Winha

Keskustelun 'Muut merkit' on aloittanut käyttäjä nirppu988, 12/1/06.

  1. iiroh

    iiroh Well-Known Member

    Vs: Winha

    Noita Talmun suorakaideheijastimia saa esim IKH:n valikoimasta. Ruuvien väli
    edelleen sama eli käy heittämällä ...
     
  2. giuzeppi

    giuzeppi Winha 32, Elan, Indy SKS, Lynx 420, 520, 535, 5900

    Vs: Winha

    Kyllä se penkinkoroke oli itse tehty. Mutta asennan sen takaisin kun joskus saan rungon maalatuksi. Tätä kelkkaa liikuttamaan tulee Kohler 295-2, kunhan löydän jostain sille sopivan imukurkun, sekä Mikuni VM30:n. Toisessa Winhassa nyt VM32 ja sillä näyttäisi toimivan kaikinpuolin hyvin. Jos joku tarvitsee Mikuni VM34 -kaasaria, josta puuttuu ryypyn mäntä vaijereineen, niin myyn n. 30 eurolla. Kiitokset kekenkelkalle hiton hyvästä VM32 kaasarista, oli ilmeisesti Rotax 503 Skandinavian jatkona ollut. Winhat pitäisi selvyyden vuoksi numeroida hankintajärjestyksen mukaan; 3900 on n.1, 52 on n.2, 32 n.3, 30 jossa 340cc kone on n.4, uusin 30 on n.5. Ai näitä onkin jo 5, olen jo mennyt laskuissa sekaisin.
     
  3. Rizhto

    Rizhto Well-Known Member

    Vs: Winha

    Sun kokoelma kasvaa aika Winhaa vauhtia...
     
  4. iiroh

    iiroh Well-Known Member

    Vs: Winha

    Joo, nyt on kyllä sellainen tahti tuossa kaluston kartuttamisessa että oma 4 vanhuksen
    kokoelma tuntuu ihan näpertelyltä ;D
     
  5. giuzeppi

    giuzeppi Winha 32, Elan, Indy SKS, Lynx 420, 520, 535, 5900

    Vs: Winha

    Tahtoo vaan olla, että tätä määrää kalustoa ei saa pidettyä edes kunnossa, vaikka olisi koko ajan korjaamassa. Entisöinneistä tai laajemmista kunnostuksista nyt puhumattakaan, sellaiseen ei minun rahat riitä jos kaikkiin pitäisi tehdä.
     
  6. _olbe_

    _olbe_ Ski-doo 144" 600rs open mod, Ski-doo 144" mxz "zx"

    Vs: Winha

    Mistähän löytyisi sähkökaavio 550 Winhaan, joka avulla saisi valot kytkettyä. Lähinnä ihmetyttää ne jännitteensäätimet. Isompaan taisi mennä musta ja punainen johto. Pienempään ainoastaan musta. Alko tuo Winha vihdoin toimimaan... noin kuusi vuotta sitten toimi viimeksi. ;D No tuli kone rempattua ainakin huolella.
     
  7. iiroh

    iiroh Well-Known Member

    Vs: Winha

    Tuota tuota, onko tosiaan 2 jännitteensäädintä, ei kuulosta normaalilta eikä varsinkaan järkevältä.
    Pitäisi olla yksi jännitteensäädin, jossa tyypillisesti keltainen johto (kuvassa YL) se joka rinnakkain valojen kanssa
    ja musta johto (kuvassa BK) tai sitten jännitteensäätimen metallinen ripa kiinni kelkan rungossa.
    Voi tietysti olla ihan eri johdinvärit Winhassa.

    Itselläni vuoden 1980 Lynx 600 jossa sama kone eli Rotax 503. Tuohonkaan kelkkaan en oo löytäny
    mistään ohjekirjaa tai kytkentäkaaviota ja oon käyttäny oletuksena samanikäisen Skidoon kytkentöjä
    Skidoo korjausoppaasta. Everest ja Futura 500 kelkoissa myös Rotax 503. Tuo kytkentäkaavio ohessa.

    [​IMG]
     
  8. giuzeppi

    giuzeppi Winha 32, Elan, Indy SKS, Lynx 420, 520, 535, 5900

    Vs: Winha

    Joskus oli jaossa se -80 Winhojen korjausopas, jossa oli sähkökaaviot. Jollain minun koneella se kyllä on vieläkin, yritän katsella tässä joku päivä jos saisin laitettua kuvan siitä sähkökaaviosta.

    Viimeisimmässä Winhassa oli sittenkin tyyppikilpi, oli vaan viisaasti maalattu mattamustaa rostexia päälle. Runkonumeron sieltä kuitenkin sai esiin.
     
  9. _olbe_

    _olbe_ Ski-doo 144" 600rs open mod, Ski-doo 144" mxz "zx"

    Vs: Winha

    Suuret kiitokset! Voi olla että pienempi jännitteensäädin on lisätty jälkikäteen. Pitää joku ilta räveltää noita sähköjä.
     
  10. iiroh

    iiroh Well-Known Member

    Vs: Winha

    http://koti.mbnet.fi/jispeg/Ly3zxdss.pdf

    tuotako giuzeppi tarkoitti ? aika iso tiedosto ja tää on tosiaan helkutin hyvä dokumentti, mutta
    tässä ei oo selkeitä skemoja jossa kaikki sähköt ... vai oliko joku muu ?
     
  11. giuzeppi

    giuzeppi Winha 32, Elan, Indy SKS, Lynx 420, 520, 535, 5900

    Vs: Winha

    Tutulta näyttää, tuo se varmaan oli.
     
  12. Bemon

    Bemon Well-Known Member

    Vs: Winha

    Mitkä on tuon mun jatkoperällisen winha 34 telamaton mitat? 380mm on leveys mutta pituus, jako jne...
     
  13. _olbe_

    _olbe_ Ski-doo 144" 600rs open mod, Ski-doo 144" mxz "zx"

    Vs: Winha

    Valot toimii! :) Tekniikaltaan tämä on hyvä. Kone rempattu, vaihteisto laakeroitu, uusi tela yms. Käytönjälkiä on, mutta ajettavaksi tämä on tehty. Tarkoitus olisi ollut kesällä hiekkapuhaltaa ja maalata runko, mutta Lynxi meni tämän projektin edelle. [​IMG]
     
  14. giuzeppi

    giuzeppi Winha 32, Elan, Indy SKS, Lynx 420, 520, 535, 5900

    Vs: Winha

    Hyvä peli. Runkohan tuossa on melkein sama mitä minun ikivanhassa Winha 52:ssa, mutta moottori on se parhaista parhain Rotax 503. Painoakin on enemmän että vetohommat onnistuu. Vieläkin tympäisee kun en vuonna 2006 ostanut tuollaista, kun tilaisuus oli. Tonnin hinta tuntui silloin muka kovalta, tonnin ajetusta tosi siististä laitteesta jossa oli pakkauusi tela. Pahoin pelkään että sama yksilö päätyi paljon myöhemmin purkukelkaksi, ja sen kaasari olisi nyt minun Winha 30:ssä. Toivottavasti ei, kelkkapurkaamon kuvissa vaan näytti samalta se yksilö ja kilometritkin täsmäsi.
     
  15. iiroh

    iiroh Well-Known Member

    Vs: Winha

    Tuon 34 jatkoperä-Winhan maton mitat lienee samat kuin omassa 30M mallissani, eli

    A=50mm, B=74, leveys 380mm, pituus 3700mm

    A=jakoväli 50mm, B=puikkojen määrä 74 eli myös 50mm puikkovälien määrä 74

    Maton pituus siis 74 x 50mm = 3700mm

    Samat mitat eli sama matto myös 320J Lynxissäni
     
  16. giuzeppi

    giuzeppi Winha 32, Elan, Indy SKS, Lynx 420, 520, 535, 5900

    Vs: Winha

    Mitenköhän kännissä olen joskus kasannut tuon 340:n WInha numero 4:stä.. Vasemmassa pytyssä ei ollut kannentiivistettä, ja pari mutteriakin löysällä. Eipä ihme että puhalteli kaasun mukaan öljysumua koneen kyljestä. Saa nähdä miten ärtsy tästä tulee kun kannentiiviste on paikallaan eikä vuoda.

    Winha nr. 5 ei saanut purkutuomiota, vaan on läpikäymässä kevyttä käyttökunnostusta ruostumisen ehkäisemiseksi. Rungon maaliksi tuli Hammeria, hienostuneesti telalla levitettynä, yleensä olen tyytynyt pensseliin.. No pensselillä tämä oli ennenkin maalattu. Hiekkapuhallusvehkeistä, maaliruiskuista ja lämmitetyistä työtiloista ei ole tullut nähtyä edes unta. Seuraavan rojektin eli 32:n kanssa saisi joku noista olla jo apuna. Kone eli k295-2ax kasaantuu vähitellen, Mikuni 30:ä kaipaillaan edelleen, myös pakosarjaa. Winha n. 4:n mukana tulleesta koneesta oli alakerran laakerit ruostuneet, pytyt oli vasta poratut ja priimat. Petris:n aikanaan lapin suunnalta lähettämän alakerran ja näiden pyttyjen avulla näyttäisi kasaantuvan ehjä kone. Aikanaan tämän suksiväliä levennettäessä on nähty melkoinen vaiva. Uskomattomia hitsauskyhäelmiä on, ja kieroon asennetut iskaritkin suksissa.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  17. Mckonen

    Mckonen Evinrude Bobcat/Terhi 10/Winha 60

    Vs: Winha

    Meiltä lähtee myyntiin 30 sarjan Winha ilman konetta.... kaikki muut osat paikoillaan muovipalamattoa myöten,tuulilasi pleksi taitaa puuttua.
    Hintaa lähdetään neuvottelemaan jostain 170€ nurkilta...myynti ilmoa kuvien kera huomenna sitten.
     
  18. Bemon

    Bemon Well-Known Member

    Vs: Winha

    Mckonen laita mulle lisätietoa ja kuvia tuosta myytävästä winhasta!! Olen kiinnostunut!
     
  19. Mckonen

    Mckonen Evinrude Bobcat/Terhi 10/Winha 60

    Vs: Winha

    Kelkka on toisella tallilla joten huomenna iltapäivästä kun pääsen takaisin sieltä koneelle linkitän nettivaraosa myynti ilmon tänne ja sinulle kuvien kera.
    Winha löytyy Iisalmesta.
     
  20. giuzeppi

    giuzeppi Winha 32, Elan, Indy SKS, Lynx 420, 520, 535, 5900

    Vs: Winha

    Voi jessus että 340 Kohleri naukui, kun vasenkin pytty oli mukana pelissä. Täyttä vauhtia kovaa jälkeä paahtavasta elanista (ainakin 45 km/h..) pääsi ummen kautta edelle että pölähti. Ja alkoi vielä käynnistymään kertanykäisyllä kylmänä ja lämpöisenä. Sitä ei tämä koneyksilö ole ikinä minun aikana tehnyt. Ei taida tämä kaksipyttyinenkään olla ihan toivoton tapaus.

    Jos Bemon ei tarvitse kuomua siitä McKoneen Winhasta, niin voisin tarjota runkonsa puolesta ehjästä kuomusta jotain. Hyvässä maalissa ei tarvitse olla. Jos siis ei ole se kantikas malli vaan pyöreäreunainen. Tulisi kerrankin ostettua pelkkä kuomu mitä tuo 32 kaipailee, eikä kokonaista raatoa. Jossain vaiheessa pitäisi ehkä ajaa iisalmen ohi, kun Lynx GLS:n telan ostajalle pitää ilmeisesti viedä tela perille asti.

    Toki Bemon saa viedä koko läjän jos purkamisesta on yhtään vaivaa. Liikun minä keski-suomessakin joskus ja voin hakea sitten bemonilta sen kuomun, jos se jää tarpeettomaksi.
     

Suosittele tätä sivua