Raapijat / liukukiskojen jäähdyttäjät

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä Glynxi, 10/9/20.

  1. Jämä

    Jämä Active Member

    Mulla ne pyörät oli käännetty sisäpuolelle jo luovutettaessa, nyt tosiaan reservissä. Ihme muovia kun poksahtavat irti ehjänä.
     
  2. XX-xenon

    XX-xenon Well-Known Member

    piti tilata pari paria noita alennusraapijoita hyllyyn jemmaan..
     
  3. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Brp perus tuplajousiraapoilla ajettu reilu 6tkm ja eipä nuo ole edes juuri kuluneet, vaikka on suurimman osan ajoista alhaalla. Eivät ole niin tehokkaat/jäykät kuin yksijousinen rakenne, mutta reittikelkkaan täysin riittävät, kun tarve on lähinnä saada liu'uille voitelua.[​IMG] [​IMG]
    Muovisilla lepuuttajilla saa heittää vesilintua. Lukkopultti+nylocit toimii ja kestää.
     
  4. rupsu

    rupsu GLS 3500 FC, G-type 670x BigPipe, -21 Enduro 3500

    IMG_20240321_155716.jpg IMG_20240321_155716.jpg IMG_20240321_155612.jpg IMG_20240321_155612.jpg tässä minun "raapija-patentti"ruuvasin astinlautoihin jotkut maatalousvehkeen jousipiikit tmv. Näillä irtoaa peilijäästä jäähilettä omiksi ja takana tulijoiden tarpeiksi. On testattu piikit ylhäällä ja alhaalla että pelittää! Rumatkin ovat mutta niin on kuskikin!
     
    FarmariTaunus, Vesukka, M.E.A ja 2 muut tykkäävät tästä.
  5. XX-xenon

    XX-xenon Well-Known Member

    Täällä muoviset kyllä kestäneet, ekat alla, toiset raapijat menossa. Suotta uusiin vaihtaa, kun ei vielä rikki ole. Toki uusien mukana tulee aina uudet..
     
  6. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Eihän ne ilman osumaa itsestään mene rikki.
     
  7. Akimatic

    Akimatic Well-Known Member

    Mulla pysyi alle 300 km paikallaan. Molemmat poikki.
     
    Jannne tykkää tästä.
  8. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Missä kelkoissa teillä noita on katkennut pienillä kilsoilla?
     
  9. Jannne

    Jannne Rust - eze vintage sled #winterrules #summersucks

    Mulla on 600 XRS vm. 2016
     
  10. Petr

    Petr Rene BCX 600

    Net oli aiemmin muovipultilla, niin telastoon jo pikkuoksa tai jääpala hajotti lepuuttajan.
    Muuan vuos sitte niihin tuli kunnon teräspultti, niin ovat pysyneet ok ainakin mulla jo monta vuotta, käytössä melekein aina.
     
  11. Reverend_

    Reverend_ Nytro #PPS, X-Rs 850 137", Rene 900R

    Joko on laatueroja tai laatutasossa on eroa brp:n raapijoihin. Omat kokemukset on että brp:n käyttöikä on noin kymmenkertainen vs. edellä mainittu halpa tarvike.

    Ihan kohtuu ok on muoviset lepuuttajat toimineet n 16tkm, toinen piti uusia välissä.
     
    M.E.A tykkää tästä.
  12. FFoxi

    FFoxi X-trim & 5900 LTS

    Mulla jäi teräspultilla asennettava muovinen lepuuttaja välille jo ekalla ajokerralla. Reitillä se varmaan kestää, kun ei herkästi osu mihinkään. Ummella kanttailessa se on ensimmäisen kiven kyljessä rikki.

    Tuolla oli toisessa topikissa ajatusta, että rikkooko "vintege slaidi" raapijoita matalaharjaisissa reittikelkoissa? Onhan se varmaan melkoinen rasite, kun kylki edellä mennään mutkissa maton jurratessa raapijaa vasten.
     
  13. Akimatic

    Akimatic Well-Known Member

    Mulla Boondocker Re 3700 850 2022
     
  14. FarmariTaunus

    FarmariTaunus Member

    Rave RE 2024. Piti ottaa mallia kuvasta, mutta laitoin lepuuttajat jostain syystä ylemmäs (ympyröity kuvassa) ja eivät kestäneet kuin yhden kunnon patin.
     

    Lisätyt liitteet:

Suosittele tätä sivua