Virtalukossako vika?

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä G-T, 21/3/06.

  1. G-T

    G-T Ei kelkkaa enää

    Sellaista vikaa kelkassa jotta valot vilkkuu ja himmenee ja ajoittain ei toimi ollenkaan. Kiekki ja polttoainemittari toimii millon toimii ja välillä ei sammu eikä käynnisty virta-avaimesta. Kelkan käynnissä ollessa virtavainta hiukan sammutusasennon suuntaan kääntäessä valot kirkastuu normaaliksi. Johdot on ehjät ja maadotus kunnossa.
     
  2. "Sixpäkki"

    "Sixpäkki" Xterrain 900 R Turbo

    Mikähän kelkka on kyseessä? Mutta kokeile nypätä koko virtalukon pohja pois... Vanhemmissa kelkoissa voi ohittaa koko virtalukon nuin helpolla toimenpiteellä. Eli toimii ilman avaintaki.
     
  3. Jälli-Eeti

    Jälli-Eeti Lynx Re 600 Etec -12

    mulla on ligtissa samanlaista vikaa. jännitteensäätimen vaihdon jälkeen valot on himmentyny ja ku lukosta vähä kääntää nii valot kirkastuu. käyntiin saaminen tartilla tekkee tiukkaa lämpimänäkin. 5sek. tarttausta ja pumppaamalla kaasua lähtee. mutta saapihan sen vetämälläki. ei niin huono kunto ole :) lukko se kyllä on vähä väljä niin se taitaa olla loppumassa. lynxin vakio lukko paikalla 98 vuoesta asti nii ei ihme olekkaan että alkaa loppumaan.

    edit. sormien käyttöhäiriö
     
  4. G-T

    G-T Ei kelkkaa enää

    Kelkka on lynxin 600 tourinki -99. Alkuperänen lukko mullakin on Mulla se ei välillä inahakkaan kun avainta kääntää. Muuten kyllä lähtee hyvin käyntiin, mutta ilmeisesti virtalukossa on jotain kosketushäikkää. Ei oikein pysty sitä purkamaankaan kun se on valettu mötikkä. No ei tuo kallis investointi ole. Ei muuten lähe ainakaan mulla käyntiin ilman virtalukkoa.
     
  5. Jälli-Eeti

    Jälli-Eeti Lynx Re 600 Etec -12

    olekko tarkistanu onko se sielä lukon alla oleva musta laatta missä on johot kiinni niin kunnolla kiinni lukossa ja ei ole hapettunu liittimet?
     
  6. G-T

    G-T Ei kelkkaa enää

    Juu olen kattonu. Siellä virtalukossahan tietääkseni pyörii avaimen mukana jonkinmoinen metallilätkä tms läkkärä. liekkö se irti tahi paskanen eli virta ei kulje läpi kun siitä virtalukkoon jonkinverran niitä johtoja menee? Täytyy kattella lisää kunhan taas pitkän tauon jälkeen kelkan tykö pääsee ja käyn purkamolta samalla käytetyn lukon ni ei tule pahasti turpaan jos vika ei siinä olekkaan.
     
  7. G-T

    G-T Ei kelkkaa enää

    Voi p...... :mad: :mad:!! Ei ollu vika virtalukossa vaan siellä missä viimesenä oisin voinu kuvitella sen olevan! Tangonkorotuslevy oli hangannu räpylänlämmittimen johot puhki ja sieltä veti oikoset. Voi juma että osaa olla vaikeeta! :mad:
     

Suosittele tätä sivua