Yamaha - osat HALAVALLA!

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä JRT, 29/12/09.

  1. JRT

    JRT Well-Known Member

    Nyt repes perse näitten Yamaha-osien Suomi-hintojen kanssa. Salaliitostahan tässä on kyse, joku vetää välistä ja rankasti. Jälleenmyyjät tuskin, todennäköisemmin joko KoneKesko tai sitten Yamin Euroopan tuoja. Muutama pieni hintaesimerkki:

    Osa FIN (€) USA (€)
    Pitkittäistukivarsi, Proaction 254 174
    Pusla x 4, poikittaistukivarteen 70 7
    Holkki x 4, poikittaistukivarteen 40 8
    Liukurunko, MM700 330 127

    Jopa jälleenmyyjät ovat nolona kun joutuvat ilmoittamaan hinnan marmoritiskin toiselta puolelta.

    Allekirjoittanut laittaa ainakin nyt hommalle stopin, ja tilaan kaiken rapakon takaa. Tokihan postikulut, tullit ja alvit hintaan lisää tekee, mutta halvemmalla sieltä silti saa.

    Kerään tähän viestiin laittamianne (YV tai tähän ketjuun) sivustoja Yamahan varaosanettikaupoista jotka ovat turvallisiksi todettu.

    Aloitan itse, jotta ei tarvitsisi maksaa 360 euroa parista kahvatuppeja (Jep, tämän päivän hinta marmoritiskillä)

    Boats.net toimittaa Suomeen USPS:n kautta, maksu luottokortti/paypal. Kohtuuedukkaat hinnat. Käyttää Yamahan räjäytyskuvia. Voi etsiä mallin/vuoden/varaosanumeron mukaan.

    boats.net

    portyamaha.com


    Ronnies Mail Order

    Yamaha Sports Plaza
     
  2. Väne

    Väne Mikälie

    Vs: Yamaha - osat HALAVALLA!

    Kannattaako tilata ns lisävarusteita? Esim. Boxi (200 e), panssari (110 e), liukuja.
     
  3. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: Yamaha - osat HALAVALLA!

    Liukumuovit marmoritiskillä 20e/kpl, ei varmaankaan kannata tilata. (USA hinta $15)
     
  4. TKai

    TKai 600 RE '17 & '15

    Vs: Yamaha - osat HALAVALLA!

    Vähän outo varaosaselain tällä boats.netillä kun puuttu 09 ja 10 mallit kokonaan?

    Itse olen tilannut useamman kerran tavaraa isot läjät Port Yamahalta, Keviniltä saa hyvää ja nopeaa palvelua. www.portyamaha.com
    Mulle kaikki on laitettu USPS lentorahtina, muutama päivä lähetyksestä niin paketti on tullipostissa.
     
  5. Ike

    Ike RossiMaksi

    Vs: Yamaha - osat HALAVALLA!

    Yamaha Port on hyvä kauppa. Sielt olen tilaillut tavaraa ja ne tulee USPS (Us postin) kautta 7-10 päivässä.

    http://www.portyamaha.com/

    TY4stroke foorumin sponsoreita. Vastaavat sähköposteihin sähäkästi ja tuotteet tulee hyvin pakattuina.

    Ike

    EDIT Tkai laittoikin jo saman kaupan.
     
  6. rn78

    rn78 Guest

    Vs: Yamaha - osat HALAVALLA!

    Miten kokonaiskustannukset rahtien ja tullien kanssa? Monesti olen harkinnut tilaamista kun jenkeissä tosiaan paljon halvemmat olisi...
     
  7. paikkari

    paikkari Kelkat on myyty!

    Vs: Yamaha - osat HALAVALLA!

    Onneks ei ole kuin perusrunko ja kone Yamahaa ni ei tarvi ressata ku on muutenkin ressiä reskontrassa ;D ;D
     
  8. Ike

    Ike RossiMaksi

    Vs: Yamaha - osat HALAVALLA!

    TY4STROKE FORUMILLE LINKI JOSSA ON PORTYAMAHAN OSIO.

    http://www.ty4stroke.com/viewforum.php?f=16

    paketit on yleensä tulleet minulle suoraan postin mukana kotiin. Olen tilaillut pieniä muoviosia (RX:n konsoli oli rikki) ja esim roiskeläpän tässä viimeksi. Tulivat kotiin ilman tullia. Ilmeisesti oli hinta niin alhainen etteivät Rovaniemellä paljoa välittäneet.

    70 taalaa maksoi kaikkineen läpä, muovit ja rahti. Roiskeläppä taisi olla 25 taalaa... suomessa 10 kertainen hinta.

    Ike
     
  9. jutila

    jutila Jamaha ei pamaha

    Vs: Yamaha - osat HALAVALLA!

    Se tullattavan raja taitaa pyöriä siinä 40-50€ tienoilla. Joskus tulee läpi kalliitaki paketteja. Helpommin yleensä alkavat syynäämään jos on jostain liikkeestä tullu.
    Tämä siis ihan yleisellä tasolla.
     
  10. Kawamasa

    Kawamasa Well-Known Member

    Vs: Yamaha - osat HALAVALLA!

    Omia hankintoja muutama esimerkki kotimaan hinnottelusta vs jenkki rx sp -06

    Pleksi suomessa 279e, 71usd
    Mittaristo 840e 490usd
    Sivuposki 280e 116usd
    Valot 410e 201usd
    Pleksiruuvi 6e 1,16usd
    Tossa mun osalta suuntaviiva hinnottelusta. Tilasin lähes kaikki keulan muoviosat ja jenkeistä hankkimalla säästöä tuli n.1500e
     
  11. Amir

    Amir Lynx RE 850 -20

    Vs: Yamaha - osat HALAVALLA!

    Iso läjä tekniikka osia Usasta. Osat 1100$ rahteineen, niistä tulli ja alvi ja tullauspalkkio itellalle yht 222,58€. Ja tähän pätee sanonta "halpaa kuin saippua"
     
  12. Kake3

    Kake3 Well-Known Member

    Vs: Yamaha - osat HALAVALLA!

    Itella on kova kauppaamaan sitä "tullauspalkkiota". Sitä on kyllä ihan turha maksaa. Minullekin ehdottelivat viime tilauksesta tuota, en tietenkään huolinut. Koko hommasta ei sitten edes mennyt mitään tullia ja tavara tuli kotipostiin niinkuin muukin posti.
     
  13. Amir

    Amir Lynx RE 850 -20

    Vs: Yamaha - osat HALAVALLA!

    Niin, alle 50€ ja jopa 150€ paketit tulee joskus tullaamatta läpi, mutta ei enää tuon kokoiset tai hintaiset kuin mulla. Pitää tehdä tulliselvitys, ja lähin tullitoimipaikka on nykyisin meillä n.150 km päässä. Toi Itellan tulliselvitys/tullaus on helppo ja nopea. Maksaa 23€ ja paketti tulee tieten kotiin saakka. Se onnistuuko tulliselvitys tulliin käymättä paikan päällä mahd. sähköisesti on selvittämättä. Itse olen katsonut että suhteessa tavaran arvoon tuo itellan maksu on ollut kohtuullinen.

    edittiä: täällä myös edullisia osia, postitus vähän arvokasta. Kulut selviää kun menee tilauksessa eteenpäin.

    http://www.ysppart.com/pages/parts/viewbybrand/2/Yamaha.aspx
     
  14. mokomakkii

    mokomakkii Member

    Vs: Yamaha - osat HALAVALLA!

    ronnies mail order on ollut luotettava,viimeksi tuli öhlins iskarit eteen ya560 $693,52 ja telastoon sähkösäätöinen ya669 810$,kaapelit,nippusiteet,niitit ja läpivienti kumi kaapelille tuli tilattua myös mutta ne olikin iskarin mukana.en tarkalleen oo laskenut hintaa nuille kun oli sitä tavaraa niin paljon toimituksessa...mutta noin ovelle toimitettuna noin 1350 euroa,kurssi oli jotain1,45.rahtia joutu maksamaan 175$.viime kesänä tilasin vetokoukun telineen rx1.seen.joka suomessa maksaa 330ecua sieltä alle 90 taalaa.itellan kautta on tullaus otettu kun ei tuota tullia ole täällä,tullaus maksu yksityisille 22,60 paketti tulee ovelle asti,tilaus päivästä reilu 2 viikkoa niin tavarat on pihassa,suosittelen kaikille :)
     
  15. tinppa

    tinppa revox

    Vs: Yamaha - osat HALAVALLA!

    Mitenkä itellan tullauspalvelu toimii niinkuin käytännössä?itelläki matkaa tulliin 160 km joten ei kiinnosta ajaa hakemaan
     
  16. Amir

    Amir Lynx RE 850 -20

    Vs: Yamaha - osat HALAVALLA!

    suunnilleen näin: Kun paketti on sapunut suomen tulliin, itella lähettää s.postin jossa ilmoittaa paketin saapuneen. (Ainakin mulle ilmoitus tulee sähköpostiin, nyt en muista onko pitäny ilmoittaa se s.osoite jonnekin.) itella kysyy haluatko että paketti lähetetään johonkin tullitoimipisteeseen vai haluatko että itella hoitaa tullauksen. Siinä lukee paljonko toimenpide maksaa. Jos haluat että itella tullaa, laitat niille vastauksen jossa annat luvan toimintaan. Yleensä olen kirjoittanut vapaamuotoisesti jotta: tullatkaa vaan ja nopiasti, kelekan osia tulossa ja lunta sataa! On myös mukaan liitettävä selvitys mitä on tulossa. Onkin järkevintä laittaa liitteeksi kauppalasku tai joku muu selvitys mitä olet ostanut. Mutta kun yksityiseltä ostin kytkimen eikä mithään laskua ollu, kirjoitin vain jotta " käytetty moottorikelkan kytkin 80$". Sit kun tuon selvityksen vastaus toiminolla lähetät alat vaan vahtia postia, sieltä se tuloo. Tullausmaksun ja tullin ym. alvien osuuden ainakin multa itella laskuttaa, eli posti tuo kyllä laskun.
    Ja yllättävän nopeasti nykyisin itella toimii. Kun pari vuotta sitten meni itellan tullaukseen ja paketin kotio tuloon pari viikkoa, niin nyt joulun alla 17 päivä tuli itellan ilmoitus paketista. Samana päivänä vastasin ja paketti oli kuin olikin tiistaina 22 päivä kotona. Ja taas kerran osas pukki tuoda mieluisia paketteja ;D
     
  17. mikniemi

    mikniemi AC M8000 HC evo -18, RX-1 -06 162 PPS

    Vs: Yamaha - osat HALAVALLA!

    Nytroon kysäisin alkperäisiä hakaneulajousia Oulusta:

    Suomihinta Usa (http://www.boats.net/parts/detail/yamaha/Y-8GL-47473-00-00.html)
    227,20eur/kpl $67,24/kpl

    mitäpä tuohon sanoisi.... :eek:
    no vaikka että,
    eihän se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa....
    Tarvikejousia löytyy tietysti halvemmalla.
     
  18. jabakanada

    jabakanada 5900 GLX

    Vs: Yamaha - osat HALAVALLA!

    boats.net taitaa myydä vain orkkisosia varaosanumerolla, että jos jotkut hinnat tuntuu kovilta niin niitä on verrattava Suomen Yamahan tiskihintoihin.
     
  19. JRT

    JRT Well-Known Member

    Vs: Yamaha - osat HALAVALLA!

    Jostain syystä Port Yamahalla ei tunnu olevan tarvetta vastailla sähköpostiviesteihin.
     
  20. Heketzi

    Heketzi Member

    Vs: Yamaha - osat HALAVALLA!

    Saman huomannu port yamahasta tällä viikolla. Yamaha Sports Plaza vastaileen saman päivän aikana ja postikulutkin on ihan järkevät ku sähköpostilla erikseen kyselee.
     

Suosittele tätä sivua