Yamaha TEKNIIKKAA tolppakeulat

Keskustelun 'Yamaha' on aloittanut käyttäjä Pkh, 5/2/06.

  1. harrastaja

    harrastaja Commander 600sdi 2009. Lynx enduro.2022.

    kaverin w-maxiin rupesin vaihtamaan liukumuoveja.siinä pulaillessani huomasin,että telaston alapyörät ovat noin 4-5.mm
    alempana kuin liukumuovien alareuna. onko väärän paksuiset liukumuovit.alapyörissä ei ole epäkesko muttereita joilla saisi pyörän hollattua
    samaan korkeuteen ???
     
  2. Fania

    Fania 14 vuotta ilman kelkkaa ja taas tuli laitettua.

    on ne hieman erinäköisiä.
    sovita ihmeessä jos mahdollista ja kerro meillekkin.

    edit. mitähän mää oon oikein tässä kommentoinut? ;D
     
  3. make206

    make206 V-max4 '92

    Kuinka pitkälle tuota iskaria saa/joutuu purkamaan, jos meinaa huoltoa yrittää?
    Tolppakeula möhköhän siis on kyseessä..
    Tässä vaiheessa nyt, toivottavasti ei enää tarvi pilkkoa!?
    [​IMG]

    Edittiä: ja nyt siis rälläkkä pois kädestä ja kiikutetaan jollekin joka osaa tehdä jotain, enempää ei saa pienittyä?
     
  4. Fania

    Fania 14 vuotta ilman kelkkaa ja taas tuli laitettua.

    no eihän tuohon asti olla vasta kun iskari irrotettu. ;D
     
  5. Lahtinen

    Lahtinen cf8 -11

    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=11087.0
    Siin ois yhet 9 hampaiset halvalla mikäli sattus sopimaan.
     
  6. harza

    harza Well-Known Member

    Mun mielestä reimondin kanssa keskusteltiin aiheesta, ja vetarin paksuus todettiin samaksi. Eli ovat vaihtokelpoisia keskenään. Tuo laitimmaisten vetareiden ero ei mitään haittaa, päin vastoin. Exciterissa on kuiten sen verran potkua että tahtoo syvässä lumessa loikkia yli. Eli kun noissa laitimmaisissakin on nuo vetonapit on pito varmasti parempi.
     
  7. Lahtinen

    Lahtinen cf8 -11

    No eipä niissä reunimmaisissa kyllä mitään vetonappuloita ollu ku mä ne siitä pois prässäsin ::)
     
  8. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Hartsa, eikö se just olllu silleenpäin, että uuden jammun akseli oli lähempänä 28mm ja exiterissä jotain 25mm?

    Edit: Täällä löytyy noita "uudempia" pyöriä ylimääräisiä
     
  9. harza

    harza Well-Known Member


    Eikäkö mä olin mitannu sen exciterin akselin n25.5mm ja sinä sen uudemman n26mm ;)

    Niin siis ei siinä exciterin reunarattaissa mitään nappeja olekkaan, vaan nimenomaan niissa uudemmissa on v-maxit yms.
     
  10. harza

    harza Well-Known Member

    No jos et mistään löydä niitä läpivetäviä niin mulla on yhdet exciterin vakio rattaat tossa myytävänä: http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=10275.0
     
  11. Tuhnu

    Tuhnu 570cc

    Taitaa jo vakiona olla 9-piikkiset.
     
  12. VTH

    VTH Yamaha v-max 500,kuvassa skiidoo touring

    Mulla on -92 exciter johon on vaihdettu K&N suodattimet. Eivät tunnu kelkka oikein pelaavan hyvin kun ei vastaa kaasun kuin hirveällä viiveellä ja huippunopeuskin taitaa jäädä 60-70 kmh. . . Löytyiskö keltään ylimääräistä vakio suodatinkoteloa ja suodatinta? Pitäisikö toimia ilman suodatinta?


    Sitten toi TORS. . . valo vilkkuu ja kelkka "pöpöttää" vaikka kaasu on pohjassa eli ei lähde edes liikkelle silloin.
    Kuinka kytken tuon vaivan pois päiväjärjestyksestä?


    Toivottavasti joku jaksaa vastata et pääsis tää uusi harrastus paremmin liikkelle.
     
  13. harza

    harza Well-Known Member

    Näissähän ei ole tappokatkaisijaa ollenkaan vaan sen virkaa hoitaa tuo tors hässäkkä. Eli kaasukahvassa ja kaasareissa on mikrokytkimet, ja jos ovat keskenään ristissä, pätkii sytkää? . Sen saa pois siten että kytkee kaasarille menevät johtoparit yhteen. Siis kummallekkin kaasarille menee kaksi johtoa joiden päät pitää liittää keskenään. Ei siis kaikkia keskenään yhteen.
     
  14. mette

    mette Kelkaton

    Laitetaampa tämä tänne, kun ei varsinaisesti Korjaamo osioon kuulunutkaan.

    Elikkäs askarruttaa miten phazerin variaattorissa (2 vari) nuo säädöt menee, kun on kirjaimet A, B ja C ja sitten numerot 1-4.

    Mikä yhdistelmä on löysin ja mikä tiukin, ja miten vaikuttaa ajoon?
     
  15. M.A.P

    M.A.P Active Member

    Kaipaa kans vastauksia tuohon kakkosen kirjain numero mysteeriin??????
     
  16. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Joo se on mysteeri. Uudessa Phazerissakin on otettu sama asteikko käyttöön. Sen muistan että se ei ole mitenkään looginen (a-1 löysin - C-3 tiukin) vaan ne menee jotenkin kummasti. Netistä löytyy taulukoita tiukkuuksille, tai ainakin joskus itse löysin..
     
  17. M.A.P

    M.A.P Active Member

    No niin viikonloppu koittaa ja pääsee varin kimppuun... ;D Nyt tietävät tietoja kehiin.
    Eli niitä kakkosen a-1 c-4 mysteerejä. Miten vaikuttaa mikäkin kolo.... :eek:
     
  18. Pkh

    Pkh Rave RE 600 E-tec -13

    Nuo menee jotakuinkin näin:

    C1=10
    A1=20
    B1=30
    C2=40
    A2=50
    B2=60
    jne...

    Niin ja nuo kymmenluvut ovat asteita. Tuon jännityksen muuttamiseen en ota kantaa, jokainen kokeilkoon itse.

    Tuollainen taulukko oli kerran TotallYamaha sivustolla.
     
  19. M.A.P

    M.A.P Active Member

    Kiitoksia... Ei muuta kun testaileen..
     
  20. peitzone

    peitzone Yamaha v-max 500

    Mitkä on 500:n vmaxin (-94) variaatorin vakiosäädöt, kuinka monta astetta?

    Ja toiseksi, kierrokset ei laske kun kaasun höllää sievästi, pitää pumpata kaasua ni kone laskeee tyhjäkäynnille! Vaijeri tarkastettu ja putsattu, ei ainakaa sieltä kanita. Kertokaapa mitä rupean ekaks aukomaan. Syö tulppia myös reilusti.
     

Suosittele tätä sivua