Viimeisin "retro" hankintasi

Keskustelun 'Aikojen takaa' on aloittanut käyttäjä rimini, 6/12/11.

  1. elaniwinha

    elaniwinha Well-Known Member

    Vs: Viimeisin "retro" hankintasi

    yamaha sw400 :)
     
  2. giuzeppi

    giuzeppi Winha 32, Elan, Indy SKS, Lynx 420, 520, 535, 5900

    Vs: Viimeisin "retro" hankintasi

    Tuohon okkelipokkeliin näyttäisi olevan varakuomu juukassa päin, jos väärät teipit alkaa rassata. Voi kyllä olla väärää vuosikertaa. Samassa paikassa on kaikennäköisiä kaasareita, primereitä ja bensapumppuja käytettyinä. Useimmat mitä olen sieltä ostanut on olleet ihan ok. Lynxin purkuosien kohdalta löytyy (malli 520) sassilaiseen lähes kaikki osat

    http://www.kekenkelkka.fi/fi/ws/88/723/sekalaisia+osia/ockelbo+300+kuomu.html
     
  3. Vesa50

    Vesa50 Ockelbo 300-S, Lynx 250

    Vs: Viimeisin "retro" hankintasi

    Oliko tuo Giuszeppin kommentti tarkoitettu minulle? En tunne tämän keskustelupalstan toimintaa.
    Kysäisin entieltä omistajalta kuomusta. Alla onkin yllätys-yllätys Lynx GL 250 joku 1985-1993 välisen ajan liukutelasto, joka voi aiheuttaa sen, että koppa on myös jouduttu vaihtamaan. Kelkka on minusta 1149 km päässä, joten ihan heti en pääse tarkastamaan :)
     
  4. giuzeppi

    giuzeppi Winha 32, Elan, Indy SKS, Lynx 420, 520, 535, 5900

    Vs: Viimeisin "retro" hankintasi

    Joo sinulle oli tarkoitettu. Tai miksei muillekin joilla sattuu olemaan tuommoisille ockelbon osille tarvetta
     
  5. Vesa50

    Vesa50 Ockelbo 300-S, Lynx 250

    Vs: Viimeisin "retro" hankintasi

    Kiitos tiedosta Giuzeppi. :) En luultavasti ala entisöimään Ockelia, kun siihen on jo telastokin vaihdettu. Aion kuitenkin pistää sen uuteen maaliin sekä huoltaa. Mainitsin, että minulla on kotiverstaassa kakkosmoottori avattuna. Olen kuvannut jokaisen vaiheen, jotta saan sen takaisin kasaan. Lähinnä epäilin Stefoja kun ei lähtenyt käyntiin yhtäkkisen sammumisen jälkeen. Voisin jakaa tämän operaation, mutta en tiedä, mistä Tälläinen "Aloita uusi aihe" -valikko löytyy. ???
    Tuntuu siltä, että se ei ihan kuulu tähän aiheeseen.
     
  6. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Vs: Viimeisin "retro" hankintasi

    Kohtuu ehjän näköinen OC.
     
  7. Vesa50

    Vesa50 Ockelbo 300-S, Lynx 250

    Vs: Viimeisin "retro" hankintasi

    Pientä näpertelyä kaipaa, mutta käy ja kulkee; tosin en vielä ole lumessa kertaakaan päässyt kokeileen. Vain syyskuun alussa jängällä ajelin sen uuteen "talliin". Tämä se vaatii ovet molempiin päihin kun pakki puuttuu.
     
  8. giuzeppi

    giuzeppi Winha 32, Elan, Indy SKS, Lynx 420, 520, 535, 5900

    Vs: Viimeisin "retro" hankintasi

    Kun napsautat etusivu -nappia ja menet esim. "aikojen takaa" taikka "projektit" -osioon, niin uusi aihe -napin pitäisi kyllä ilmestyä tuonne sivun ylälaidalle. Noille alueille sopii laitella enemmän juttua ockelbosta.
     
  9. Vesa50

    Vesa50 Ockelbo 300-S, Lynx 250

    Vs: Viimeisin "retro" hankintasi

    Kiitos Giuseppi, kokeilen tuota, mutta vasta huomenna. Nyt on kolmen sukupolven seurustelut menossa :D
    Kokeilin tätä kuitenkin heti; ei löydy sellaista valikkoa. Sitä minä ihmettelenkin!
     
  10. joni k.

    joni k. Mxz X-rs E-tec 600-11, Jag 340-89, Lumikko.

    Vs: Viimeisin "retro" hankintasi

    Kyllähän tuo "uusi aihe"-nappi siitä pitäisi löytyä samalta kohdalta, kun tämän topikin "vastaa"-nappikin.
    Ei siis aivan sivun ylälaidastakaan, vaan hieman alempaa.
    Tosin kirjautuneena pitää olla. Muutoin ne napit ei näy. :).
    Eli etusivu > "aikojen takaa" tai "projektit". Tällöin näkyy sinisellä taustalla kohta-"uusi aihe".
     
  11. Vesa50

    Vesa50 Ockelbo 300-S, Lynx 250

    Vs: Viimeisin "retro" hankintasi

    Kiitos Joni K, mutta ei löydy sellaista nappia(olen kirjautunut) Minulla näkyy niin ylhäällä kuin alhaallakin vasemmalta oikealle : VASTAA-MUISTUTUS-MUUTA LUKEMATTOMAKSI-LÄHETÄ AIHE-TULOSTUSVERSIO eikä muuta. Ainoa missä olen sen nähnyt on lukiessani Jani Sipolan viestiä "UUTTA - KUVAT HELPOSTI POSTAUKSEEN". Siinä näkyi täppä "Aloita uusi aihe"; muualta en saa sitä esiin vaikka mitä tekisin. Ehkä en tajua jotain....
    NO NIIN; NYT LÖYTYI. SE TULEE MUTKAN KAUTTA. KIITOS AVUSTA. Eli en tajunnut :-[
     
  12. tunppi

    tunppi Polaris 700 Pro X -03 - Polaris XCR 600 -95

    Vs: Viimeisin "retro" hankintasi

    Joko tämmönen 21 vuotta vanha menee retrohankintoihin?
    [​IMG]
    -95 Polaris 600 XCR tuli eilen haettua pihakoristeeksi. Ikäsekseen ja hintasekseen ei mitenkään hullummassa kunnossa, mittarissa on rapiat 4000ml mutta siitä nyt ei tiiä kukaan paljonko on oikeasti ajettu 8) Koittaa tehä laaja perushuolto ja ajjaa talvi hymyssä suin ;D
     
  13. Broadspeed

    Broadspeed +10 kelekkiä

    Vs: Viimeisin "retro" hankintasi

    No nyt on kones! 8) Meleko suksimuovit laitettu :)
     
  14. tunppi

    tunppi Polaris 700 Pro X -03 - Polaris XCR 600 -95

    Vs: Viimeisin "retro" hankintasi

    Saattaa olla että lähtee nuo suksimuovit ja peltisuksetki varastoon oottamaan parempia päiviä ja museorekisteröintiä ;D Yhet pollen muovisukset ois, puuttuu vaan toisesta nokkalenkki.
     
  15. Broadspeed

    Broadspeed +10 kelekkiä

    ---------
     
    Viimeksi muokattu: 12/2/18
  16. Vesa50

    Vesa50 Ockelbo 300-S, Lynx 250

    Vs: Viimeisin "retro" hankintasi

    Miten tuo museorekisteröinti vaikuttaa? Voiko kelkkaa käyttää sen jälkeen normaalisti vai onko rajoitteita?
     
  17. tunppi

    tunppi Polaris 700 Pro X -03 - Polaris XCR 600 -95

    Vs: Viimeisin "retro" hankintasi

    Enminä nyt ihan tosissaan oo tuota museoimassa :) en.tiiä miten vaikuttaa kelkassa käyttöön, tietääkö joku?
     
  18. Vesa50

    Vesa50 Ockelbo 300-S, Lynx 250

    Vs: Viimeisin "retro" hankintasi

    OK, ajettavaksihan nuo vanhemmatkin kelkat on tarkoitettu :)
     
  19. Lynx 530

    Lynx 530 '71 200, '80 530, '87 GLS3300, '92 Giant Special

    Vs: Viimeisin "retro" hankintasi

    Kai siinä on se sama homma kuin muissakin museovermeissä että 30 päivää vuodessa saa ajaa ja vakuutusmaksut vain muutaman kympin.
     
  20. Vesa50

    Vesa50 Ockelbo 300-S, Lynx 250

    Vs: Viimeisin "retro" hankintasi

    Kiitos, tämä 30 pv riittää minulle hyvin. Tosin en ole varma saako tällaista Ockelbo-kelkkaa, jossa Lynx Gl 250 telasto museorekisteriin. Se on vähän sekasikiö. Muut, kuten moottori ja loput osat on Ockelbo 300-S vuodelta 1978. Keulakopan tarrat ovat kyllä 1982 tai 1983 Ockeleista, mutta ne on helppo vaihtaa alkuperäisiin. Niitä näyttää olevan ainakin Ruåtsista saatavilla.
     

Suosittele tätä sivua