yamaha kopsahti.

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä hipsu, 26/12/05.

  1. hipsu

    hipsu Member

    yamaha mountain lite
    Kopsahti kantoon ja vaurioina oikea tukivarsi vääntyi mutta niitähän voi korjata tai laittaa uuden.
    Suurin huolen aiheeni on vääntynyt astinlauta joka nousi noin 6senttiä.
    Mikä olisi paras konsti alkaa oikomaan sitä. ???
     
  2. Hiikeri

    Hiikeri - Ei kelkkaa -

    Parasta konstia en tiedä mutta itse kokeilisin siten että 2x4" tai jytkympää pölliä alle > tuettuna oletettuun astinlaudan kohtaan asti(ettei pääse sitten nitkahtamaan liikaa astinlauta vaan jää "oikealle" tasolle), ja sitten lekaa.

    Ko. taittuma kohtahan on sitten entistäkin heikompi, siihen kohtaan Tee-Se-Itse lisätuenta vastaisuuden varalle olisi varmasti erittäin suotavaa.
     
  3. Antza

    Antza 800 etykki

    Minulla oli melko sama tilanne, mutta kuhmu/vekki tuli astinlautaan alaspäin. Oikaisua varten löytyi sopiva teräspalkki häkkyrä, jonka avulla saimme hydraulitunkin sinne palkin ja vekin väliin ja ei muuta kuin tunkkasi vekin suoraksi. Siinä palkissa siis oli käpälät mitkä tulivat astinlaudan yläpuolelle ja poikkipalkki alapuolelle.

    Ja kun saat sen suoraksi jollain konstilla, niin kannattaa tosiaan väsätä, tai ostaa jotkut vahvikkeet siihen ettei nitkahda uudestaan.
     
  4. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

    Jeba, harjaterästä sitten astinlaudan kanttauksen sisään tukemaan lautaa.
     
  5. yammupoika

    yammupoika Guest

    voi mahoton! mulla kävi sama juttu tänä keväänä
     
  6. LamsiA

    LamsiA ?

    On sitä sattunu tääläki päin... ::)
    [​IMG]

    Laittaa vaan esim tunkin tai jonku pölkyn tukemaan astinlautaa alhaalta päin(jos sulla yammussa oli ylöspäin noussut) ja vaikka lekalla hakkaa suoraksi. Ite löin tuonne "reunaputken" sisälle alumiinitangon vahvistamaan.
     
  7. JariG_

    JariG_ Well-Known Member

    Jos vaan saat pakotettua/vedettyä suoraksi niin aina parempi ko lekalla pieksäminen. Lekan kanssa pitää olla varovainen ettei singuta sitä alumiinia enempää, vasta se alkaa istumaan huonosti.

    Ite pukkasin teräsputkea sinne sisälle, ei löytyny sopivaa niin piti sorvata.
     
  8. moukka

    moukka Kelkaton on munaton..

    lankku alle ja päälle ja iiiso puristin.vähä lekaa ja lattaa alle ;)
     
  9. LamsiA

    LamsiA ?

    Juu no se venytyshän on tietenki hyvä kans. ehkä paraski tapa oikasta? Laita parin petäjän väliin kuormaliinoilla venytyksiin ja jos ei taho oieta nii sitten sitä lekaa samalla ko on venytyksissä.... ::)
     
  10. machz

    machz Guest

    Ja, ei sitten kylmänä, kitos! Tietty lämpö, tietyyn paikkaan siinä oikasun yhteydessä! "Muisti" sinne alumeetiin jää kuitenkin. Tukikonstejahan edellä on tullu...
     

Suosittele tätä sivua