Oon aina ollu kuitenki vähä luovuttajatyyppi ;D


    EDIT: Just ehtii vielä tälle vuotta kaikki Ylivieskan kovimmat jätkät luovuttaan ;)

    30.12.2009
    keskiviikko klo 13-18 YLIVIESKA,
    Seurakuntatalo Kirkkotie 2, 84100 Ylivieska
     
  6. Fiiberi

    Fiiberi Guest

    Vs: Verenluovutus

    Tuskinpa vapaaehtoisesti luovutan koskaan, maailman kovin neulakammo.
     
  7. F3

    F3 Vaimikäseoli...?

    Vs: Verenluovutus

    ^Komppaan edellistä... ;D Hyvä, että pakolliset rokotukset uskaltaa ottaa...
     
  8. macro

    macro Well-Known Member

    Vs: Verenluovutus

    Intissä tuli luovutettua, sen jälkeen monesti ollut aikomuksena, mutta aina jäänyt jonku tekosyyn nojalla. Tässäpä olisikin hyvä uuden vuoden lupaus. Isä-ukolla on seinällä sopiva haaste, 100 luovutuskerran mitalli.
     
  9. Hösö

    Hösö rev ss-x 137"

    Vs: Verenluovutus

    Joo, mieki sain oman kipinäni kuramopovoorumin kautta. Pitkään olin miettiny ja kerran kävin ovella asti toteamassa että edellisviikon flunssa oli este. Noh, nyt on 3 vai 4 kertaa säännöllisesti takana. :)


    Asiallinen lupas! :D

    Pittää ittekki pyrkiä tuohon 100 luovutuskertaan! Muutaman vuoden siihen saa kyllä luovutuskertoja kerätä! :)
     
  10. MM

    MM skippadoo

    Vs: Verenluovutus

    Heh, meinaatko laittaa tuplaneulilla vai ihanko aukasta koko valtimon? ;D

    BTW, pussi tärähti täyteen ajassa 6min ja 2sek. On tullut kokoajan parannettua aikaa. Ens kerralle on jo uudet kujeet tiedossa miten mennään alle 6min! ;)
    [/quote]
     
  11. Puppe

    Puppe BackyardKing

    Vs: Verenluovutus

    Pitäsköhän käydä, taitaa n. 8 vuotta olla viime kerrasta...
     
  12. Motopete

    Motopete Well-Known Member

    Vs: Verenluovutus

    Mun veri on sen verran viallista että sitä ei huolita... Muutoin varmasti luovuttaisin. ::)
     
  13. HTC

    HTC -98 g type

    Vs: Verenluovutus

    Aina yrittäny käydä luovuttamassa kun vaan mahdollista, työ ajat usein vaan haittaa!
    En tiedä löytyykö lääketieteellistä selitystä mutta luovutuksen jälkeen tuntuu olo pirteemmältä eikä väsytä
    kellon ympäri!
     
  14. Poikanen

    Poikanen BoonDocker DS4100 850 E-TEC -18

    Vs: Verenluovutus

    Hienoa että jotku pystyy luovuttaan. Itsekkin kannatan ehdottomasti ajastuta, mutta neulakammoltani en siihen taia pystyä. Pitäis ainaki olla rohki päissä ja se ei taia olla hyvä homma jos on promillekki valmiina seuraavalle käyttäjälle :D
     
  15. Halo

    Halo chick-doo612äsäs

    Vs: Verenluovutus

    Mutta eikös se nyt hyvät herrat ole niin että siittä neulakammosta pääsee siksi aikaa yli ko omastansa luopuu? Koskaan kun ei tiijä että kuin läheltä tarve liippaa ja kaippa sitä nyt on pahempaaki tullu koettua ko hetkellinen nipistys kyynärtaipeessa?

    Huonolla pistäjällä sattuu, hyvällä ei. Mutta siitä pistotunteen ikävyydestä huolimatta luovutan säännöllisesti. Tarjonnat on hyvät ja olo jälestä vallan mainio.

    Suosittelen "uhrautumaan" oikeasti hyvän asian puolesta

    ;D
     
  16. polle123

    polle123 Well-Known Member

    Vs: Verenluovutus

    Itellä paksu veri,luovutuksen jälkeen hb tippuu kymmenen pykälää ja alkaa veri kiertään myös varpaissa asti :)
    Itteki oon paljon pirteempi kun oon käynyt luovuttamassa...
     
  17. Halo

    Halo chick-doo612äsäs

    Vs: Verenluovutus

    Nonni, kolme kk kilahti täyteen ja käväsin luovuttamassa verta. Käykäähän muutkin että saa joulunajaksi varastoihin kampetta
     
  18. Hösö

    Hösö rev ss-x 137"

    Vs: Verenluovutus

    Hyvähyvä! :)

    Kai sie raahasit sen äliöttäjänki sinne?
     
  19. Halo

    Halo chick-doo612äsäs

    Vs: Verenluovutus

    En kerenny kun tuli vähäsen hoppulähtö ja sitten lopunpeleissä piti rukkoilla, että valutan nopiaa pussin täyteen ko parkkiaika meni umpeen.

    Mutta seuraavalla kerralla sitten
     
  20. Hösö

    Hösö rev ss-x 137"

    Vs: Verenluovutus

    ja aika oli? ;D
     

Suosittele tätä sivua