Summit 850 etec

Keskustelun 'Ski-Doo' on aloittanut käyttäjä vilhe85, 27/4/16.

  1. kaner

    kaner HC Evo 153"

    DynamoJoeki oli julkassu tuon 850 kytkinkitin, siinähän vaihtuu kaikki muut paitsi rampit. Tuli laitettua tilaus sisään, jää nähtäväksi että kuinka Summitin käytös muuttuu. 350e tais olla koko kitti toimituksineen + tullit.
    Tämmöstä lupailee:
    • In 5 minutes, a quick tune with the change of a bolt and spacer.
    • Cooler clutch and belt temperature
    • Smoothest engagement
    • Quicker backshift
    • Strongest engine braking
    • More track speed
    • Pulls hard to the finish.
    Kit parts

    -150/380 Dalton white/green/white primary spring
    -Pivot pin kit (w/steel spacers/Titanium and steel pivot bolts)
    -225/330 Dalton yellow/orange secondary spring
    -Helix
     
  2. RemiX

    RemiX 800 rfTek DOO

    Itelle vaihtelin nuitten 990 ramppien tilalle 951 ja ero on kyllä aika huomattava. Tosin vartsuki vaihtunu teamiin. Vetää huomattavasti paremmin ja kelaa ihan eri mattonopeuksia.
     
  3. MiKo84

    MiKo84 Well-Known Member

    Onkos vielä sama ylävetari kuin Xp?
     
  4. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Ei ole sama vetari
     
  5. J.A.R

    J.A.R Lynx Shredder DS 3900 TURBO 2024

    Kun oot saanu osat paikoilleen ja testattuu, nii kerrohan kokemuksia. Itelläki varmasti joutuu voimansiirtoa päivittää, tunuu kiertävän aika lailla yli, olipa klikkerit missä asennos tahansa.
     
  6. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Edelleenkään, klikkerien asento ei vaikuta siihen kuinka paljon kone kiertää... lisää painoa tai kytkimen jousi sellainen jonka arvo on lopusta löysempi.
     
    Korbimotors, Koulupoika ja Haikku tykkäävät tästä.
  7. J.A.R

    J.A.R Lynx Shredder DS 3900 TURBO 2024

    Kyllä ne klikkerit vähän vaikutti. Asennossa 1, 8200. Kolmosessa, 3300 ja vitosessa otti jo rajottimeen. Eli kyllä vähän vaikuttaa loppu kierroksiin.
     
  8. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    No ei kyllä pitäisi olla mitenkään mahdollista. Kannattaa lukea asiasta pari-kolme sivua taaksepäin juttua.
     
  9. J.A.R

    J.A.R Lynx Shredder DS 3900 TURBO 2024

    Kyllä tämä foorumi on melekosen tuttu ku alusta asti seuranmu ja monet kerrat lukenu. Ja aluksi uskoinki ettei se vaikuta mutta, päätimpä tänään testata ja kyllä se vähän vaikutti. Säädettävät painot tosiaan täytyy ainakin hommata. Lisäkis olen päässy vertaamaan melko hyvin summittia uuten lynx ds dokkeriin ja dokkerissa löytyy enempi vetoja, eron huomas selkeesti. Eli vahdollisesti lynxsin voimansiirto ja lisäksi säädettävät painot tulee itelle. Mutt kiinnostas myös tuo dynamo joen kitti jos vaan kuulis siitä millanen on.
     
  10. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    No liekkö jokin muukin ongelma jos kiertää miten sattuu. Tokihan se dokkeri vetää paremmin jos sulla jengaa kelkka 8200-8500, koska siellä teho- ja vääntökäyrä tippuu kuin lehmän häntä. Viime talven 154" summitti kiersi HA-palikoilla sen 7900, paitsi rampit ykkösellä kävi hetkellisesti 8100 josta sitten alun jälkee pudotti kiekat normaaliksi.
     
  11. Koulupoika

    Koulupoika Summit 850

    Kyllä se tuon 100 rpm vaikuttaa ykköseltä kolmoselle. Sulla on varmaan Hi level setti voimansiirrossa, kun noin paljon kiertää? Vaihda sealevel niin alkaa toimimaan 7900 paikkeilla niin kuin pitäisi.
     
  12. J.A.R

    J.A.R Lynx Shredder DS 3900 TURBO 2024

    Lynx kiersi myös sinne 8200 pintaan mutta eroa löyty jo keskialueella enempi lynxistä.
     
  13. J.A.R

    J.A.R Lynx Shredder DS 3900 TURBO 2024

    -18 summitithan piti olla kaikki Lo level säädöillä mitä suomeen tuli? Nyt alkaa vähän kummastuttaa.

    Onko muilla -18 summitin omistaneilla mitkä huippu kierrokset?
     
  14. jaffa

    jaffa Well-Known Member

    On sea level -18 X Malleissa, ja on täysin erit osat kuin -17 mallin Sealevelissä.
     
  15. Koulupoika

    Koulupoika Summit 850

    Mulla on 2017 mallin Sea level eli 0-1500m ja se pysyy hyvin 7900 +- 100rpm kaikilla rampin asennoilla. Rampit saa olla kakkosella tällä puolen metrin lumella, kolmosella syvässä lumessa ja nelosella Ruottin tuntureilla.
    En ole keksinyt mitään toivomisen varaa tuon kanssa.
     
    Korbimotors tykkää tästä.
  16. J.A.R

    J.A.R Lynx Shredder DS 3900 TURBO 2024

    Täytyy purkaa ja kahtoa ekana mitkä rampit mulla on nii tietää onko Ha vai sea leveli
     
  17. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Itse olen tykännyt että syvimmässä/pehmeässä klikkerit on 1 tai 2 asennossa niin saa herkkyyttä teknisempään ajoon eli rinteisiin ja puskaan. 4 ja 5 sitten raskaalle kevätlumelle/riksulle kun tarttee saada enempi mattonopeuksia ja vetoa. 3 toimii joka paikassa hyvin ja jos ei jaksa muutella.

    Tässä vielä säädöt mitä noissa on "vakiona" nopeasti koottuna:

    Eli 2017 SL -> 2018 SL muutokset on ramppi 951->990 ja pivot 33mm->38mm ja välitykset.
     
    Viimeksi muokattu: 26/12/17
  18. Jani Sipola

    Jani Sipola Presidentti Ylläpitäjä

    Klikkereistä. DS Dokkerin ohje sanoo näin
     

    Lisätyt liitteet:

  19. Driver

    Driver Freeride 146" Turbo

    Joo mielenkiintoista, viime talven sd:n manuaali ja ne jotka työkseen noita säätöjä hakee sanoo toista ja sillä ohjeella olen itse mennyt.
     
    Viimeksi muokattu: 26/12/17
  20. kaner

    kaner HC Evo 153"

    Mie laittelen sitte kokemuksia, ku joskus tuon kitin saan. Joe laitteli viestiä, että minun eellä on noin 80 tilausta joten siinä voi kestää jonku aikaa.
     

Suosittele tätä sivua