yksi vai kaksi kaasaria ?

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä jakkis, 6/1/06.

  1. jakkis

    jakkis Lynx Safari 400 & Cobra enduro

    Sivistäkääpä tietämätöntä !!!
    Mulla oli aikoinaan lynx Light ja Light touring , Niissä oli 377 kone ja vain yksi kaasari.
    Nyt olen hommaamassa Lynx Safaria ja huomasin että siinä on kaksi kaasaria :eek: ja sama kone.
    Kertokaa mulle saadaanko kahesta kaasarista mitään muuta etua kun enemmän tehoja? Vai saadaanko edes sitä? ???
     
  2. Hemmo

    Hemmo Paluu Tulevaisuuteen -

  3. arskaw

    arskaw Well-Known Member

    joo tuota oli skidoon safarissa jo -80 luvulla kaksi kaasaria ja väittivät että bensaseos jakaantuu tasasemmin eli ehkä pieni tehon lisäys,väittivät myös että kulutus pienenisi?saavat ainakin myytyä yhden kaasarin lisään per kelkka ;D ;D ;D
     
  4. vipe92

    vipe92 lynx enduro g-type special,lynx gl250 377 mod

    enemmän tehoa ja pensan kulutusta.
     
  5. K.H.M

    K.H.M Well-Known Member

    Kahella kaasarilla varustetussa kaksin kertanen mahollisuus tulla jotain vikaa kaasariin ;D ;D ;D

    Tosin saahaanhan moottori paremmin hengittämään toisen kaasarin avulla ja jopa kulkemaan pienemmallä bensan määrällä jos nuo kaasarit on hyvin mitoitettu moottorin kokoon nähden. ::) ::)

    No en tiijä ??? ???
     
  6. jakkis

    jakkis Lynx Safari 400 & Cobra enduro

    Hyvä veto :D :p :D
     
  7. janne t

    janne t RX-1 ER -04

    No onneksi ei ole tarttennu vielä kajota kaasareihin , kun niitä on neljä . Kävin jo koputtaa puuta .
     
  8. Reimond

    Reimond Cleated tracks

    Rotaxissa kahdella kaasarilla parempi huipputeho ja yhdellä parempi ala-vääntö.
     

Suosittele tätä sivua