Lynx Rave 550f -08

Keskustelun 'Lynx' on aloittanut käyttäjä temes, 25/10/07.

  1. Mänä

    Mänä Nytro

    Vs: Lynx Rave 550f -08

    Komia tuo thelessin rave ;D
     
  2. theless

    theless LYNX RS -14 "rottalynxi evol. 2"

    Vs: Lynx Rave 550f -08

    Löyty kiinni leikkaamiseen syy. Isäukko oli laittanut huolimattomasti jäähdytysilmanotto laatikon kiinni. Tämä esti jäähdytysropellin pyörimisen ja näin moottori ei saanut jäähdytystä. Kaikki pitäis näköjään itse tehdä. Olkaa tarkkana kun laitatte ko. laatikkoa kiinni, ettei siitä mikään osa mene jäähdytyskanavan sisäpuolelle, niin että se voisi estää jäähdytysropellin pyörimisen. Nuo ilmavaivat kun on kovin tarkkoja puhallinjäähdyttämisestä. No kuitenkin nyt kelkka on taas läjässä ja tuntui pelaavan hyvin. Olkaa tarkkana noiden tankin ympärillä menevän kaaren ja muidenkin yläkautta tukevien rakenteiden kanssa. Jos ne pääsee pettämään, todennäköisesti koko runko pääsee elämään. Tälläisia kokemuksia ainakin itselläni.
     
  3. ToKa

    ToKa Member

    Vs: Lynx Rave 550f -08

    Miten Hespe vahvistanu nuo poikkipalkin kiinnityksen halkeamat? Ite nakkasin vaan isommat prikat ja kovemmat pultit, jotka kiristin reilusti.
     
  4. Hespe

    Hespe #103

    Vs: Lynx Rave 550f -08

    Isolla rikalla myös. Samalla merkkasin kohdan joss oli menossa. Jos ei kestä tuolleen niin sitten vahviketta niitillä runkoon.
     
  5. elani93

    elani93 Lynxx & doo

    Vs: Lynx Rave 550f -08

    Tuommonen taitaa olla just soppeli ;)
     
  6. Jarno.K

    Jarno.K New Member

    Vs: Lynx Rave 550f -08

    Ei olis kellekkään jäänyt nurkkiin ylimääräiseksi hyvä kuntoista tai suositusta mistä järkihintaan uusi?
     
  7. theless

    theless LYNX RS -14 "rottalynxi evol. 2"

    Vs: Lynx Rave 550f -08

    Matonharjankorkeushan on ihan maku asia ja riippuu paljolti siitä minkälaiseen käyttöön mattoa valitsee. Monet snowcross kuskit pitää föönissä jopa 44harjaista mattoa. Alkuun itse ajelin vakiomatolla, kunnes vaihdoin sen 38kimpexiin. Se 38 kimpex jota allright myy on tosi hyvä matto, mutta kuitenkin laitoin nyt rs:n vakiomaton joka on 44harjalla, jotta saisin radalla penkoista ja lähdöstä tarpeeksi pitoja. 44 mattoa en kuitenkaan reitille tai enduroon suosittele, sillä se syö huippunopeutta ja tekee kelkasta kankeamman vallittomiin mutkiin ajettaessa. Eli varmaan kuten moni muukin suosittelisi, niin 38 tai jopa matalampi harjainen jos ei ole tarkoituksena crossia ajaa. Itse tykkäsin siitä kimpexin matosta, joka on pikkusen vakiomattoa kapeampi ja näin ollen kevyempi. Mittoja en kyllä nyt muista eikä noita kyllä taida olla enää myynnissäkään ainakaan allrightilla. No kuitenkin hyviä 38 mattoja on varmasti myös muilla valmistajilla.
     
  8. Pekka

    Pekka Noviisi

    Vs: Lynx Rave 550f -08

    Mää ajelin keväällä Sallassa enskaa 44mm matolla. Puhkurevillä aiemmin ajanu myös. Ei se harjakorkeus mielestäni paljoakaan syö huippuja. Tosin mulla on ollu noita polariksen 35 cm leveitä. Nyt on alla 35 cm leveä ja 35 mm korkea.

    Ja yleisesti niin mielestäni melko vahva kelkka, ei ole minulla tarvinnu vahvistella. Tosin kilsoja ei ole kuin reilu 2000.
     
  9. Jarno.K

    Jarno.K New Member

    Vs: Lynx Rave 550f -08

    Nyt on camoplast cobra 38x307 34mm matto ostettu ja takana n 200km reittiajoa, olen erittäin tyytyväinen mattoon.
     
  10. Mänä

    Mänä Nytro

    Vs: Lynx Rave 550f -08

    Ajattelinpa vaan varmistaa, että onko tässä lämmitettävät käsitupit? ku mulla ei toimi ainakaa, et pitäiskö käydä korjauttamassa ;D
     
  11. miqa2

    miqa2 Well-Known Member

    Vs: Lynx Rave 550f -08

    Tottakai on :) Kokeile kahtoo piuhat.

    Välillä ku ajelee nii mulla se lyö ne itestään pois päältä, eli se katkasija menee itestään siihen keskelle.

    Onko muilla tästä kokemuksia ?
     
  12. Mänä

    Mänä Nytro

    Vs: Lynx Rave 550f -08

    Niin minä kyllä kuvittelinki ja tuossa sami.m :n kanssaki kerittiin jo mietiskelemään, muttaku on vielä takuuta jälellä niin käytän kyllä korjauttamassa liikkeessä niin tarvi itellä rueta räpeltää, vaikka kyllä haluttaiski mutku aika ei taho välillä ajamiseenkaan riittää :mad:
     
  13. miqa2

    miqa2 Well-Known Member

    Vs: Lynx Rave 550f -08

    No jos on takuuta nii vie ihmeessä.
     
  14. Mänä

    Mänä Nytro

    Vs: Lynx Rave 550f -08

    Takuuta onse pari kuukautta niin pakkohan tuo on niillä ilimaseksi korjauttaa :p
     
  15. Korjari

    Korjari Rave 550 -08

    Vs: Lynx Rave 550f -08

    Muutaman kerran on tuon tehny, ainoastaan sillon ku kahvanlämmittimet on kuumemmassa asennossa. Käsi ilmeisesti hipaisee sopivasti nappia niin se naksahtaa keskiasentoon. Kylmemmässä asennossa käden hipaisu napin reunaan ei niin vaikuta ku se reuna napista on jo valmiiksi pohjaanpainettuna.
     
  16. Mänä

    Mänä Nytro

    Vs: Lynx Rave 550f -08

    Niin helpostihan se siihen hipasee :D
     
  17. A J

    A J Well-Known Member

    Vs: Lynx Rave 550f -08


    minun mielestä sääntökirjasessa lukee jotta vakioluokissa ( junior, sport, stock) ei saa muuttaa maton leveyttä, pituutta ja ehkä jakoakaan, harjakorkeutena rajana taivas ja telatunneli. Olet ehkä liikkeellä sääntöjenvastaisella vehkeellä kapealla matolla jos katsastusmiehet osaisivat kattoa muutakin kuin (puuttuvia nastoja tai piikkejä)
    Junior (ja ehkä sport) luokkiin suosittelisin maton harjakorkeuden rajoittamista säännöillä esimerkiksi 32mm kulujen karsimiseksi, koska harrastajat loppuvat muutenkin tai vähenevät oleellisesti kun huomaavat että crossiin pitää olla 44 matto lähdön varmistamiseksi
     
  18. theless

    theless LYNX RS -14 "rottalynxi evol. 2"

    Vs: Lynx Rave 550f -08

    Aa no siis ei miulla enää sitä kapeaa mattoa ole. Enkä mie kyllä huomannu sääntökirjasta, että se ois kiellettyä. Mutta eipähän sillä enää väliä ole. Hyvä pointti kyllä Aajiillä tu harjakorkeuden rajaaminen, vois olla ainakin junnuissa hyvä. Piti palata siihen poikki palkin kohdalta rungon ratkeamiseen, että näin oli käyny myös minulla, mutta siihen laitoin ihan rosterivahvikkeen.
     
  19. hifilux

    hifilux Well-Known Member

    Vs: Lynx Rave 550f -08

    Sen olen huomannut omasta, että kun lämpötila laskee alle -20 asteeseen niin tuo alumiininen ohjaustanko alkaa imemään lämpöä aika tehokkaasti lämppäreiltä. Tai jos joutuu jossain köröttelemään pintakaasulla niin ei oikein anna lämpöä kahvoille. Pitäisi jotain eristettä olla siellä lämmityselementtien ja tangon välissä jotta toimisi, mutta kaipa ne siinäkin on Lynxillä säästäneet. Kun vertaa -07 RE:n lämppäreihin niin nehän kuumenee ihan perkleesti, mutta toisaalta kyseisessä pulkassa onkin teräksinen ohjaustanko joka ei ehkä lämpöä johda niin tehokkaasti.
     
  20. Mänä

    Mänä Nytro

    Vs: Lynx Rave 550f -08

    Ahaaa, ku täällä on kyllä melkein koko ajan se yli -15 ollu ku kelkka on mulla ollu. No pitää tarkistaa asia. :)
     

Suosittele tätä sivua