Tietokone ongelmia.

Keskustelun 'Vähemmän kelkkailuun liittyvä jutustelua' on aloittanut käyttäjä The way out, 23/11/07.

  1. djcarrot

    djcarrot Kelkaton..

    Laitappa näytön kaapeli kunnolla kiinni koneeseen :) Tai jos o läppäri, niin sitte en tiijä.
     
  2. hiltunen

    hiltunen sr viper turbo

    Tänks! :) olipa taas tosi iso vika! nyt näkyy taas värit
     
  3. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Do dii, kaikki pikku bittinikkarit ;D
    Nyt tartteis a-p-u-v-a.. Eli, meillä on kaks läppäriä ja langaton verkko kotona. Buffalon purkkiin on tehty joku suojausasetus, että tarttee salasanat, ennen kuin pääsee internetsin ihmeelliseen maailmaan.
    Nyt on vaan ongelmana, kun yrittää toisella koneella samaan aikaan, se ei löydä vekko-osoitetta, ennenkuin toinen sammutetaan..
    Eli, haluaisin muuttaa nuo suojaukset pois käytöstä, mut en pääse purkin asetuksiin käsiksi :'(
    Olen yrittänyt päästä purkkiin sisälle ohjekirjasta saadulla osoitteella, mutta ain vaan menee ie:llä aikansa jauhettuaan kuukettimin hakuun :eek:
    Eli osoite, millä oon yrittänyt on 192.168.11.1 ja 192.168.1.1
    Mitä teen, kysyy epätietoinen ???
     
  4. Jasu_

    Jasu_ mxz600 00 &<3 x-rs <3

    Eli siis kun toinen kone on netissä, ei toinen kone pääse nettiin? Missä kohtaa clikkaa, eli eikö se näytä teidän koti w-lania jos toinen kone on kytkettynä? Suojaukset saa pois kai sen koneen kautta joka on verkon "admin"? Jos minä saisin päättää niin sallisin w-lanin vain aplen koneille, kaikissa muissa ne tuottaa vähänkään asiaan perehtymättömille hirveää päänsärkyä.
     
  5. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Juu, eli tää piäkone ko on netissä, tällä toisella ei pääse. Sit ku sammuttaa tän admin koneen, heti pääsee netsiin ja tällä admin koneella ei oo mitään ongelmia kirjautua uudelleen. Eli tää toinen kone ei löydä verkko-osoitetta, jos admin kone on kirjautuneena netsiin.
    Olen yrittäny päästä tohon Buffalon purkkiin just ton koneen kautta, joka on verkon admin, sekä toisella. Kummallakaan ei pääse.
    Juu, ja pää on kipee.. ;D
     
  6. Jasu_

    Jasu_ mxz600 00 &<3 x-rs <3

    Mun taidot loppu kyl tähän. Yhden w-lanin olen asentanut ja siitäkin on jo 2v, ei voi muistaa. =/ Harkitse w-lanin uudellleen asennusta ja jos siinä tulisi kohta "monta konetta verkkoon on kytkettynä" tjsp. Onnea :)
     
  7. Tuomas

    Tuomas Active Member

    Yritähän ihan perinteistä resetointia..
     
  8. OsPiX76

    OsPiX76 Well-Known Member

    Onko verkko-asetukset ok? Tuli mieleen että voisko olla Admin koneessa DHCP päällä -> saa osoitteen (esim) 192.168.1.2
    ja tuossa toisessa se olisi sitten määritelty kiinteästi tuo sama osote -> se ei pääse nettiin kun ko. osote on jo käytössä...??
    Sit kun toinen kone on saatu kiinni ja Admin kone käynnistetään uudestaan, se saa IP:n (esim) 192.168.1.3
     
  9. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Hip hei ja kiitoksia! Siellä ol tuo DHCP päällä ja poistin sen, nyt toimii :)
    Kiitos ja kumarrus!
     
  10. Andu

    Andu Member

    Mulla vähän samaa,elikkä buffalon reitittimen ostin ja toisessa koneessa usb-vastaanotin,mutta ei päästä internettiin ei sitte millään... koko päivän ton kans tapellu ja yhesti se toimiki mutta sen jälkee ei mitään.Mistä pääsee nuihin asetuksiin kiinni(mikä ip osote tonne osotekenttään pitää kirjottaa vai oonko ymmärtäny ihan väärin)? sekä missä tuo dhcp raksi juttu on?
     
  11. Hansanen

    Hansanen Well-Known Member

    Eli meet eka verkkoyhteyksiin, sitten avaat sen yhteyden, mitä käytät. Sit ominaisuudet. Sieltä välilehdeltä yleiset, valitset, Internet Protocol aktiiviseksi. Tämän jälkeen klikkaat alapuolella olevaa ominaisuudet palkkia. Nyt tuli näkyviin välilehti, yleiset, jossa näkyy palkki lisäasetukset, klikkaa sitä. Avautuvassa ikkunassa klikkaa aktiiviseksi wins välilehti, josta löytyy netBIOS asetus. Klikkaa poista käytöstä netBIOS TCP/IP päällä asetus ja pitäis toimia.
     
  12. Andu

    Andu Member

    siellä oli se dhcp jo valmiiksi pois käytöstä,eli vika ei ainakaan siinä ole.. kaikki johot yms.pitäisi olla oikein.niin miten niihin asetuksiin pääsee kiinni?
     
  13. Yamaha enticer

    Yamaha enticer SxViper

    Mikähän mahtaa olla vikana, kun:
    Avaan nettiyhteyden. Avaan opera-selaimen, selain sanoo, että Acces denied. Eli ei pääse mihinkään.
    No, jos avaa explorerin, niin pääsee internetiin ihan normaalisti. Mutta annas olla jos sammutat selaimen, ja yrität käynnistää uudelleeen, niin taas tulee myös explorerilla näyttöön "Acces denied", eikä sillä pääse mihinkään. Jos käynnistän koneen uudelleen, toimii explorer jälleen tuon ensimmäisen avaamiskerran.
    Messenger toimii kuitenkin moitteetta koko ajan, eli nettiyhteydessä ei sinällään vikaa ole. Ilmeisesti jokin mato blokkaa selainliikenteen, mutta olen kolmella eri ohjelmalla tutkannut, eivätkä ne mitään löydä.

    Mikä neuvoksi?
     
  14. Dumkopf

    Dumkopf PIQ6HOCFI07121"125HP

    Palomuurin asetukset?
     
  15. Yamaha enticer

    Yamaha enticer SxViper

    Juu ei, alkoi ihan äkkiarvaamatta, ilman mitään muutteluja missään.
    Käyttäytyy juuri samoin, oli palomuuri päällä tai ei.
     
  16. sokerikukko

    sokerikukko Greenpeace E-Tec

    Muu virusturva estää?
     
  17. Dumkopf

    Dumkopf PIQ6HOCFI07121"125HP

    Mitä verkkodiagnostiikka kertoo? Jos on porttien kanssa ongelmaa, niin todennäköisesti palomuuri blokkaa. Esim. Norton voi tarvita
    uudelleen asentamisen, vaikka näyttäisi että asetukset ok taikka manuaalisesti ottaa pois käytöstä.
     
  18. M.H.

    M.H. 800 indyR

    Täältä löytyy semmonen ongelma kun.....alkaa kattoo leffaa.(ihan sama mikä ohjelma) niin menee automaattisesti fullscreenille eikä sen jälkee voi tehä yhtään mitää. ohjelman sammuttaminen onnituu vain alt+f4 näppäimilllä...oisko kellään apua/vinkkejä missä vika... :-[
     
  19. XC-

    XC- Rave 600

    Mites porukoilla on kokemusta noista "mokkuloista"  ??? tarkotuksena sellanen hankkia..   
     
  20. Timo.A

    Timo.A Viper xtx

    kyllähän meinas mennä järki ku ei oo päässy kahtee päivää foorumeille...ei kone käynnistyny ja kaiken maailman kirosanat löyty ja sitte kokeelin oottaa toisen kiintolevyn poikkes nii johan rupes laulamaan... kait se oli sitte oiko sulus tai jotai ::)
     

Suosittele tätä sivua