FST nypyttää

Keskustelun 'Polaris' on aloittanut käyttäjä tinkemaster, 27/12/09.

  1. tinkemaster

    tinkemaster Member

    jatketaas FST aiheesta, tänään huomasin sitten sellaisen oireen että kun saa vedon päälle alkaa kelkka nypyttämään eli menee tyyliin parikymmentä senttiä siististi sitten tela nytkähtää ja kuuluu epämiellyttävä kolina jotain pientä soraääntä viimereissullakin kuuli mutta nyt ehkä vahvistunut, olen kelkalla ajanut yhteensä alle 10km joten uutta vikaa näköjään ilmaantuu kokoajan, ketju oli edellisen omistajan jäljiltä löysällä ja sen kiristin menee pakkikin nyt rutisematta ja äänettä päälle mutta ääni ja nypytys jäi. No avasin ketjukotelon ja rattaat sekä vetoketju näyttävät ihan ehjiltä ja kulumattomilta, mistä muualta ääni voi kuulua vai onko ne paskana vaikka näyttävät ehjiltä?? Olen ihan hukassa ton kanssa ???

    kuulostaa ihan sellaselta rautaiselta naksutukselta että joku antaa periks, voiko olla jotain variaattorin puolelta?

    Samaan hengenvetoon jos jollain on tietoo minkä verran öljyy pistän ketjukoteloon kun kokoon sen niin tieto otetaan vastaan mielellään :)
     
  2. wobbler

    wobbler Polaris TurboSwitchback. RMK Assault -12,2014

    Vs: FST nypyttää

    Mulla piti samantyylistä naputusta ???.... Vaihdoin liut telastoon niin loppui tuo metallinen naputus :). Liut ei olleet loppu ja epäiltiin että ottikohan telan soljet liukujen päihin tai jotain... aivan sama ääni loppui.
     
  3. elani93

    elani93 Lynxx & doo

    Vs: FST nypyttää

    tarkistappa hihnan kunto siellä saattaa olla syy tohon nykimiseen ;)
     
  4. tinkemaster

    tinkemaster Member

    Vs: FST nypyttää

    Hihna pitää kahtoo joo ainaki, se vaan kuulostaa siltä että jos metrinkin ajaa niin menee rikki... toivottavasti ois jostai pienestä kiinni.
    just tossa päivällä kun pihasta siirsin talliin niin menee tosiaa nytkähtää tela aina niinkun tyhjää välillä ja kauhee kilahdus, kuulostaa kyllä tosi pahalta. Pitänee koittaa uutta hihnaa kun saa taas aikaan että kokoo ton nippuun
     
  5. tinkemaster

    tinkemaster Member

    Vs: FST nypyttää

    Hihnasta puuttu "vaan" 10cm matkalta hampaita, pitää huomenna kokeilla miten pelaa uudella ;D
     

Suosittele tätä sivua