Aloittelija kysyy...

Keskustelun 'Korjaamo' on aloittanut käyttäjä sparkplug, 5/10/06.

  1. Jontu !

    Jontu ! 600 mxz, 250cc lyne!!

    oon tuota hätäriä kyllä pyöritelly nii että sormet on rakkuloilla :mad: onhan tuon dessin kans menny hermot jo usiamman kerran ku sitä saa aina pyöritellä ja muutenki tuntuu vähän hämärältä joskus varsinki mulla ku satasen vauhista nykäsee hätärin irti nii mitään ei tapahu eli aika hengenvaaralliselta tuntuu (kokeiltu on) ::) no huomenna vien varmaan kelkan korjaamolle nii koodailkoot siihen sen sirun jos se siitä on kiinni..
     
  2. jakkis

    jakkis Lynx Safari 400 & Cobra enduro

    Elikkä raskaan ajon jälkeen kone heti seis ja tulpan väri kertoo käykö rikkaalla, laihalla vai sopivalla. Täältä jostain löytyy linkki sinne kuva taulukkoon josta voi verrata omiin tulppiin.
     
  3. M4tt1

    M4tt1 Polaris Axys Pro RMK 850 155" 19

    noo täytyy käyä antaa jossai välin viikkoa lämää tuolle...
     
  4. Rautane

    Rautane Alpha -22, zr -16, summit -11

    Tuossa http://www.dansmc.com/Spark_Plugs/Spark_Plugs_catalog.html

    Nyrkkisääntö on, että semmonen kaakaon värinen on oikea väri lämpimälle tulpalle. Mustalla käy rikkaalla joko öljyn tai bensan puolesta, ja valkonen on käyny laihalla...
     
  5. Juuseri

    Juuseri Member

    Käytättekö ajon jälkeen kelkkaa jälkikäynnillä vai sammutatteko heti pysähdyttyänne? Kumpi on parempi tapa? Itse olen yleensä jokaista moottorivehjettä käyttänyt jonkin aikaa ennen sammutusta. En sit tiiä onko siitä kovin suurta hyötyä.

    Sitten toinen kysymys. Mitkä osat ovat/eivät ole sopivia keskenään jos verrataan skidoo mxz ja formula z jos ei huomioida konetta? Esim iskarit jne. Näyttäis noita mxz osia olevan pilvin pimein myynnissä, mutta ei niinkään formulan johon pitäisi tiettyjä osia saada.
     
  6. Okcelbo

    Okcelbo Well-Known Member

    Hetimiten on tullut sammuteltua, ainoa vehe mitä käyttelin aikoinaan oli td passatti, kun pelottelivat että turbo hajoaa... :D
     
  7. Jontu !

    Jontu ! 600 mxz, 250cc lyne!!

    Itse oon ruukannu käyttää jonku aikaa ajon jälkeen varsinki jos on tullu ajettua vähän isommalla kaasulla ettei tulis kovin isoja lämpötilanmuutoksia.. paitsi eipä nuo nestekoneet taida kovin paljoa milloinkaan lämmetä? ::)
     
  8. Jontu !

    Jontu ! 600 mxz, 250cc lyne!!

    No niin elikkäs tänään käytin kelkkaa huoltoliikkeessä niin meinasivat ettei cdi boksi reagoi mitenkään siihen koodiin mitä ne koitti sinne syöttää..  Eikä ne alkanu muutenkaa tekemään sille mitään, varmaan katsoivat ettei tuommosella jätkällä oo kuitenkaan antaa tarpeeksi vihreitä lappuja kouraan  :-\  Nyt semmone kävi mielessä et onnistuukohan jos tilaan joltaki jostain purkukelkasta sen cdi-boksin ja dessin kummanki osan elikkä sen hätärin ja siihen sen vastakappaleen ??? vai tuleeko sitte semmonen et joku muu osa esim.sytkäpuola ei tunnista sitä uutta cdi-boksia ??? Kun ei vihtis turhaan ostella niitä bokseja tuonne tallin perälle ::)
     
  9. T-Cat

    T-Cat Well-Known Member

    Nyrkkisääntö kylläkin mutta näillä nykyisillä lyijyttömillä bensoilla ei ole niin helppoa enää tulkita tulppien perusteella seoksia.
     
  10. Maddi

    Maddi Lynx Enduro Special 04

    Niin sellastavaan kysysin, että mites tommonen mountainremmi?
    Paljo mahtaa maksaa, tai voisko sellasen vaikka väsätä ite ;D

    Ei mulla muuta.

    Ja tähän aiheeseen sai siis esittää mitätahansa kelkkoihin liittyviä kysymyksiä? Right?
     
  11. veltsu91

    veltsu91 Summit 800 -03

    No ethän ainakaan ole tuohon tuntraan sitä laittamassa ??? :-X Luulis taittuvan ilmanki.. Vai?
     
  12. Maddi

    Maddi Lynx Enduro Special 04

    Joo-o totta kai olen ;D Ei oo muutakaan ruoskaa kuin se.
    Meinasinpa itte väsätä sen.
     
  13. veltsu91

    veltsu91 Summit 800 -03

    No voihan tuon tehä vaikka vanahasta remmin pätkästä ja laittaa kiini jollain putki liittimillä, mutta tee ny ainaki semmonen ettei se VARMASTI irtoa siitä.. Saattaa vitahuttaa jos se remmi jääki käteen jossaki tunturin rinteessä..

    Edittinä Kirjotusvirheet korjattu ::)
     
  14. Jontu !

    Jontu ! 600 mxz, 250cc lyne!!

     
  15. Rautane

    Rautane Alpha -22, zr -16, summit -11

    Yritä saada lainaan jostain nuo osat, niin pääset kokeilemaan toimiiko. Ei tarvi turhaan osia ostaa, jos ei vika olekkaan niissä.
     
  16. Maddi

    Maddi Lynx Enduro Special 04

    Juu, kaipa noilla ohjeilla jonkun näköisen remmin saa aikaan. Kiitoksia.
    Huomenna sit vaikka tähän jotain kuvaa jos saan nyt sen tehtyä...
     
  17. veltsu91

    veltsu91 Summit 800 -03

    Laita mieluummi vaikka sekalaisiin projekteihin ;) :)
     
  18. j-maister

    j-maister Xtrim SC 600 e-tec -10

    Anteeksi tämä erittäin tyhmä kysymys nyt, mutta onkohan se Cobran Enduron ketjukotelosta sieltä takapuolelta löytyvä ruuvi se jolla säädetään ketjun kireyttä? Tämä kyllä pohdittiin ja tultiin siihen tulokseen että se on ku siitä se lukkotappiki löytyy, mut tarkistetaan asia vielä täältä asiantuntijoiden joukosta jos joku Cobran omistajaki sattus löytymää vielä.
     
  19. jakkis

    jakkis Lynx Safari 400 & Cobra enduro

    Kyllä Cobra on vielä ihan joviaali peli ja mukava huomata että on niitä näköjään muillakin.
    Cobrassa, niinkö monessa muussakin kelkassa, ketjun kireys säädetään pultilla joka lukitaan mutterilla. Tämä pultti löytyy ketjukotelon etu osasta eli se pultti on menosuuntaan päin. Säätämisen helpottamiseksi kannattaa otta änkkä pois.
     
  20. j-maister

    j-maister Xtrim SC 600 e-tec -10

    Joo kyllähän sillä ajelee tosiaan, ainaki nyt ku sitä on *hieman* korjattu. Pulttihan se tosiaan pitäs olla millä se säädetään, mutta katoppakö, sitä ei oo siellä etuosassa. Mutta siellä takana toki on pultti jossa on jonkulainen lukitus, nii mietin että oiskohan se sitten se kiristyspultti. Ihmetyttää kyllä että miksi se on sinne taakse tungettu.  ???

    Jaa katoppas, -95 malleissa on näemmä sama ketjukotelo mikä Ultrassa/Lightissa on. Mutta -96 malleissa on sitten ihan oma ketjukotelo jo. Eli alkaa tuntua siltä, että se pultti tosiaan löytyy sieltä takaa.
     

Suosittele tätä sivua