ZX runkoisen matto

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä Maikkoli, 21/11/07.

  1. Maikkoli

    Maikkoli Well-Known Member

    Kuvia teleastosta, niinko näkyypi aika läheltä liippaa kennoa.
    Nuo iskarin jäljet tuolla maton sisällä olivat jo kun hankin telan.


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Keke

    Keke Well-Known Member

    Miksi ihmeessä ois kaksi eri kokoista? Koskaa kuullutkaa ja tuskin nyt tehtaaltakaan ollut rullat loppu että jouduttu laittaa eri kokoja.

    Edit: Onko tossa kelkassa takapukki kiinitetty runkoon astinlaudan yläpuolelta kuten kuva 3 antaa ymmärtää? Mun kelkassa se on kiinitetty korvakkeella astinlaudan alapuolelle, eli siinä vois olla yks syys miksi matto ei mahdu pyörimään (ero useita senttejä).

    Jos korvakkeita ei ole koskaan ollu niin oiskohan tehtaalla yritetty laskea kelkan perää? Mun kelkassahan keula ui tosi matalalla vakio asetuksilla, syynä voisi olla että takapukki on korvakkeilla kii. Tietysti onhan noi korvakkeet voinu joskus mennä rikkikin. 
     
  3. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Alemmassa kuvassa tääs näyttäs että on kyllä astinlaudan alapuolella takapukki kiinni? Heitä ainakin tuo väliakseli kuikkaan tuolta, eikös se ihan selvästi nosta telaa ylemmäs sen kohalta.
     
  4. Maikkoli

    Maikkoli Well-Known Member

    Ihan se on siitä astinlaudan alapuolelta kiinni siinä korvakossa. Takapukin kohdalta kun matto kääntyy loivasti kohti telatunnelin kattoa on vielä tilaa reilusti mutta näiden kahden yläpyörän kuva2  jälkeen menee ahtaaksi. Kaikki kiinnitykset ovat alkuperäisissä kohdissa eikä niitä ole koskaan muuteltu. Joku vois mitata edelleen kuva2 rullan halkaisijan niin vois verrata tuohon omaan. Niinkuin tuossa aiemmin oli juttua siitä että uudemmissa kenno on upotettu runkoon tällöin tilaa varmaan jäisi tuollaisella matolla reilusti mutta silti jaksan vielä ihmetellä etteikö kelkkojen mercedekseen mahu kunnon rouheeta telaa ilman pelle pelotonta ;D
     
  5. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    Käsittämätön juttu, koska ite vielä Kekelle olin vaihtamassa sitä sen nykystä mattoa alle ja sinnehän se solahti kuin tyhjää vain
     
  6. Maikkoli

    Maikkoli Well-Known Member

    No elä jo muuta sano. Onko kekellä sitten -99 vuosimallin kampe? Voikos tuon väliakselin noin vain heittää mäkeen.
     
  7. Yamppa

    Yamppa Assault 800 &1050

    On aivan varmasti 99 eli ensimmäistä vuosikertaa tuosta mallista. En näe syytä miksei vois, ei tuota ole uudemmissakaan.
     
  8. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Juu, mutta kun kattoo tota sun alustaa, herää epäilys, onko toi -99?? Mun mielestä, tollanen takapukki systeemi on just niissä malleissa, jotka oli ennen vuotta -99. Eli onko tuo sinun kelkka ylivuotinen -98... Tai jopa -97  :eek:
    Eli, onko sulla kuomu suorareunainen?
    Takapukki on tosiaan erilainen rehellisessä -99:ssä.
    Ja sen välipyörästön voi nakata kuikkaan..
    Tässä linkki -99 ja uudempien kuomuun:
    http://kelkkalehti.com/keskustelu/index.php?topic=10496.0

    Onko tollainen?

    edit. eiku onha se tollane viel -99. Muuttu -00 toisenlaiseksi :-[ Muisti pätkii ja palautuu vähitellen... Mullakin se oli 2000 mihi vaihoin sen maton, muistin vuotta vanhemmaksi ;D
    Mut nyt pitää olla jo hiljaa ku ei tiiä... ;)
     
  9. Keke

    Keke Well-Known Member

    Äh, ei osaa sanoa. Syyläreille jotai tehty? Tosin hyvin epätodennäköistähän se on ku kuvia kattoo..  Ei noi välirullatkaan niin isoilta näyta, alustakin näyttää ihan hyvältä noin muuten. Ota vaikkapa lisää kuvia jospa se siitä sitten selviäis :)
     
  10. Masai

    Masai Well-Known Member

    Runko mutkalla.
     
  11. pygmy

    pygmy Skidoo MXZ 600

    no mulla on kyllä just samanverranväliä ja matto samallaharjalla, pyörät orkkispaikoilla. Nuo välipyörät oli 110mm ainakin mulla.
     
  12. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Heitä ne välirullat pois ja käy kopaseen? Ei niitä sielä välttämättä tarvi, non vaan sielä ettei matto kovin lepata ko ajaa aimohaipihaardin vauhtia.
     
  13. Maikkoli

    Maikkoli Well-Known Member

    Kyllä se mulla on -99 vuosimallia tähän on jossain vaiheessa vaihdettu -00 vuosimallista kuomu. Tukivarsista huomaa kun ovat harmaat ja siniharmaat teipit. Tyyppikilvessä sanotaan valmistusvuodeksi 1998 eli silloin se on 99 mallia. Mitenkäs jos ne pyörät ottaa poikkeen ja se matto pääsee elämään pystysuunnassa kovinkin paljon niin eikös siinä ole vaarana että ottaa etupukkiin kiinni?
     
  14. Maikkoli

    Maikkoli Well-Known Member

    No niin. Otin ne välirullat pois, nyt ei ota enää kennoon kiinni. Matto tosin lepää etupukissa olevien paksujen lankojen varassa. Ei kuitenkaan ota iskarinpäähän kiinni. Pitää etsiä pienemmät rullat tai sorvuuttaa vaikka nailonista jos ei löydy sopivia. Välitankohan ois varmaan hyvä olla paikoillaan, tukee runkoa sivusuunnassa ja maton kuuluisi varmaan pyöriä suht keveästi ilman mitään lisäkitkaa.
     
  15. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    Aika harvassa kelkassa niitä välirullia on, ninku tossa rcg:säki on vaan takapukin päälä pikkurullat ja etupukin päällä vaan semmoset muovilaahaimet. Droppaa sitä ylärullien akselin paikkaa sentti-pari? niin että se kuitenki vastaa mattoon
     
  16. Maikkoli

    Maikkoli Well-Known Member

    Siirsin akselin paikkaa 15mm alemmas. Nyt pyörät nostaa sen verran mattoa ettei osu etupukkiin. Hyvä tuli mummon jalasta ;D

    [​IMG]
     
  17. RemiX

    RemiX 800 rfTek DOO

    ton verran on tilaa ja 51mm matto.. nuita keskipyöriä oon laskenu n. pari senttiä.
    [​IMG]
     
  18. Maunusjokke

    Maunusjokke Lynksi

    näyttää aika pelottavilta nuo 6mm-pultit mattoa ajatellen ???
     
  19. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Voipi ropina käyvä jossai vaiheessa ;D
     
  20. RemiX

    RemiX 800 rfTek DOO

    joo ne kyllä lähtee tuosta ku saa rälläkkää käteen ;D
     

Suosittele tätä sivua